معرفی زوتی DL5 محصول جدید پارس خودرو + قیمت و مشخصات

0

این خودرو با ۴,۴۰۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۴۰ میلی‌متر ارتفاع، کراس‌اووری ساب‌کامپکت است که در بازار ایران باید با خودروهایی مثل تیگارد X35 و ام‌وی‌ام X55 رقابت کند. DL5 با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه می‌شود که ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

 قیمت زوتی DL5  مشخصات زوتی DL5  تازه های خودرو در ایران  جدیدترین خودرو چین در ایران  جدیدترین خودروها در ایران  جدیدترین خودروهای وارداتی  جدیدترین خودروهای وارداتی سایپا  جدیدترین خودروی سایپا  محصولات جدید پارس خودرو  شرکت پارس خودرو  zotye DL5

پارس خودرو پس از مدتی توقف، دوباره به فعالیت خود در زمینه تولید و عرضه خودرو بازگشته و پس از انتشار اخبار مختلف، حالا به صورت رسمی خودرو زوتی DL5 به بازار ایران معرفی کرده است.

بر اساس اعلام شرکت پارس خودرو تا اکنون حدودا بیش از 2000 دستگاه از این خودرو به مقصد ایران ارسال شده است.

همکاری قبلی بین پارس خودرو و زوتی به عرضه زوتیZ300 یا همان سایپا آریو بر می‌گردد که چند سال پیش و بازگشت تحریم‌ها متوقف شد، اما حالا در جدیدترین همکاری این دو مجموعه، شاهد عرضه وارداتی کراس‌اوور زوتی DL5یا هم زوتی T300 هستیم.

زوتی در چند سال اخیر با مشکلات مالی مواجه شده است و به تازگی از ورشکستگی خارج شده است. این شرکت قصد دارد با فروش تنها محصول خود یعنی زوتی DL5 در بازارهای صادراتی مانند ایرام، دوباره به سودآوری برگردد. شرایط پارس خودرو نیز بهتر از زوتی نبوده است و وضعیت مشابه آن‌ها برای فرار از مشکلات اقتصادی این دو همکار قدیمی را به هم برگردانیده است.

زوتی DL5 در سال 2016 معرفی شد. طراحی این خودرو نیز مربوط به همان دوره است و بنابراین با یک خودروی به روز از لحاظ طراحی روبرو نیستیم.

 قیمت زوتی DL5
 مشخصات زوتی DL5
 تازه های خودرو در ایران
 جدیدترین خودرو چین در ایران
 جدیدترین خودروها در ایران
 جدیدترین خودروهای وارداتی
 جدیدترین خودروهای وارداتی سایپا
 جدیدترین خودروی سایپا
 محصولات جدید پارس خودرو
 شرکت پارس خودرو

     zotye DL5

طراحی زوتی DL5 محصول پارس خودرو

از لحاظ طراحی خارجی زوتی DL5 یک خودروی کاملا چینی است که از خودروهای مختلف کپی برداری می‌کند. این خودرو به شدت شباهت‌هایی با سایر محصولات چینی مشابه مانند خودروی نام آشنای لیفان X60 دارد. چراغ‌های تیز، جلوپنجره‌ی شش ضلعی و چراغ‌های مه شکن بزرگ در بخش جلوی خودرو از ویژگی‌های ظاهری این خودرو است. در نمای جانبی، شباهت قابل توجهی با کراس‌اوورهای کوچکی مانند نیسان جوک وجود دارد. در این قسمت از طراحی، با اضافه کردن ضربه‌گیرهای پلاستیکی و نوار کرومی، سعی شده است تا از سادگی بیش از حد جلوگیری شود. رینگ‌های 16 اینچی کمی کوچکتر از ابعاد اصلی خودرو هستند و از جذابیت نمای جانبی آن‌ها کاسته است.

در بخش عقب چراغ‌های منظم و کشیده بکارگرفته شده است و درب پنجم یک تکه وجود دارد و تاحدودی یادآور کراس اوور محبوب فیدلیتی پرایم است . نکته مثبت عدم وجود خروجی‌های اگزوز تقلبی در این خودرو است.

