روغن موتور مناسب برای خودروهای کیا

0

تعویض روغن موتور یکی از کارهایی است که نباید هیچ وقت در انجام آن سهل‌انگاری کنید. به خاطر داشته باشید که روغن برای موتور خودرو مانند آب برای انسان ضروری است. مهم‌ترین وظیفه روغن موتور جلوگیری از اصطکاک شدید میان قطعات موتور است. همچنین روغن موتور مانع از افزایش دمای ناگهانی موتور شده و کارکرد بهینه آن را تضمین می‌کند.

روغن موتور باید در بازه‌های زمانی معینی تعویض شود. روغن سوخته و بی‌کیفیت هیچ فایده‌ای برای موتور خودرو ندارد به همین دلیل یکی از کارهایی که در بازدیدهای دوره‌ای خودرو حتماً انجام می‌شود، تعویض روغن است. اما روغن موتور خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ آیا روغن موتور مناسب برای خودروهای کیا با دیگر خودروها متفاوت است؟ اگر به دنبال پاسخی برای این سؤالات می‌گردید؛ با ما همراه شوید. ما در ادامه به طور مفصل درباره روغن موتورهای مناسب برای انواع خودروهای برند کیا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

معرفی روغن موتورهای مناسب برای انواع خودروهای کیا

تا اینجا به خوبی می‌دانید که استفاده از روغن موتور با کیفیت و استاندارد چقدر می‌تواند در بهبود عملکرد موتور خودرو موثر باشد. با این حال زمانی که برای تعویض روغن موتور خودروهای کیا به تعمیرگاه مراجعه می‌کنید با پیشنهادهای مختلفی برای انتخاب برند روبه‌رو می‌شوید.

انواع مختلفی از خودروهای کیا در بازار ایران وجود دارند به همین دلیل در این بخش ویژگی‌های مهم روغن‌ موتورهای مدل هی مختلف خودروی کیا را بررسی می‌کنیم.

روغن موتور مناسب برای خودروی پیکانتو

در داخل دفترچه‌های راهنمای خودروها اطلاعاتی مانند مشخصات روغن موتور مناسب نوشته شده است. برای مثال بهترین روغن موتور برای خودروی پیکانتو بر اساس اطلاعات دفترچه راهنما، روغنی با درجه کیفی SN، غلظت 5W40 و حجم 5/3 لیتر است.

اگر صاحب این نوع از خودروی کیا هستید به شما روغن موتورهای برند ادینول، سپور پایا و سوپر پلاتینیوم را پیشنهاد می‌دهیم. همچنین شما می‌توانید برای تعویض روغن در محل با پا به پا امداد تماس بگیرید. ما در کمترین زمان ممکن تعویض روغن خودروی شما را با استفاده از بهترین برندهای موجود در بازار انجام خواهیم داد.

روغن موتور مناسب برای خودروی کیا اسپورتیج

سه مدل خودروی کیا اسپورتیج در بازار خودروی ایران وجود دارد. اسپورتیج GT Line ، اسپورتیج ۴ سیلندر مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸  و اسپورتیج قدیمی ۶ سیلندر سه مدل خودروی اسپورتیجی هستند که در خیابان‌های کشور در حال تردد هستند.

روغن موتور مناسب برای هر کدام از این مدل‌ها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال بهترین روغن موتور برای اسپورتیج 4 سیلندر باید دارای غلظت ۵W30 و حجم 4 لیتر باشد. برای خودروهای اسپورتیج 6 سیلندر نیز باید از روغن‌هایی با غلظت ۵W40 و حجم 5/4 لیتر استفاده کرد.

اسپورتیج GT Line نیز به روغنی با غلظت ۵W30 و درجه کیفی SM یا SN نیاز دارد. برندهای مختلفی روغن موتورهایی با این مشخصات تولید می‌کنند. ادینول، آیسین، لوبریفنت تعدادی از این برندها هستند.

روغن موتور مناسب برای خودروی اپتیما

این مدل خودرو پرفروش‌ترین خودروی کیا در کشور است. افرادی که خودروی آن‌ها تولید 2009 به قبل است باید از روغن‌هایی با درجه کیفی SN یا SM،  با غلظت 5W40 و با حجم 8/4 استفاده کنند. برای خودروهای مدل 2016 به بعد هم روغن موتوری با گرید و غلظت مشابه اما با حجم 4 لیتر مناسب خواهد بود. برندهای ادینول، لیکومولی و آیسین روغن موتورهایی با این ویژگی‌ها تولید می‌کنند.

روغن موتور مناسب برای خودرو سورنتو

اگر از یک تعمیرکار با تجربه درباره بهترین روغن موتور خودرو سورنتو سوال کنید حتماً به شما برند ادینول را معرفی خواهد کرد. به جز ادینول می‌توانید از برند کاسترول و لیکومولی هم استفاده کنید اما همچنان ادینول گزینه بهتری برای خودروی شما خواهد بود.

