تست و بررسی پژو پارس TU5 صفر کیلومتر +عکس

0

در این مقاله به تست و بررسی پژو پارس LX مدل ۹۹ که با نام پژو پارس TU5 نیز شناخته میشود ، پرداخته ایم و در مورد مزایا ، معایب و مشکلات پارس صفر کیلومتر توضیحاتی را ارائه داده ایم.

خودرویی که از نظر فنی با ۲۰۶ تیپ ۵ یکسان است و  از همان موتور ۱٫۶ لیتری بهره میبرد .
مدل LX از سال ۱۳۹۰ با موتور TU5 بر روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت .

پژو پارس TU5 پژو پارس TU5 بخرم یا سمند ef7 تفاوت پژو پارس tu5 با پارس اتوماتیک قیمت پژو پارس TU5 مشخصات پژو پارس TU5 مزایا و معایب پژو پارس tu5 مشخصات فنی پژو پارس TU5 بهترین خودرو ایرانی تست خودرو مشاوره خرید خودرو معرفی خودرو مجله خودرو
این خودرو در بدو ورود به بازار علاوه بر تفاوت قوای محرکه با مدل XU7 در خصوص امکانات هم تفاوت هایی از جمله آینه تاشو برقی ، رینگ های آلومینیومی ، ترمز های دیسکی عقب و…. دارد.
داشبورد جدید و طراحی بروزتر داخلی این خودرو از سال ۱۳۹۳ بر روی این قرار گرفت .
البته که شایان ذکر است کیفیت ادوات داخلی نسبت به نسخه قبلی این خودرو به طرز شگفت آمیزی افت را تجربه کرده است .
از موارد کلی که عبور می کنیم و به تحلیل جزئی تر پارس LX می پردازیم .

طراحی ظاهری پژو پارس TU5

در بخش طراحی ظاهری پارس ال ایکس کوچک ترین تفاوتی با پارس سال ندارد و دقیقا با همان گونه پارس مواجه هستید .

از سال ۱۳۹۷ هم ایران خودرو به دلیل تحریم های اعمال شده و کاهش هزینه های تولید رینگ های آلومینیومی این خودرو را حذف کرد و رینگ های فولادی با قالپاق را جایگزین کرد که بر زیبایی جانبی پارس TU5 تاثیر گذاشت.

و مالک خودرو به صورت مستقل رینگ و لاستیک این خودرو را تعویض کرده است .

در نگاه کلی طراحی پارس کاملا موزون و هماهنگ به نظر میرسد  و کمتر کسی را پیدا می کنید که نسبت به رخ این خودرو اعتراض داشته باشد و شاید بعد از این همه سال که از طراحی آن می گذرد کماکان می توان آن را زیبا توصیف کرد .

تعمیرات تخصصی پژو 405 تعمیرات تخصصی پژو پارس آموزش مکانیک خودرو باز کردن داشبورد پژو 405 باز کردن داشبورد پژو پارس مشکلات پژو پارس باز كردن داشبورد پارس جدید باز كردن درب داشبورد پارس طريقه باز كردن داشبورد سمند صداگیری داشبورد پژو پارس صداگیری داشبورد پژو 405 آموزش صداگیری خودرو مرکز صداگیری خودرو

طراحی داخلی پژو پارس TU5

هنگامی که درب پارس را باز می کنید کیفیت به شدت پایین ادوات داخلی تمام امیدتان به این خودرو را از بین می برد و مدام به خود می گویید طراحی قبلی پارس به مراتب بهتر بود .

همان طور که گفته شد پارس از سال ۱۳۹۳ با داشبورد جدید روانه بازار شد اما تغییراتی که ایران خودرو در این خودرو پدید آورد شاید از نظر طراحی کاملا بروزتر باشد اما از نظر جنس مواد بکار رفته در کابین تفاوت بسیار زیادی دارد و استفاده از پلاستیک خشک در تمام اتاق دیده می شود.

با وجود اینکه ما سوار خودرویی صفر کیلومتر شدیم و کارکردی حدود ۵۰۰ کیلومتر داشت اما سر و صدای کابین هنگام رد شدم از دست انداز به گوش میرسید موردی در خودرو هایی نظیر تندر ۹۰ اصلا و ابدا چنین چیزی حتی با کارکردی به مراتب بالاتر  احساس نمی کنید.

از بحث کیفیت بگذریم چرا که انتقادات فراوانی بر این محصول وارد است اما از حوصله شخص نگارنده خارج است پس به کلمه افتضاح بسنده می کنیم .

در خصوص ارگونومی صندلی ها می توان گفت که در برگیرندگی خوبی دارند و چندان خسته کننده حداقل در مصارف شهری به نظر نمی رسد .

از امکانات این خودرو  می توان ترمزها با ترمز ضدقفل ABS و EBD، آینه‌های تاشونده برقی همراه با راهنما، دو کیسه هوا، شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب، غربيلك فرمان چرمي ، قطعات دکوراتيو طرح چوب، سنسور دنده عقب، قفل مركزي با ريموت، ايموبيلايز، تنظيم برقي پشتي صندلي جلو، دماسنج روي داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق.

سيستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مستر لاک ( با يک دکمه همه درها قفل و باز مي شوند) و اتوفلاشر (در ترمزهاي شديد با کاهش ناگهاني سرعت، فلاشرها روشن مي شوند) و تايمر چراغ سقف و آگاه كردن راننده از وضعيت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغهاي راهنما و چراغ سقفي و LED داخل جلوآمپر و سيستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجاي آژير دزدگير، و…. اشاره کرد .

