7 دلیل اصلی برای اینکه ماشین شما دنده عقب نمی رود

0

گیربکس خودرو یکی از مهم ترین اجزای هر خودرو است. شما به سادگی نمی توانید یک وسیله نقلیه موتوری را بدون اینکه دنده ها آنطور که باید کار کنند، اداره کنید. اما گاهی اوقات ممکن است با مشکلی مواجه شوید که باعث خرابی یک یا چند چرخ دنده شود.

7 دلیل ماشینی که دنده عقب نمی رود

به طور خاص دنده عقب به راحتی قابل قبول است. وقتی می‌خواهیم از یک مسیر یا پارکینگ خارج شویم، به سادگی ماشین را در «درون عقب» قرار می‌دهیم و می‌رویم. بسیاری از رانندگان (مخصوصاً علاقه مندان به اتومبیل) دوست دارند قبل از اینکه پارک کنند به یک فضای پارکینگ برگردند.

وقتی ماشین شما به عقب نمی رود، احتمالاً هر کجا که پارک شده باشد گیر می کند. شما چاره دیگری نخواهید داشت جز اینکه بفهمید مشکل چیست و آن را در محل برطرف کنید یا با یک کامیون یدک کش تماس بگیرید تا آن را به تعمیرگاه خودرو یا تعمیر گیربکس ببرید.

7 دلیل اصلی برای اینکه ماشین شما دنده عقب نمی رود

علائم کم بودن مایع انتقال

شماره 1 – سیال گیربکس کم (دستی یا اتوماتیک)

اگر مقدار کمی مایع گیربکس در وسیله نقلیه خود دارید، ممکن است در دنده عقب خودرو با مشکل مواجه شوید. مایع گیربکس کم می تواند انواع مشکلات دنده مانند لغزش دنده، مشکلات تعویض دنده و گرم شدن بیش از حد دنده ها را ایجاد کند.

اگر گیربکس شما مایع کافی برای روانکاری و خنک نگه داشتن دنده ها و اجزای داخلی نداشته باشد، ممکن است دنده عقب شما تحت تأثیر گرمای بیش از حد قرار گرفته باشد.

اگر مایع گیربکس کم است، مایع را پر کنید تا ببینید آیا این مشکل را برطرف می کند و به دنبال علائم نشت مایع گیربکس باشید.

در مواردی که مایعات کم باشد، احتمالاً با سایر دنده ها نیز با مشکل تعویض مواجه خواهید شد. بنابراین اگر خودروی شما دنده عقب نمی رود اما در غیر این صورت خوب رانندگی می کند، باز هم ارزش آن را دارد که سطح مایع را بررسی کنید، اما علت آن احتمالا چیز دیگری است.

شماره 2 – سنسور موقعیت گیربکس معیوب (اتوماتیک)

روشن نشدن چراغ دنده عقب پراید علت روشن نشدن چراغ دنده عقب پژو 405 فیوز چراغ دنده عقب مدار چراغ دنده عقب قطع شدن چراغ دنده عقب سنسور چراغ دنده عقب پراید سنسور چراغ دنده عقب 206 تعویض سنسور دنده عقب سمند آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

وسایل را برای پارک تنظیم کنید

گاهی اوقات بهتر است از منبع شروع کنید. هنگامی که ماشین دنده اتوماتیک شما را با استفاده از اهرم دنده به دنده دنده عقب می‌برید، یک حسگر الکترونیکی به ماژول کنترل پیشرانه می‌گوید که گیربکس خودرو باید به سمت عقب تغییر کند.

اگر این سنسور شروع به از کار افتادن کند یا دچار نقص شود، ممکن است به خودرو اجازه دنده عقب را ندهد. اغلب ممکن است ماشین را در حالت لنگی قرار دهد که در آن شما نتوانید دنده 3 را بالاتر ببرید.

به دنبال چراغ چک موتور بگردید و از طریق ابزار تشخیص خودرو به دنبال کدهای مشکل مربوطه بگردید تا مشکل را تأیید کنید.

