دلایلی که موجب تخلیه باتری ماشین می شود؟

1

باتری وظیفه تأمین برق خودرو را بر عهده دارد ، انرژی را از موتور استارت می فرستد و شمع ها را قادر می سازد تا سوخت را مشتعل کنند. باتری همچنین تهویه مطبوع ، چراغ ها ، رادیو و سایر عناصر ضروری را تأمین می کند. اگر راننده ای متوجه شود که باتری آن به طور غیر طبیعی تخلیه می شود ، چندین دلیل احتمالی برای این پدیده وجود دارد.

 خالی شدن باتری ام وی ام  خالی شدن باتری پراید  خالی شدن باتری پژو 206  خالی شدن باتری خودرو  خالی شدن باتری در حالت خاموش  خالی شدن باتری هایما  خالی شدن باطری پرشیا  خالی شدن باطری ماشین  دلایل خالی شدن باتری  علت خالی شدن باتری سمند  علت خالی شدن باتری دنا  علت خالی شدن باتری پژو  خراب شدن باتری  دلایل روشن نشدن خودرو

1. دانش آموزان شرکت کننده در مدرسه مکانیک باید از تخلیه انگلی آگاه باشند

تخلیه انگلی شرایطی است که هنگامی اتفاق می افتد که یک قطعه در خودرو پس از خاموش شدن خودرو همچنان کار می کند. در حالی که میزان مشخصی از قدرت باتری همیشه برای نگهداری ایستگاه از پیش تنظیم رادیو یا ساعت خودرو استفاده می شود ، گهگاه یک مشکل الکتریکی می تواند منجر به تخلیه بیش از حد انگلی شود و به نوبه خود باعث تخلیه باتری شود.

دلایل رایج تخلیه انگلی شامل فیوزهای خراب یا سیم کشی معیوب در قطعاتی مانند کلیدهای روشنایی یا سیستم های استریو است. اگر راننده ای متوجه شود که باتری او در حال خالی شدن بیش از حد است تا خطای انسانی را سرزنش کند ، یک متخصص در حرفه مکانیک خودرو می خواهد قطعات الکتریکی خودرو را بررسی کند تا مطمئن شود همه چیز به درستی وصل شده است.

2. یک دینام معیوب می تواند باتری خودرو را خالی کند

دینام مولفه ای است که وظیفه شارژ باتری را در حین کار خودرو دارد. وقتی دینام کار نمی کند ، حتی اگر یک وسیله نقلیه به تازگی رانده شده باشد ، باتری می تواند خالی شود. دیودها هستند که دینام را قادر به کار می کنند و اگر دینام دیود خرابی داشته باشد ، این امر می تواند باعث شود با وجود خاموش بودن موتور ، باتری همچنان شارژ شود و در نتیجه باتری خالی شود.

در صورت تخلیه باتری خودرو ، متخصصان حرفه ای مکانیک خودرو ممکن است به یک دینام معیوب مشکوک شوند

3. رانندگی در مسافت های کوتاه می تواند باتری را مصرف کند

باتری فقط می تواند در حالی که وسیله نقلیه در حال کار است شارژ شود. اگر راننده از ماشین خود برای رانندگی در مسافتهای کوتاه بیش از حد استفاده می کند ، این می تواند منجر به خالی شدن باتری شود. هرچه زمان رانندگی کوتاه تر باشد ، دینام زمان کمتری برای شارژ باتری دارد ، به این معنی که باتری خودرو هرگز به طور کامل شارژ نمی شود. برای افزایش طول عمر باتری ، رانندگان باید مطمئن شوند که هر چند وقت یکبار اتومبیل خود را برای رانندگی طولانی تر سوار می کنند تا فرصتی برای شارژ کافی باتری فراهم شود.

باتری تخلیه شده می تواند رانندگان را گیر کرده و گیر کند

4. دمای شدید می تواند منجر به آسیب باتری شود

چه در فصل زمستان و چه در اوج تابستان باشد ، دمای شدید می تواند فشار بیشتری بر باتری خودرو وارد کند. دمای گرم یا سرد می تواند منجر به تجمع بلورهای سولفات سرب شود که می تواند بر طول عمر باتری تأثیر منفی بگذارد. وجود کریستال های سولفات سرب باعث می شود شارژ کامل باتری هنگام حرکت خودرو دشوار شود و عملکرد کلی قطعه خودرو را تضعیف کند.

5. با گذشت زمان ، کابل های باتری می توانند شل یا خورده شوند

برای شارژ شدن ، پایانه های مثبت و منفی متصل به باتری باید بتوانند قدرت را منتقل کنند. اگر این اتصالات شل یا خورده باشند ، رانندگان ممکن است راه اندازی خودرو خود را با مشکل مواجه کنند زیرا باتری نیروی مورد نیاز خود را دریافت نمی کند. مکانیک های خودرو می توانند با تمیز کردن کامل پایانه های باتری و بررسی محکم بودن اتصالات کابل ، از سالم بودن اتصالات باتری خودرو اطمینان حاصل کنند.

منبع:acampart.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. تارا می گوید

    چراغ باتری خودرو تارا روشن شده علت از چیست ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.