مشخصات فنی زوتی DL5 محصول وارداتی پارس خودرو

موتور زوتی DL5 از نوع 4 سیلندر و 16 سوپاپه است و حجم آن 1499 سی سی می‌باشد. با استفاده از توربوشارژ، این خودرو توان بهتری را به ارمغان می‌آورد. تحت تأثیر توربوشارژ، تنفس موتور بهبود یافته و کارایی آن افزایش می‌یابد.

انتقال نیرو در زوتی DL5 توسط دیفرانسیل جلو صورت می‌گیرد. حداکثر قدرت این خودرو 145 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 205 نیوتن متر است. این مشخصات، توان و عملکرد مناسبی را به نمایش می‌گذارند. جعبه دنده این خودرو از نوع CVT است که باعث تجربه رانندگی اقتصادی، صاف و تقریبا کم ‌دردسری می‌شود. از لحاظ شتاب، اطلاعات مشخصی در مورد عملکرد این خودرو ارائه نشده است و با توجه به مدل گیربکس اقتصادی نباید توقع شتاب بالایی از این خودرو داشت. همچنین، وزن این خودرو 1395 کیلوگرم است و اندازه آن به ترتیب 4405 میلیمتر در طول، 1830 میلیمتر در عرض و 1665 میلیمتر در ارتفاع است. فاصله بین دو محور خودرو نیز 2610 میلیمتر است.

 قیمت زوتی DL5
 مشخصات زوتی DL5
 تازه های خودرو در ایران
 جدیدترین خودرو چین در ایران
 جدیدترین خودروها در ایران
 جدیدترین خودروهای وارداتی
 جدیدترین خودروهای وارداتی سایپا
 جدیدترین خودروی سایپا
 محصولات جدید پارس خودرو
 شرکت پارس خودرو

     zotye DL5

امکانات و تجهیزات زوتی DL5 پارس خودرو

زوتی DL5 در بالاترین تیپ خود، به امکانات رفاهی و ایمنی تقریبا مناسبی مجهز شده است.

این خودرو به یک سیستم صوتی با نمایشگر با پشتیبانی از بلوتوث و مسیریاب مجهز است. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا به راحتی از سیستم صوتی خودرو استفاده کنید و با استفاده از بلوتوث، به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید یا تماس‌های تلفنی را برقرار کنید. همچنین، مسیریاب شما را به مقصد مورد نظرتان هدایت می‌کند.

امکانات دیگری که در این خودرو یافت می‌شود، شامل کروز کنترل است. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا سرعت خودرو را در یک حد معین تثبیت کنید، که باعث راحتی بیشتر در سفرهای بلندمدت می‌شود.

وجود کیسه هوای راننده و سرنشین در صورت بروز حادثه، میزان خطر را به کاهش می‌دهد. این خودرو از ABS + EBD + ESC + EBA/BAS/BA در بخش ترمز بهره می‌برد.

زوتی DL5 دارای پنج ستاره ایمنی از انکپ چین نیز شده است. دیگر امکانات خودرو شامل پاور ویندوز، سانروف، سیستم تهویه دیجیتال، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگ‌های آلومینیومی، تریم چرمی کابین و ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ است.

این خودرو از امکاناتی مانند ورود به خودرو بدون کلید، استارت دکمه ای، آینه وسط الکتروکرومیک، فرمان برقی با روکش چرم و قابلیت تنظیم، سیستم کمکی پارک دوربین کمکی دید عقب کروز بر روی فرمان، ترمز پارک برقی / سیستم اتو هلد، نمایشگر میزان باد تایرها سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، سیستم مالتی مدیا ۸ اینچ مجهز به نمایشگر ، آینه های جانبی جمع شونده به همراه گرم کن مجهز است.

 قیمت زوتی DL5
 مشخصات زوتی DL5
 تازه های خودرو در ایران
 جدیدترین خودرو چین در ایران
 جدیدترین خودروها در ایران
 جدیدترین خودروهای وارداتی
 جدیدترین خودروهای وارداتی سایپا
 جدیدترین خودروی سایپا
 محصولات جدید پارس خودرو
 شرکت پارس خودرو

     zotye DL5

قیمت و رقبا

قیمت این خودرو هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما با توجه رقابت بالا در سگمنت کراس‌اوورهای کوچک سایز این خودرو کار سختی را در پیش دارد و محصولاتی مانند ام وی ام X55 پرو، هایما S7 پلاس و جک S5 و همچنین X22 را پیش روی خود می‌بیند.

منبع:خودروبانک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.