ایران خودرو پارس LX را در کلاس بندی های مختلف روانه بازار کرد اما این تفاوت ها آن چنان ریز بینانه طراحی شده  است که گویا خود ایران خودرو متوجه آن می شود

به طور مثال تفاوت کلاس ۲۸ این خودرو با کلاس ۳۲ فقط در جابه جایی بوق بوده است و این مدل کلاس بندی در تاریخ صنعت خودروسازی واقعا خلاقانه است .

اخبار بازار خودرو بازار خرید و فروش خودرو شیوه جدید کلاهبرداری فروش لیزینگی خودرو فروش اقساطی خودرو پیش فروش خودرو چیست

تجربه رانندگی با پژو پارس TU5

اتومبیل را استارت می زنیم موتور به نرمی کار می کند و شروع به حرکت می کنیم مورد که در زمان حرکت احساس می کنیم تاخیر دریچه برقی گاز این خودرو است و به بهتر بود از سیستم دریچه گاز مکانیکی استفاده میشد چرا که در این مورد خاص یک پسرفت محسوب میشود .

کلاچ گیری این خودرو نرم است و نمی توان به آن ایرادی گرفت اما تعویض دنده به نرمی صورت نمی گیرد و ممکن است در دراز مدت شما را چندان راضی نگه ندارد.

بزرگ ترین عیب این خودرو هم در سیستم گیربکس آن نهفته است و اگر پارس ال ایکسی در تعمیرگاه دیدید اولین فرضیه مشکل دار بودن گیربکس است و در اولویت های بعدی می توان گفت موتور این خودرو دچار ایراد است

خلاصه اینکه ناهماهنگی عجیبی بین موتور و گیربکس این خودرو به چشم میخورد به نحوی اگر که در سر بالایی یا جاده کوهستانی باشید، ضعف گیربکس حتی اگر در نرمال ترین و اقتصادی ترین حالت ممکن رانندگی کنید به شدت آزار دهنده خواهد بود و از کشش پایین پیشرانه در دور موتورهای بالا یا در دنده‌های سه و چهار رنج می‌برد.

برخی از صاحبان این مدل هم از وجود صداهای غیرمعمول در سرعت‌های بالا بوده و از طرفی ورود صدای موتور به داخل کابین نیز گلایه مندند.

پیشنهاد میشود برای مشاهده ویدئوی تست و بررسی پارس صفر کیلومتر به این صفحه مراجعه کنید.

کیفیت سواری این خودرو مانند سایر گونه های پژو در بازار است پس چندان راجبش اظهار نظر نمی کینم و قطعا همه شما بزرگوارن حداقل یکبار سوار پژو پارس یا پژو ۴۰۵ یا همان دایناسور فرانسوی شده اید .

عایق بندی این خودرو واقعا ضعیف است و تقریبا هم نوع صدایی از محیط اطراف به گوش میرسد

اما هندلینگ این خودرو کماکان قابل قبول است و حس اطمینان را به شما میدهد و شاید یکی از دلایلی که پژو سواران عادت دارند خیلی اسپرت رانندگی می کنند در همین مورد باشد

البته که اگر  ایران خودرو دستش میرسید به طراحی این خودرو  دست میزد و قطعا کیفیت اولیه را نداشت پس این مورد را مدیون طراحی کمپانی پژو در سی سال گذشته هستیم ، نه خودروساز عزیز و دوست داشتنیمان ایران خودرو .

آپشن های پژو پارس آموزش VIP کردن پژو پارس آموزش تیونینگ پژو پارس آموزش نصب دزدگیر پژو پارس ارتفاع پژو پارس از زمین اسپرت كردن پژو پارس اسپرت ترین پژو پارس ایرادات اصلی پژو پارس تیونینگ پژو پارس پژو پارس اسپرت مجله ماشین عکس ماشین اسپرت

نتیجه گیری و بررسی معایب و مزایای پژو پارس TU5

در نهایت پژو پارس TU5 بیشتر از این کاربردی باشد خوش قیافه و زیبایی دارد و از آن دسته اتومبیل هایی است که اگر آشنایی کافی با قوای محرکه با آن نداشته باشید شما در نگاه اول این خودرو را بی نقص میدانید .

اما به مرور زمان عیب و ایراداتی نمایان خواهد شد که ظاهر آراستش چندان جلوی چشمتان را نخواهد گرفت موردی که در خصوص خودرویی مثل تندر ۹۰ دقیقا عکس این ماجراست و با گذشت زمان به کاربردی بودن آن پی می برید .

کلام آخر اینکه اگر زیبایی و آراستگی اتومبیل برایتان خیلی مهم است پژو پارس انتخاب معقولی خواهد بود با شرط اینکه با مشکلات فنی و مونتاژی آن کنار بیایید و حواستان به سرویس و نگهداری این خودرو باشد .

اما اگر در بحث نگهداری خودرو خیلی حوصله ندارید و دنبال خودرویی هستید که برای شما دردسرآفرینی نکند پژو پارس TU5 قطعا انتخاب معقولی نخواهد بود و با توجه به رنج قیمتی که پارس ال ایکس صفر در آن قرار دارد می توانید سراغ  خودروهایی کارکرده ای بروید که دردسر کمتری لااقل از نظر فنی دارد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.