مزایده خودرو ستاد مبارزه با مواد مخدر (خرداد 1402)

0

مزایده ستاد مواد مخدر سمنان: خرداد 1402

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در نظر دارد تا تعداد 22 دستگاه انواع وسایل نقلیه شامل خودرو سبک، سنگین و موتورسیکلت را در سامانه مزایده دولت به نشانی SETADIRAN.ir و به صورت الکترونیکی به فروش برساند:

  • شماره مزایده ستاد: 1004104532000001
  • مهلت بازدید حضوری: 16 لغایت 21 خردادماه
  • ساعت بازدید حضوری: 8 صبح الی 2 بعدازظهر
  • مهلت ارائه پیشنهادات: 21 خردادماه تا ساعت 2 بعدازظهر
  • زمان بازگشایی پیشنهادات: 24 خردادماه ساعت 10 صبح
  • زمان اعلام برنده مزایده: 25 خردادماه ساعت 10 صبح

متقاضیان می‌توانند جهت بازدید حضوری از خودروهای مزایده، در تاریخ و ساعت اعلام شده (بغیر از روز جمعه مورخ 19 خردادماه)، به آدرس «سمنان،کیلومتر 10 جاده سمنان به دامغان، پشت مجتمع شبدیز، پارکینگ شورا» مراجعه نمایند.

گفتنی است برگزاری مزایده خودرو ستاد مبارزه با مواد مخدر سمنان، صرفا از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت انجام می‌گیرد. همچنین کلیه مراحل برگزاری مزایده از خرید، دریافت اسناد مزایده تا ارسال پیشنهادات قیمت ، واریز وجه تضمین (ودیعه) مزایده، بازگشایی پاکت‌ها، اعلام به برنده و … در بستر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت انجام خواهد شد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

  • لیست وسایل نقلیه در مزایده ستاد سمنان

مزایده ستاد مواد مخدر تهران: خرداد 1402

يك سازمان دولتی در استان تهران در نظر دارد تعداد 41 دستگاه خودروی سبك و سنگین را با جزئیات مندرج در اسناد مزايده از طريق سامانه اینترنتی ستاد ایران به نشانی الکترونیکی SETADIRAN.ir به صورت الکترونیکی به فروش برساند.

  • مهلت بازدید حضوری: 7 لغایت 11 خرداد
  • ساعت بازدید حضوری: 9 صبح الی 14
  • مهلت ارائه پیشنهاد قیمت: 11 خرداد تا ساعت 14
  • زمان بازگشایی پیشنهادات: 13 خرداد ساعت 9 صبح
  • زمان اعلام برنده مزایده: 16 خرداد ساعت 9 صبح

برگزاری مزايده صرفا از طريق سامانه تدارکات الکترونیکي دولت بوده و کلیه مراحل برگزاری مزايده از خريد، دريافت اسناد مزايده تا ارسال پیشنهادات قیمت، واريز وجه تضمین (وديعه) مزايده، بازگشايی پاکت‌ها و اعلام به برنده، در بستر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت انجام خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند جهت بازديد خودروهای مزایده، به «ورامین، بخش جواد آباد، بلوار آيت الله الجوردی، جاده طغان، پارکینگ بزرگ ايرانیان» مراجعه کنند يا برای کسب اطلاعات با شماره تلفن 02147364520 تماس حاصل نمايند. اطلاعات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

  • لیست خودروهای مزایده ستاد ورامین

شرایط شرکت در مزایده خودروهای ستاد

1. متقاضی برای شرکت در هر مورد مزایده ستاد، باید فرم ذیل الذکر را با ذکر مبلغ پیشنهادی، تکمیل و به انضمام اصل چک بانکی (تضمینی) یا ضمانتنامه بانکی صادره به میزان 10 مبلغ پایه در وجه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با شناسه ملی 14002953877 در یک پاکت در بسته، با ذکر آدرس و شماره تلفن به کمیسیون فروش استان تحویل و رسید دریافت نماید. (سپرده‌های زیر مبلغ 500 هزار ریال، بصورت نقدی ضمیمه فرم گردد)

»» نمونه فرم شرکت در مزایده خودرو ستاد (PDF) ««

2. حضور شرکت کنندگان در روز بازگشائی پاکتها اختیاری است و عدم حضور، مانع از انجام مزایده نخواهد بود.

