پژو پارس TU۵ پلاس به بازار می‌آید؟

0

پژو پارس با موتور TU۵ پلاس به بازار عرضه خواهد شد. فیس اوت، شاید وقتی دیگر!

طبق اخبار و اطلاعات جدید، گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد به زودی نسخه ای جدید از پژو پارس را با پیشرانه TU۵P به بازار عرضه کند. به این ترتیب، این سدان سالخورده ایرانی – فرانسوی همچنان حداقل تا پایان سال آینده در خطوط تولید آبی پوشان باقی خواهد ماند.
پژو پارس را باید از آن دسته خودروهایی دانست که گویی قصد بازنشستگی ندارد و با گذشت بیش از دو دهه از عرضه آن با این که کم ترین میزان تغییرات ظاهری را تجربه کرده است و مشکلات مونتاژی و کیفی بسیاری را با خود به همراه دارد، همچنان از گزینه های پرتقاضای بازار است. اکنون در جدیدترین اقدام با این که قرار بود این خودرو به زودی از خطوط تولید شرکت فیس اوت یا به عبارت ساده تر بازنشسته شود، آبی پوشان، موتور TU۵ پلاس را برای آن تدارک دیده اند.

 پژو پارس TU۵ پلاس  پژو پارس TU5  قیمت پژو پارس TU5  مزایا و معایب پژو پارس tu5  مشخصات پژو پارس TU5  مشکلات پژو پارس tu5  محصولات جدید ایران خودرو  تازه های خودرو در ایران

معرفی پژو پارس ELX با موتور TU۵P

پیشرانه TU۵ پلاس هم اکنون روی خودروهایی همچون تارا دنده ای و اتومات، رانا پلاس سقف شیشه ای و پژو ۲۰۷ نصب است و طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، به زودی به پژو پارس ELX نیز خورانده می شود. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرتی معادل با ۱۱۳ اسب بخار و بیشینه گشتاور در حدود ۱۴۴ نیوتن متر است و با انواع گیربکس های ۵ سرعته دستی، ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتومات هم کوپل می شود.

پژو پارس ELX در واقع نسخه آپشنال این خودرو به حساب می آید که به امکانات بیش تری نظیر چراغ های عقب دودی، مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، سنسور پایش باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران و جلوآمپر نیمه دیجیتال تجهیز شده است و اکنون با افزودن پیشرانه TU۵ پلاس به آن، نسبت به قبل، به سدان خانوادگی کامل تری مبدل خواهد شد، چراکه پیشرانه مذکور نسبت به نسخه TU۵ معمولی، بهبودهای خوب و مثبتی را تجربه کرده است.

البته نکته این جاست که این روزها پژو پارس علاوه بر ظاهر قدیمی، از ضعف کیفی شدیدی به خصوص در بخش ورق بدنه رنج می برد و به نظر می رسد ایران خودرویی ها هر چه زودتر باید برای این معضل (ورقه های ضعیف مورد استفاده در ساخت خودروهای‌شان) چاره ای بیاندیشند.

منبع: اسب بخار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.