آموزش تعویض لنت عقب پراید + تصاویر

16

آموزش تعویض لنت عقب پراید

 

ابزار مورد نیاز

آچار چرخ – انبردست – آچار فرانسه – چکش – جک با خرک – دوسو تخت

خودرو را در جای صاف پارک کنید و به دنده زده و جلوی خودرو سنگ بگذارید و ترمز دستی را بخابانید

اول قسمت سمت شاگرد

۱- پیچ های چرخ را شل کنید

۲- زیر اکسل عقب جک بزنیدو خرک کنید

۳- با دوسو و چکش قاب روی کاسه چرخ را در بیاورید

۴- با ابردست اشپیل نگه دارنده خورشیدی را بیرون بکشید

۵- با آچار فرانسه مهره سر توپی محور چرخ را باز کنید

۶- با یک ضربه دست به دو طرفه لبه کاسه چرخ ضربه بزنید تا بلبرینگ بیرون بپرد

۷- کاسه چرخ را در بیاورید اگر نشد با دوسو اهرم کنید و ااگر لبه اشت و اذیت کردپیچ ریگلاژ دستی را کاملن شل کنید در قسمت کنسول وسط یک قاب پلاستیکی می باشد با بکس ۱۰ شل کنید

۸- بعد درآوردن کاسه با انبر دست فنر های نگه دارنده لنت را باز کنید از پشت با دست نگه دارید و با انبردست سر اشپیل را بچرخانید

۹- بعد با لنت را با مقداری بازی بیرون بکشید

۱۰ فنر های لنت را دقت کنید از کدام قسمت آزاد کردید و به همان جای قبلیشان بندازید

۱۱- برای جا زدن فنر ها را جا بزنید بعد یک طرف اشپیبل با فنر را جا بزنید و بعد طرف دیگر را

۱۲- برای ریگلاژ نیز با اهرم کردن به سمت قسمت ریگلاژ هر چقدر باز کنید لنت باز تر می شود و هر چقدر جمع کنید لنت جمع تر می شود برای ریگلاژ نهایی از قسمت کنسول اقدام کنید

۱۳- قیمت لنت عقب پراید ۲۵۰۰۰ هزار تومان و اجرت تعویض لنت عقب ۲۵۰۰۰ هزار تومان می باشد

نکته قبل از حرکت ترمز را کاملن پر کنید بعد حرکت کنید

اگر سوالی بود ما در خدمتان هستیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
16 نظرات
  1. عباس می گوید

    بلبرینگ را هم چک کنید.

  2. حسن می گوید

    سلام . لنت های عقب پرایدو تازه عوض کردم. کاسه چرخ سمت شاگرد داغ داغ میشه. چند بار هم برای رگلاژ و رفع عیب رفتم به تعمیرگاه اما همچنان داغ میشه. علت چی میتونه باشه.؟ ممکنه از لنت ها باشه؟ چون سمت راننده گرماش طبیعیه. یا ممکنه از بلبرینگ چرخ باشه؟

    1. عباس می گوید

      منظور از درگیری، احتمالاً بلبرینگ بوده نه لنت. مهرهٔ بلبرینگ تا جایی باید سفت شود که کاسه لق نزند اما قفل هم نباشد. بلبرینگ باید فعالانه درگیر باشد و روان.

  3. مبین می گوید

    سلام. ممنون از آموزش شما. فقط اینکه در مورد ریگلاژ نوشته بودید برای ریگلاژ نهایی از کنسول اقدام کنید متوجه نشدم یکم توضیح میدید!
    یه نکته ایی فکرمو درگیر کرده اینه که یک بار دوستم که مکانیک بود برام تعویض کرد و بهم آموزش هم میداد موقع بستن کاسه در انتهای کار گفت کاسه رو میچرخونیم باید یکم درگیری داشته باشه نه زیاد سفت نه زیاد آزاد! ولی امروز یه جا خوندم اصلا نباید صدای درگیری چیزی بده! کدام درست هست؟ سپاسگزارم

  4. علی می گوید

    باسلام،چرخ عقب ماشین من سمت راننده بعد از نیم ساعت رانندگی داغ داغ میشه و ترمز هم در پایینترین نقطه میگیره،ایا علت میتونه از این باشه که رینگ اون چرخ کج هستش؟؟؟ممنون

    1. مدیر می گوید

      سلام لنت ترمز و بلبرینگ چرخ را چک کنید

  5. حسین می گوید

    سلام لنت های عقب رو عوض کردم ورگلاژ درجه رگلاژ حداقل گذاشتم از داخل کاسه از داخل اتاق هم حداقل کردم.وقتی دستی رو میکشم چرخ ها عقب قفل میشه ولی وقتی دستی رو میخوابونم کمی لنت سمت راننده با کاسه چرخ درگیره و در سرعت بالای ۸۰ چرخ عقب سمت راننده روزه میکشه..میخواستم بدونم ایراد از فنر های رگلاژ که لنت رو برنمیگردونه به حالت اول یا از اهرم رگلاژ ممنون

    1. مدیر می گوید

      سلام
      دوباره رگلاژ کنید

      1. مهدی می گوید

        سلام.اگه هنگام تعویض لنت کمی روغن ترمز از پمپ خارج شد.و لنت رو انداختم قطع شد ایا احتمال نشر دوباره داره.مچکرم

        1. مدیر می گوید

          سلام .نه روغن ترمز از مخزن سرریز کرده

      2. علی می گوید

        کاسه چرخت تاب برداشته اگه بعد ۱ هفته صداش نره چون ۵ ۶ روزی بخاطر نویی لنت ممکنه درگیر باشه ولی اگه کاسه سالم باشه ساییده میشه یک ذره اوکی میشه خودش

  6. طایفه می گوید

    با سلام.من روشی برای رگلاژ شنیدم که با حرکت به عقب یا دستی میکشیم یا ترمز میزنیم.اگر امکان داره روش صحیح رو آموزش دهید و بگویید چرا با حرکت به سمت عقب رگلاژ انجام میشود.
    با سپاس

    1. مدیر می گوید

      سلام
      روش صحیح باز کردن کاسه چرخ می باشد

  7. حمیدرضا کهن می گوید

    علت تقه زدن هنگام حرکت چیست چه حرکت به جلو چه به عقب لطفا؟

    1. مدیر می گوید

      سلام
      از دسته موتور -پلوس – شکستگی سرشاسی – ایراد داشتن جلوبندی ، رام و کمک فنر و یا ایراد داشتن گیربکس می تواند باشد

      1. Amir.mohammad می گوید

        باسلام اکثرا این ایراد از داخل گیربکس پراید دنده دیشلی های دیفرانسیل هستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.