3. به پیشنهادات مبهم، مخدوش مشروط بدون سپرده ناقص و یا کمتر از قیمت پایه، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

4. شرکت کنندگان در مزایده خودروهای ستاد مبارزه با مواد مخدر، در صورت انصراف میتوانند تا قبل از پایان وقت اداری روز قبل از بازگشایی پاکت، انصراف خود را کتباً اعلام که در این صورت سپرده آنان پس از پایان تشریفات مزایده مسترد خواهد شد.

5. فروش اموال مورد مزایده، نقدی بوده و برنده مزایده شخصی است که بالاترین قیمت را پیشنهاد نموده باشد.

6. برنده مزایده موظف است حداکثر ظرف مدت 7 روز اداری از زمان اعلام نتایج مزایده، ضمن مراجعه به شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت 100 درصد ثمن معامله و تحویل گرفتن مال مورد مزایده اقدام نماید.

7. عدم مراجعه برنده مزایده خودروهای ستاد، در مهلت مقرر و عدم انجام تعهدات مربوطه، به عنوان انصراف تلقی و سپرده برنده مزایده به نفع ستاد مبارزه با مواد مخدر، ضبط و خریدار حق اعتراض ندارد.

8. در صورت داشتن نفر دوم بشرطی که تفاوت بهای پیشنهادی او با نفر اول، از مبلغ سپرده بیشتر نباشد، مورد مزایده به نفر دوم واگذار و در صورت انصراف نفر دوم، سپرده او نیز به نفع ستاد مبارزه با مواد مخدر ضبط می‌گردد.

9. چنانچه اختلاف بین مبالغ پیشنهادی نفر اول و دوم، بیشتر از 10 درصد مبلغ پایه باشد، پیشنهاد نفر دوم پذیرفته نمی‌شود.

10. در صورت تساوی قیمت پیشنهادی برندگان مزایده، اعضاء کمیسیون استان میتوانند به قید قرعه، مال را به برنده مزایده واگذار نمایند.

11. هر شرکت کننده موظف است برای هر وسیله نقلیه، نسبت به تکمیل فرم مجزا اقدام نماید.

12. تنظیم سند رسمی و تعویض پلاک، صرفاً به نام برنده اصلی مزایده خودرو ستاد امکانپذیر است.

13. کلیه هزینه‌های جانبی از قبیل عوارض سالانه شهرداری خلافی مالیات مشاغل و نقل و انتقال سند و سهم هزینه‌های مربوط به برگزاری مزایده خودرو، به عهده برنده مزایده خواهد بود.

14. خریدار موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از تحویل مال، به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مراجعه تا مراحل قانونی تنظیم سند به نام خریدار صورت پذیرد و در صورت ضرورت، مدت فوق الذکر با تشخیص دبیر شورا تمدید میگردد.

15. در صورت عدم اقدام از جانب خریدار در موعد مقرر و بروز هرگونه مشکلات قانونی، کلیه تعهدات به وجود آمده به عهده خریدار است.

14. کمیسیون فروش در رد یا قبول پیشنهادها مختار است.

15. برای هر تقاضا چک بانکی باید ضمیمه فرم گردد.

دستورالعمل توقیف، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه

با دستور غلامحسین محسنی اژه‌ای، ریاست قوه قضائیه، دستورالعمل جدید ساماندهی فرآیند توقیف، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه، در 28 ماده و 6 تبصره، در خردادماه 1402 به مسئولان قضایی سراسر کشور، ابلاغ شده است. این دستورالعمل جدید، به منظور حفظ حقوق شهروندان، حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و جلوگیری از انباشت وسایل نقلیه توقیفی در انبارها و پارکینگ‌های متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان اموال تملیکی، ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و … تهیه و تدوین شده است. مهم‌ترین نکات این دستورالعمل، شامل موارد زیر است:

1. توقیف وسایل نقلیه توسط ماموران (جز در موارد قانونی یا برابر دستور مقام قضایی) ممنوع است.