نکته دیگر اینکه سورنتوهای تولید 2006 تا 2008 بهتر است از روغن‌هایی با غلظت ۵W40 و حجم ۵٫۲ لیتر استفاده کنند و خودروهای جدیدتر به سراغ روغن موتوری با غلظت ۵W30 بروند. حجم روغن نیز با توجه به مدل خودرو باید بین 5/5/ تا 2/5 لیتر باشد.

روغن موتور مناسب برای خودروی کیا سراتو

خودروهای سراتو نیز مانند خودروهای اسپورتیج مدل‌های مختلفی دارند؛ با این تفاوت که روغن موتور مناسب برای خودروی سراتو تولید سایپا با سراتو وارداتی متفاوت است. اگر خودروهای شما از مدل‌های قدیمی و تولید قبل از 2010 است باید از روغن با غلظت ۱۰W40 استفاده کنید؛ در غیر این صورت روغن موتورهایی با غلظت ۵W40 برای خودروی شما مناسب‌تر است.

درباره برندهای با کیفیت روغن موتور برای انواع خودروهای سراتو این‌طور می‌توان گفت که برند آیسین و لوبریفنت برای سراتو کوپه 2010 مناسب است و روغن موتورهای برند کاسترول، پارس یا آترود انتخاب بهتری برای خودروهای کیا سراتو دو لیتری به حساب می‌آیند. برای سراتوهای جدید هم بهتر است به سراغ برندهای لوبریفنت، هیوندایی و آیسین بروید.

روغن موتور مناسب برای خودرو موهاوی

موتورهای خودرو موهاوی 6 سیلندر و 8 سیلندر هستند. برای خودروهای 6 سیلندر باید روغن موتوری با گرانروی ۵W30 و حجم 5/5 لیتر استفاده کنید و برای خودروهای 8 سیلندر نیز روغن موتوری با گرانروی ۵W30 و حجم 7 لیتر مناسب است.

کاسترول، لیکومولی و آیسین روغن موتورهایی با این مشخصات دارند. علاوه بر این در صورتی خرابی خودروهای کیا می‌توانید با امداد خودرو کیا برای تعمیر خودرو در محل تماس بگیرید. ما در سریع‌ترین زمان با استفاده از تجهیزات مناسب، اقدامات لازم برای تعمیر خودروی شما را انجام خواهیم داد.

روغن موتور مناسب برای خودرو ریو

کیا ریو آخرین مدل از خودروهای کیا است که در ایران وجود دارد. برندهای پارس، فلومکس و آیسین برای هر سه مدل ریو 5، کیا ریو و ریو مونتاژ مناسب هستند. البته باید برای هر کدام از این مدل‌ خودروها از روغن موتورهایی با مشخصات متفاوت استفاده کرد. برای مثال روغن موتور ریو 5 باید غلظت ۵W30 داشته باشد و برای ریو مونتاژ و کیا ریو  از روغن موتوری با غلظت ۱۰W40 استفاده کنید.

چه زمانی باید روغن موتور خودروهای کیا را عوض کنیم؟

زمان تعویض روغن موتور نیز مانند مشخصات روغن موتور مناسب در دفترچه راهنمای خودرو نوشته شده است. با این حال عوامل زیادی مانند نوع رانندگی، آب و هوای محل زندگی، مسافت طی شده توسط خودرو و مواردی از این قبیل می‌توانند این زمان را کمتر یا بیشتر کنند.

با این حال بهترین زمان تعویض روغن موتور برای انواع خودروها هر سه ماه یک‌بار به ازای هر 5 هزار کیلومتر رانندگی است. همچنین فراموش نکنید که روغن موتوری که در فصل گرما استفاده می‌کنید باید غلظت بیشتری داشته باشد زیرا گرمای هوا و گرمای موتور به سرعت غلظت روغن را کم می‌کنند.

تعویض روغن در محل با پا به پا امداد

مجموعه پا به پا امداد متشکل از افراد ماهر و باتجربه در زمینه تعمیر انواع خودروهای داخلی و خارجی است. شما می‌توانید برای خدمات مختلفی مانند یدک‌کش، تعمیر خودرو در محل، تعویض روغن، انجام سرویس‌های دوره‌ای و تعویض قطعات اتومبیل با ما تماس بگیرید.

پا به پا امداد تلاش کرده است تا با ارائه خدمات با کیفیت، تمام نیازهای خودروی شما را برطرف کند. قیمت منصفانه و سرعت عمل بالا وجه تمایز ما با سایر امداد خودروهای فعال در سراسر کشور است. ناگفته نماند که فعالیت مجموعه پا به پا امداد به صورت شبانه‌روزی است. ما در تمام نقاط تهران بزرگ آماده امدادرسانی به شما هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.