بررسی کشنده C&C + عکس و مشخصات

0

با نگاهی به جاده‌های ایران شاهد تعداد زیادی کامیون‌ چینی در مدل‌های مختلف خواهید بود. کامیون‌هایی که به دلیل تحریم به جای کامیون‌های اروپایی وارد ایران شدند. یکی از این مدل‌ها که فروش نسبتا مناسبی داشته کشنده C&C است. این کامیون با بهره‌گیری از کابین جادار و تجهیزات مناسب توانست به فروش خوبی دست پیدا کند، تا جایی که اگر کمی دقت کنید یکی از همین کامیون‌ها را در جاده خواهید دید!

طراحی کشنده C&C

باید بدانید طراحی خودروهای سنگین به نسبت خودروهای عادی کاری دشوارتر است. رعایت مسائل فنی، در نظر گرفتن قیمت قطعات و در نهایت راحتی راننده از مواردی است که باید در طراحی کامیون در نظر گرفته شود. این نکته قابل توجه است که برای یک راننده، ماشین سنگین حکم خانه او را دارد. پس باید این وسیله به شکلی ایمن و راحت طراحی شود که سلامت جسمی و روانی راننده را به خطر نیندازد.

طراحی بیرونی

کشنده C&C در قسمت جلو از طراحی محافظه‌کارانه‌ای سود می‌برد که البته استفاده از این نوع طراحی منطقی به نظر ‌می‌رسد. چراغ‌های هماهنگ و متناسب با طراحی جلو و جلوپنجره‌ای بزرگ، نمایی خوب به این کامیون می‌دهد. در نهایت می‌توان گفت طراحی این کامیون چینی نسبتا خوب است.

استفاده از لوگوی نورانی برند C&C در مرکز جلوپنجره در نوع خود جالب توجه است که با روشن کردن چراغ‌ها روشن می‌شود.

انواع کشنده انواع کامیون بهترین کشنده در ایران بهترین کامیون های دنیا مشخصات کامیون چینی قیمت کشنده قیمت کامیون چینی مجله ماشین سنگین بهترین کامیون چینی

ویژگی کشنده C&C

در نمای جانبی شاهد طراحی ساده هستیم، امری که بیش از همه چیز الهام گرفتن این کشنده از طراحی نسل سوم مرسدس بنز آکتروس (Mercedes Benz Actros MP3) را نمایان می‌کند.

استفاده از بادگیرهای جانبی و سقف در زیبایی بصری این کشنده تاثیر خوبی گذاشته و هم‌چنین روی آیرودینامیک آن نیز تاثیر مثبتی دارد.

با وجود ادعای سازندگان مبنی بر سقف بلند بودن طراحی کشنده C&C، با مقایسه این کامیون چینی با موارد مشابه اروپایی نمی‌توان آن را سقف بلند نامید. رده طراحی این کامیون را می‌توان در حد محصولات سقف کوتاه اروپایی مانند سری G اسکانیا (SCANIA G Series) مقایسه کرد.

به طور کلی می‌توان گفت طراحی این کامیون نسبت به محصولات آسیایی جذاب و زیبا به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با رقبای اروپایی چندان حرفی برای گفتن ندارد.

جدول زیر مشخصات کلی طراحی خارجی این کشنده را معرفی می‌کند.

C&C دو محور سه محور
ارتفاع کامیون (mm) ۳۸۹۰ ۳۸۹۰
طول کامیون(mm) ۶۱۵۴ ۶۹۰۰
فاصله بین محورها(mm) ۳۹۰۰ ۳۳۰۰+۱۳۵۰
وزن ناخالص(kg) ۱۹۰۰۰ ۳۰۰۰۰
ظرفیت کشنده(kg) ۵۵۰۰۰ ۶۵۰۰۰
حجم باک سوخت (Lit) ۶۰۰ ۸۰۰

طراحی داخلی

همان‌طور که گفته شد کشنده C&C در مقایسه با رقبای اروپایی جزو طراحی‌های سقف کوتاه دسته‌بندی می‌شود، اما این بدان معنا نیست که در کابین کامیون از فضای کمی برخوردار هستیم! در فضای داخلی کشنده C&C کابین جادار به همراه دو تختخواب مشاهده می‌شود.

 انواع کشنده انواع کامیون بهترین کشنده در ایران بهترین کامیون های دنیا مشخصات کامیون چینی قیمت کشنده قیمت کامیون چینی مجله ماشین سنگین بهترین کامیون چینی

بررسی کشنده چینی C&C

این کامیون چینی مانند تمام کامیون‌های جدید ساخت این کشور از ایمنی و رفاه خوبی برخوردار است و راننده با خیال راحت می‌تواند به جابه‌جایی و حمل بار بپردازد.

طراحی کاربردی و ارگونومیک ادوات داخلی کاملا در دسترس راننده است. نکته قابل توجه در طراحی داخل کابین، استفاده از نمایشگر تمام دیجیتالی برای نشان دادن آمپر و نمایشگر ادوات است.

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم!

با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن

اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه…

فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

در کل با وجود این‌که طراحی داخلی کشنده C&C کمی خشک و کسل‌کننده به نظر می‌رسد، اما راحتی خوبی برای راننده دارد و در سفرهای طولانی خسته‌کننده نیست.

موارد زیر شامل تجهیزات داخلی این کامیون است:

  • آینه‌جانبی برقی
  • سیستم تهویه مطبوع خودکار (Auto Air Conditioner)
  • شیشه برقی
  • فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم زاویه
  • کروز کنترل (Cruise Control)
  • کولر درجا
  • بخاری درجا
  • قفل مرکزی مجهز به ریموت کنترل از راه دور
  • سانروف
  • صندلی راننده و کمک‌راننده بادی
  • تاخوگراف
  • بوق بادی
  • گرم‌کن آینه

ویژگی‌های بالا موجب راحتی راننده و سهولت در استفاده از کامیون می‌شود.