2. ماموران موظف هستند در زمان توقیف وسیله نقلیه، قبض متحدالشکل یا رسید الکترونیکی متضمن مشخصات مالک و اطلاعات دسترسی به وی، مشخصات وسلیه نقلیه، علت و محل توقیف، مشخصات مامور توقیف کننده، شرایط و فرایند ترخیص و تبعات عدم مراجعه برای ترخیص را تکمیل و پس از امضای مامور توقیف کننده، به مالک تحویل دهند.

3. مرجع توقیف کننده وسیله نقلیه، موظف است مالک را درباره چگونگی رفع توقیف وسیله نقلیه راهنمایی کند.

4. در صورت عدم حضور مالک در زمان توقیف، مرجع توقیف کننده موظف است از طریق ارسال پیامک، به مالک اطلاع رسانی کند.

5. پلیس فراجا موظف است تا ترتیب لازم، برای امکان استعلام از مرکز فوریت‌‎های پلیسی 110 را برای مالکان وسایل نقلیه توقیف شده، فراهم کند.

6. سایر مراجع توقیف کننده، در صورت عدم اطلاع مالک، با اعلام مراتب توقیف به پلیس فراجا، موجبات اطلاع رسانی و امکان استعلام را برای مالک وسیله نقلیه توقیف شده، فراهم کنند.

7. متصدی حمل و نقل وسایل نقلیه توقیفی، مکلف است وسیله نقلیه را به متصدی توقفگاه تحویل دهد.

8. بلافاصله پس از تحویل وسیله نقلیه به متصدی توقفگاه، وی موظف است صورت جلسه‌ای تنظیم کرده و آنرا به امضای خود، حمل کننده و مالک برساند. سپس در سامانه مربوطه ثبت و وسیله نقلیه را در محل مناسب از توقفگاه جانمایی کرده و ترتیب توقیف آن را در سربرگ صورت‌جلسه مشخص کند.

9. متصدیان توقفگاه‌ها موظف هستند در زمان تحویل یا استرداد وسیله نقلیه، حسب مورد وضعیت، آن را با صورت جلسه اولیه توقیف یا تحویل به توقفگاه تطبیق داده و هرگونه تغییر در وضعیت یا قطعات و یا بروز آسیب یا خسارت به وسیله نقلیه توقیفی را در سامانه ثبت کنند.

10. هزینه‌های حمل و نگهداری وسایل نقلیه توقیفی، حداکثر برابر تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران خواهد بود و به طرق مقتضی، به اطلاع شهروندان رسیده و به صورت الکترونیکی و متمرکز محاسبه و دریافت خواهد شد.

11. پس از صدور دستور رفع توقیف وسیله نقلیه، مجری دستور مکلف است نسبت به صدور مجوز تحویل وسیله نقلیه به مالک اقدام و مراتب را در سامانه ثبت کند.

12. قبل از صدور مجوز تحویل وسیله نقلیه به مالک، مسئول مربوطه مکلف است از توقیف نبودن آن به جهت دیگر اطمینان حاصل کند.

13. مراتب مجاز بودن تحویل وسیله نقلیه به مالک از طریق سامانه ثنا یا طرق مقتضی دیگر، به وی اطلاع رسانی می‌شود.

14. وسیله نقلیه با دریافت رسید تحویل مالک شود، در صورتی که مالک فاقد گواهینامه رانندگی باشد، تحویل وسیله نقلیه منوط به معرفی فرد واجد صلاحیت رانندگی خواهد بود.

15. در صورتی که به علت موانع قانونی، وسیله نقلیه توقیفی قابلیت شماره‌گذاری نداشته باشد، توسط فراجا برای تعیین تکلیف به مرجع ذیصلاح اعم از قضایی، تعزیرات و گمرک گزارش خواهد شد.

