خراب شدن گیربکس چه علائمی دارد؟

0

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک باید توسط افراد متخصص و مجرب صورت بگیرد چون در غیر این صورت امکان دارد مشکلاتی برای آن به وجود بیاید. در واقع گیربکس های اتومات با نمونه‌های دنده ای کاملا متفاوت هستند و حساسیت بالاتری دارند. به همین دلیل اگر با روش های اصولی تعمیر نشوند امکان دارد دچار استهلاک زیادی شوند. گروه ماهر کار به عنوان بهترین کلینیک اتومبیل در تهران تحت نظارت افراد متخصص این تعمیرها را انجام خواهد داد.

 لغزش گیربکس چیست  علت لغزش گیربکس اتوماتیک  آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک  ایرادات گیربکس اتوماتیک  تعمیرگاه گیربکس اتومات در تهران  آموزش عیب یابی گیربکس اتومات

آشنایی با گیربکس اتوماتیک

آشنایی با گیربکس اتوماتیک امروزه اهمیت زیادی دارد چون اکثر خودرو ها به صورت اتومات هستند. در گذشته خودروها همه به صورت دنده ای کار می کردند و راننده باید به صورت دستی دنده را تعویض می کرد. اما امروزه در صنعت خودرو سازی پیشرفت های چشمگیری صورت گرفته و جعبه دنده های اتومات در انواع خودرو تعبیه شده است. به همین دلیل هنگام رانندگی و نیاز به تغییر دنده، جعبه اتومات این وظیفه را به عهده می گیرد و نیاز نیست راننده دنده را عوض کند. این امر می تواند رانندگی را بسیار راحت تر کند و همچنین تمرکز رانندگان بسیار بیشتر خواهد شد. به همین دلیل باید درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک اطلاعات زیادی داشته باشید.

اطلاعاتی درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک

درست است که خودرو های حاوی گیربکس اتومات باعث رانندگی راحت تر می شود اما مطمئنا باید در نگهداری از آن دقت بیشتری شود‌. نکات مهمی را باید در نظر داشته باشید و به علائم هشدار دهنده  حتما دقت شود. در صورت مشاهده هر گونه علامت هشدار باید برای یررسی و تعمیر گیربکس اتوماتیک اقدام شود. اما باز هم تاکید می کنیم که این کار بسیار تخصصی است و حتما باید تحت نظارت افراد متخصص انجام شود. در غیر این صورت نه تنها گیربکس درست تعمیر نمی شود، بلکه امکان دارد آسیب بسیار جدی تری به اتومبیل وارد شود‌.

خراب شدن گیربکس چه علائمی دارد؟

گفتنی است که خودرو هایی که با جعبه گیربکس اتومات کار می کنند، برای نشان دادن آسیب های وارده علائمی از خود نشان می دهند. به همین دلیل بهتر است با این علامت ها آشنا شوید. از آن جایی که طرفداران ماشین های دنده اتومات زیاد است این علائم‌ را در قالب این مقاله توضیح خواهیم داد. تعمیر گیربکس اتوماتیک امری بسیار مهم و خطیر است و حتما برای این کار یک فرد متخصص را پیدا نمایید و اتومبیل خود را به دستان درست بسپارید.

شنیدن صدای عجیب از جعبه گیربکس اتومات

باید گفت که  مهم ترین نشانه آسیب دیدن جعبه گیربکس اتومات و نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک شنیدن صداهای عجیب و غریب است. این صداها هنگام رانندگی شنیده می شود و شبیه به صدای زوزه می‌باشد. این صداها را باید جدی بگیرید و برای تعمیر اقدامات لازم را انجام دهید.

استشمام بوی سوختگی در اتومبیل

استشمام بوی سوختگی در اتومبیل نشانه ای یسیار واضح و مهم می باشد و می تواند نشانه فرا رسیدن زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک باشد. در این شرایط حتما باید خودرو را به تعمیرکار متخصص در این زمینه نشان داد.

مشاهده نشتی در ماشین

شاید این صحنه‌ را مشاهده نموده باشید که پس از گذشت ساعت ها که ماشین خود را پارک نموده اید، شاهد نشتی در زیر آن باشید، این نشانه را به عنوان یک زنگ خطر در نظر بگیرید و از یک شخص متخصص بخواهید که خودرو را چک کرده و در صورت نیاز برای تعمیر گیربکس اتوماتیک اقدام نماید. برای این که محل دقیق نشتی را متوجه شوید می توانید زیر خودروی خود چند تکه کارتن قرار دهید. مشاهده روغن قرمز روی کارتن نشان دهنده آسیب به جعبه گیربکس می باشد و باید برای تعمیر گیربکس اتوماتیک اقدامات لازم را انجام دهید و از متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مشاهده تغییر ناگهانی دنده

بکی از علائم آسیب دیدن خودروهای دنده اتومات و نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک تغییر ناگهانی دنده حین رانندگی می باشد. این اتفاق این شک را به وجود می آورد که گیربکس اتومات دچار آسیب شده است.-

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.