شماره 3 – بدنه سوپاپ فرسوده (اتوماتیک)

علائم بد بودن بدنه دریچه انتقال

هر گیربکس اتوماتیک دارای بدنه سوپاپ است. این جزء بزرگ و ماز مانند است که جریان سیال هیدرولیک را به سمت دریچه ها هدایت می کند. این همان چیزی است که به خودرو اجازه می دهد هر زمان که شرایط لازم باشد دنده ها را به آرامی تعویض کند.

در صورت بد بودن بدنه سوپاپ گیربکس، ممکن است پس از تعویض دنده معکوس و پا گذاشتن روی گاز، دچار تاخیر در تعویض دنده به سمت معکوس شوید یا اتفاقی نیفتد.

شماره 4 – مکانیسم تعویض دنده معیوب (دستی)

دنده سنگین چیست دنده سنگین پراید دنده سنگین پژو 405 کدام است آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های مهم رانندگی تعمیرکار کدام دنده ها سنگین هستند

گیربکس دستی به سختی تعویض می شود

وقتی خودروی شما با گیربکس دستی دنده عقب نمی رود و به سختی تعویض می شود، معمولاً نقص در شیفتر مقصر است. گاهی اوقات ممکن است تلاش زیادی برای قرار دادن شیفتر به عقب انجام شود یا احساس می شود چیزی مانع از رفتن آن به شکاف معکوس شده است.

اغلب مشکل مربوط به اتصال شیفتر یا کابل است زیرا چیزی خم شده یا شکسته است. در برخی خودروها، بوش های شیفتر مقصر هستند و تعویض آنها اولین گام خوب (و ارزان) برای رفع مشکل است.

شماره 5 – مایع یا فیلتر گیربکس کثیف (دستی یا اتوماتیک)

 آموزش عیب یابی خودرو
 دنده عقب ماشین
 زوزه دنده عقب چیست
 علت جا نرفتن دنده عقب پراید
 جا نرفتن دنده عقب سمند
 جا نرفتن دنده عقب پژو پارس
 علت دنده عقب نرفتن
 دنده عقب پراید
 عیب یابی گیربکس

علائم مایع انتقال کم

گاهی اوقات مایع گیربکس به اندازه کافی رسوبات سخت شده یا سایر ضایعات آلوده می شود که در واقع روی خودرویی که به دنده دنده می شود تأثیر می گذارد.

در حالی که مشکل چندان رایج نیست، تعویض مایع گیربکس و فیلتر (اگر ماشین شما دارای یکی باشد) یک اقدام ارزان است.

وضعیت مایع گیربکس خود را بررسی کنید (نمودار رنگی ما را ببینید) تا ببینید آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر. حتی اگر مشکل دنده عقب را برطرف نکند، ممکن است از مشکلات انتقال در آینده جلوگیری کرده باشید.

شماره 6 – شکستگی دندان در دنده عقب (دستی یا اتوماتیک)

 آموزش عیب یابی خودرو
 دنده عقب ماشین
 زوزه دنده عقب چیست
 علت جا نرفتن دنده عقب پراید
 جا نرفتن دنده عقب سمند
 جا نرفتن دنده عقب پژو پارس
 علت دنده عقب نرفتن
 دنده عقب پراید
 عیب یابی گیربکس

دنده های انتقال آسیب دیده

این معمولاً در اتومبیل های دنده دستی به دلیل سوء استفاده از راننده یا کسانی که رانندگی با تعویض دنده را یاد می گیرند و به درستی دنده ها را تعویض نمی کنند، رخ می دهد. اغلب، هنگامی که می‌خواهید به سمت معکوس حرکت کنید، صداهای کلیک یا صدایی واقعاً بلند را خواهید شنید.

متأسفانه، هیچ راه حل آسانی برای این وجود ندارد و گیربکس باید کشیده شود و دنده تعویض شود.

موارد مرتبط: چرخ دنده های برش هلیکال در مقابل چرخ دنده های مستقیم

شماره 7 – حلقه قفل معیوب (دستی)

حلقه قفل معکوس بد

هدف از قفل ut ring برای جلوگیری از جابجایی تصادفی دنده به عقب هنگام حرکت خودرو به جلو است (که بسیار خطرناک است و باعث آسیب جدی به گیربکس می شود).

اگر حلقه قفل به نحوی آسیب دیده یا ناهماهنگ باشد، می‌تواند از تغییر مسیر به عقب حتی در حالت سکون جلوگیری کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.