16. در مورد وسایل نقلیه فرسوده و وسایل نقلیه‌ای که به دلایلی از قبیل تصادف یا سوختگی، غیرقابل بازسازی هستند، اطلاع رسانی از طریق وسایل ارتباط جمعی به مالک انجام می‌شود تا ظرف یک ماه، جهت اقدام مقتضی مراجعه کند.

17. مراجع قضایی موظفند در صورتی که موجبی برای ادامه توقیف وسیله نقلیه نباشد، حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ رفع موجبات توقیف زمان اعلام به مالک، مراتب را برای ثبت در سامانه به مرجع ذیربط اعلام کنند.

18. به منظور نظارت روسای دادگستری و دادستان‌ها، ثبت اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه توقیفی که پرونده قضایی در مورد آن‎ها تشکیل شده باشد، در سامانه مدیریت پرونده قضایی ضروری است.

19. مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، امکان دریافت و ثبت اطلاعات و تصمیمات مربوط به وسایل نقلیه در سامانه‌های قضایی را برای نظارت روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها فراهم می‌کند.

20. در صورتی که توقیف وسیله نقلیه به جهت صدور اجراییه تامین خواسته یا دستور موقت بوده و ذینفع اقدامی جهت تعیین تکلیف وسیله نقلیه انجام نمی‌دهد، موضوع توسط مرجع قضایی مربوطه بررسی و تعیین تکلیف شود.

21. وسیله نقلیه‌ای که با اعطای نیابت قضایی توقیف می‌شود، در صورتی که تعیین تکلیف آن منوط به تصمیم مرجع معطی (اعطاکننده) نیابت باشد، مرجع مجری نیابت موظف است، فورا مراتب را به آن مرجع اعلام کند، چنانچه ظرف سه ماه توسط مرجع معطی نیابت تعیین تکلیف شود، مرجع مجری نیابت، مراتب را جهت نظارت به مقام ذیربط اعلام می‌کند.

22. فراجا موظف به فراخوان عمومی برای اطلاع رسانی به مالکان وسایل نقلیه رسوبی است.

23. فراجا از طریق وسایل ارتباط جمعی که برای دو مرتبه به فاصله یک ماه منتشر می‌شود، به مالکان وسایل نقلیه فرسوده برای ترخیص اطلاع رسانی می‌کند. در فراخوان باید تصریح شود در صورت خودداری مالک از مراجعه، ظرف سه ماه از تاریخ انتشار آخرین آگهی وسیله نقلیه در حکم «رها شده» تلقی و حسب مقررات تعیین تکلیف خواهد شد.

24. در مورد وسایل نقلیه‌ای که مالک آن‌ها دارای شماره تلفن یا نشانی مشخص است، فراجا ملزم است علاوه بر فراخوان عمومی، به طریق مقتضی و به صورت اختصاصی به مالک نیز ابلاغ کند که برای تحویل وسیله نقلیه به مرجع مربوط مراجعه کند.

25. چنانچه پس از انقضای مهلت مقرر، مالک مراجعه‌ای نداشت، فراجا مراتب را به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و رئیس حوزه قضایی بخش گزارش می‌کند. دادستان و رئیس حوزه قضایی بخش نیز مراتب را برای تعیین تکلیف به رئیس کل دادگستری استان جهت ارجاع به دادگاه صالح اعلام می‌کند.

26. در صورت فروش وسیله نقلیه و مراجعه مالک مرجع فروش با احراز هویت و تایید دادگاه صالح، مالک را جهت دریافت وجه به مرجع ذیربط معرفی می‌کند، مراجع ذیربط موظف هستند به مجرد مراجعه مالک وجه مربوط را پس از کسر هزینه‌ها به وی پرداخت کنند.

27. از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، در دادگستری هر استان، کارگروهی با عنوان کارگروه نظارت بر وسایل نقلیه توقیفی متشکل از نمایندگان رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و فرماندهی انتظامی استان تشکیل می‌شود.

28. کارگروه نظارت بر وسایل نقلیه توقیفی، حداقل سه ماه یکبار با ریاست نماینده رئیس کل دادگستری استان، تشکیل جلسه داده و حسب مورد از نماینده سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط از قبیل گمرک، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دعوت به عمل می‌آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.