مشخصات فنی کشنده C&C

نسخه موجود در ایران این کشنده که مدل U480 است، از یک موتور ۶ سیلندر ۱۲ لیتری با توان ۴۸۰ اسب بخار بهره می‌گیرد. این موتور قادر است حداکثر ۲۲۰۰ نیوتن‌ متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. این موتور در کنار موتور ۴۸۰ اسب بخاری ولوو از نمونه‌های قدرتمند موجود در بازار ایران دسته‌بندی می‌شود.

کشنده C&C در ایران عملکرد موفقی را از خود نشان داده است

این موتور توسط شرکت چینی یوچایی طراحی و تولید شده اما در آن از تکنولوژی شرکت آمریکایی کامینز (Cummins) بهره‌برداری شده است. این موتور از استاندارد آلایندگی اروپا Euro 4 پشتیبانی می‌کند. مطمئنا از کشنده چینی نمی‌توان عملکردی شانه به شانه کشنده اروپایی داشت، اما استفاده از تکنولوژی کامینز برای تولید موتور و گیربکس آلمانی، به این کشنده قابلیت کارکردهای بالا با استهلاک پایین را می‌دهد.

توان خروجی از این موتور توسط گیربکس ۱۲+۲ سرعته ساخت ZF آلمان به محورهای عقب منتقل می‌شود.

سازنده موتور یوچایی-کامینز
تعداد و آرایش سیلندر ۶-خطی
تعداد سوپاپ ۲۴
استاندارد آلایندگی Euro 4
گشتاور ۲۲۰۰ نیوتن متر
حجم روغن ۳۶ لیتر
گیربکس ۱۲+۲ ZF مجهز به اینتاردر

استفاده از این موتور با این مشخصات می‌تواند کشنده C&C را حداکثر به سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

برای نگه‌داشتن این کشنده سنگین نیز از سیستم ترمز دیسکی در جلو و عقب مجهز به سیستم‌های کمکی ABS و ASR استفاده شده است. عملکرد این ترمزها خوب ارزیابی شده و قادر هستند کشنده C&C را در مسافت مناسبی متوقف کنند.

در کنار موارد فوق، این کشنده برای ایجاد حداکثر ایمنی مجهز به ترمز تپه HSR و ترمز موتور JACOBS شده است.

مشخصات شاسی و اکسل‌ها

کشنده C&C برای اولین بار در کشنده‌های چینی از سیستم تعلیق بادی در اکسل عقب استفاده کرده است. این ویژگی میزان تحمل وزن بار و هم‌چنین نرمی کشنده را به ارمغان می‌آورد. البته در نسخه‌های ۳ محوره از سیستم تعلیق فنر پارابولیک استفاده می‌شود که تحمل وزن ۱۳۰۰۰ کیلوگرم را برای کشنده مهیا می‌کند که عدد قابل توجهی است.

سیستم تعلیق جلو به صورت فنر پارابولیک مجهز به ضربه‌گیر است و تحمل وزن ۷۵۰۰ کیلوگرم را دارد.

استفاده از شاسی با صلبیت بالا موجب می‌شود این کامیون چینی برخلاف نمونه‌های قدیمی‌تر مقاومت خوبی از خود در برابر تناژهای بالا نشان دهد.

تجربه رانندگی با کشنده C&C

هنگامی‌که پشت فرمان این کامیون چینی می‌نشینید، متوجه ارتفاع بالای اتاق کامیون می شوید. این امر تسلط بر جاده را برای شما آسان کرده و حس خوبی را منتقل می‌کند. به دلیل استفاده از صندلی بادی حتی کوچک‌ترین دست‌اندازها نیز جذب شده و احساس راحتی راننده به حداکثر می‌رسد.

کامیون در ابتدا به راحتی حرکت را شروع می‌کند و نشانه‌ای از سکته یا کم آوردن موتور مشاهده نمی‌شود. این به دلیل وجود موتور قدرتمند ۴۸۰ اسب بخاری و گیربکس هماهنگ با موتور است.

البته باید توجه داشت کاربری خودروهای تجاری دست‌یابی به سرعت بالا یا برخورداری از شتاب خوب نیست، به همین دلیل نوع استفاده و رانندگی با کشنده C&C بسیار مهم بوده و بر عمر و دوام آن تاثیر مستقیم دارد.

کشنده C&C  با موتور قدرتمند قادر به حمل انواع بار است

به دلیل استفاده از فرمان هیدرولیک گردش کامیون بسیار نرم و ساده بوده و ترمزهای آن در شرایط مختلف، از خود ضعف نشان نمی‌دهند.

در کل با بررسی کشنده C&C می‌توان گفت چینی‌ها در بحث افزایش کیفیت و عملکرد کامیون‌های تولیدی خود موفق عمل کرده‌اند.

سخن پایانی

با بررسی فنی و ظاهری کشنده C&C می‌توان گفت این کامیون برای حمل و نقل جاده‌ای ایران گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. برخورداری از موتور قدرتمند، سیستم تعلیق بادی، فرمان هیدرولیک و گیربکس مجهز باعث شده این کشنده توانایی حمل بارهای تناژ متوسط و سنگین را داشته باشد.

به صورت کلی می‌توان عنوان کرد کشنده C&C عملکردی نسبتا مشابه کشنده‌های اروپایی با قیمتی ارزان‌تر را ارائه می‌دهد، اگرچه نمی‌توان گفت کیفیت و عملکرد تولیدات چین با اروپا برابر است. اما پیشرفت و بهبود کامیون‌های چینی نسبت به نمونه‌های قدیمی کاملا مشهود است.

منبع :

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.