چرا چراغ کیسه هوا پس از تنظیم مجدد همچنان روشن است؟

0

یک افسانه رایج در مورد کیسه های هوا این است که برای همیشه دوام می آورند. کیسه های هوا در نهایت نیاز به تعویض دارند و اگر در هنگام تصادف باز شوند، حتی زودتر نیاز به تعویض دارند.

چرا چراغ ایربگ من روشن است؟

هنگامی که خودروی شما نقصی در ماژول ایربگ تشخیص دهد، کیسه های هوا را غیرفعال می کند و چراغ کیسه هوا روشن می ماند یا شروع به چشمک زدن می کند. چراغ کیسه هوا ممکن است نشان دهنده مشکلی در خود کیسه هوا یا سیم کشی، سنسورهای کیسه هوا یا رایانه باشد. اگر کیسه هوا باز شده باشد، قبل از اینکه بتواند دوباره به درستی کار کند، ماژول کیسه هوا باید ریست شود.

هنگامی که چراغ کیسه هوا روشن است، کیسه های هوا در صورت تصادف باز نمی شوند، بنابراین مهم است که فوراً به وسیله نقلیه خود نگاه کنید تا علت روشن بودن چراغ کیسه هوا را . یک تکنسین باتجربه می تواند مشکل را دقیقاً پیدا کند و با خدمات بازنشانی ماژول ایربگ متخصص ما راه حلی ارائه دهد.

چگونه می توانم ماژول ایربگ خود را بازنشانی کنم؟

اگر سیستم مهار ثانویه (SRS) شما غیرفعال است، باید قبل از اینکه چراغ خاموش شود، ماژول کیسه هوا را تنظیم مجدد کنید، که نشان می دهد کیسه های هوا به درستی کار می کنند. از ابزار اسکنر می‌توان برای نشان دادن مشکلی که باعث اختلال در عملکرد سیستم کیسه هوا شده، و پاک کردن کدهای خرابی و داده‌های سخت از سیستم کامپیوتری کیسه هوا استفاده کرد. پس از تعمیر و نصب مجدد ماژول کیسه هوا، بسیاری از خودروها احساس می کنند که دیگر مشکلی وجود ندارد و چراغ خاموش می شود.

چرا چراغ کیسه هوا پس از تنظیم مجدد همچنان روشن است؟

تنظیم مجدد ماژول کیسه هوا کدهای خطا را از سیستم رایانه پاک می کند. اگر چراغ کیسه هوا پس از تنظیم مجدد روشن باقی مانده است، خودروی شما همچنان مشکلی را در ماژول کیسه هوا احساس می کند. در این مورد، قبل از اینکه سیستم SRS دوباره به درستی کار کند، باید به یک تکنسین خودرو مراجعه کنید تا قطعات آسیب دیده را تعمیر کند.

بعد از باز شدن کیسه هوا چه چیزی باید تعویض شود؟

اگر ایربگ شما در حین تصادف باز شده باشد، کیسه هوای شما باید تعویض شود و ماژول کنترل کیسه هوا باید تعویض یا برنامه ریزی مجدد شود. اگر فنر ساعت یا هر سنسور ضربه ای در حین برخورد ذوب شده یا آسیب دیده است، برای تنظیم مجدد و شروع درست کار ماژول کیسه هوا نیز باید تعویض شوند. توصیه می‌شود که یک تکنسین دارای مجوز، کیسه‌های هوای آسیب‌دیده یا باز شده را تعویض کنند تا از مراقبت مناسب برای ایمنی در جاده اطمینان حاصل شود.

چگونه ماژول کنترل کیسه هوا را جدا کنم؟

قبل از جدا کردن واحد کنترل کیسه هوا، مهم است که باتری خودرو را جدا کنید. جدا کردن کیسه هوا از دسته بدون جدا کردن باتری ممکن است باعث باز شدن کیسه هوا شود یا به سیستم رایانه آسیب برساند. پس از جدا کردن کابل مثبت باتری، باید سه دقیقه صبر کنید تا ماژول کامپیوتر را بردارید. هنگامی که سیستم SRS از دوشاخه های سیم کشی جدا شد، می توانید با خیال راحت ماژول کیسه هوا را جدا کرده و تنظیم مجدد کنید.

کیسه هوای من در هنگام تصادف باز نشد: آیا آنها شکسته اند؟

اگر چراغ کیسه هوا پس از روشن کردن خودرو ناپدید شد، کیسه هوا باید به درستی کار کند. کیسه‌های هوا در هر تصادف باز نمی‌شوند و ماژول کیسه هوا و سنسورهای ضربه با هم کار می‌کنند تا مشخص کنند کدام تصادف باعث باز شدن کیسه هوا می‌شود. وقتی وسیله نقلیه شما درگیر تصادف می شود، خودروی شما سرعت، سنسورهای اشغال و جهت تصادف را در نظر می گیرد.

اگر خودروی شما به سرعت معینی نرسیده باشد، معمولا بین 8 تا 14 مایل در ساعت، کیسه های هوا برای جلوگیری از آسیب رساندن به رانندگان یا مسافران در هنگام تصادف با سرعت کم باز نمی شوند. اگر صندلی مسافر شما وزن یک بزرگسال را تشخیص ندهد، کیسه هوای سرنشین شما باز نمی شود. کیسه های هوا نیز جهت تصادف را از طریق سنسورهای ضربه در نظر می گیرند. در صورتی که وسیله نقلیه شما از جانبی مورد اصابت قرار گیرد، کیسه های هوای جانبی ممکن است باز شوند در حالی که کیسه های هوای جلو دست نخورده باقی می مانند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.