راه‌اندازی ۴ تونل سرد در قرارگاه‌های مرزی

0

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین اقدامات و تمهیدات این جمعیت برای ارائه خدمات امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد.

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین اقدامات و تمهیدات این جمعیت برای ارائه خدمات امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد. متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است:

۱. جمعیت هلال‌احمر در راستای اهداف بشردوستانه خود و با استفاده از ظرفیت داوطلبانه امدادگران، نجاتگران و کادر درمانی در ایام اربعین در داخل ایران و در کشور عراق، خدمات امدادی و درمانی به زائران حسینی (ع) ارائه می‌دهد. در این راستا، با توجه به ارائه خدمات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی (ع) از ٢٧ تا ۳۱ مرداد ١٤٠٢ و تا ساعت ۸ صبح امروز، ۱۱۷۴ نفر از زائرین برای دریافت خدمات امدادی به پایگاه‌های امدادی مراجعه کرده‌اند.

۲. طبق گزارش‌های دریافتی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر، از روز ۲۷ مردادماه، ۱۹۸ نفر از زائران مراجعه کننده به پایگاه‌ها، در محل درمان و ۴ نفر نیز برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند. ۲۶۹ نفر از آنان نیز، اسکان اضطراری داده شدند. انجام غربالگری سلامت در پایگاه‌های بین‌راهی به صورت رایگان و داوطلبانه برای ۷۰۳ نفر از زائران، انجام شده است.

۳. از مجموع مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر که در پایانه‌های مرزی غرب کشور و همچنین خاک عراق برای خدمت به زائران اربعین فعال شده‌اند، ۱۶ واحد پایه بهداشتی (درمانگاه سریع‌الاستقرار) آماده خدمت‌رسانی به مردم در بخش‌های مادر و کودک، پانسمان و تزریقات، پزشک داخلی و عمومی هستند. از این تعداد، ۱۳ واحد BHCU در خاک عراق مستقر بوده و سه واحد دیگر آن، در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه برپا شده است.

۴. پایگاه امداد و نجات پایانه مرزی مهران، به عنوان بزرگترین و مجهزترین پایگاه مرزی کشور، در عرض ۶۵ روز، در مهران به بهره‌برداری رسید. در این قرارگاه بیش از هزار امدادگر و نجاتگر به ارائه خدمات امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی می‌پردازند.

۵. در پایگاه مهران استان ایلام، ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۱۶ دستگاه ست نجات، ۲ دستگاه بالگرد و تیم‌های زنده‌یاب، برای ارائه خدمات در اربعین حسینی (ع) حاضر خواهند بود.

۶. ۶۰ پزشک و پرستار داوطلب، در استان خوزستان، در ۲ درمانگاه مرزی چذابه و شلمچه آماده خدمات رسانی به زائران اربعین هستند. در این راستا و با توجه به چالش‌های سفر اربعین، آموزش‎‌های همگانی توسط مربیان مجرب جمعیت هلال‌احمر جهت خودمراقبتی و خودامدادی در سفر پیاده ‎روی اربعین ارائه می‌شود.

۷. با توجه به چالش گرما و پیشگیری از گرمازدگی، برای رفاه حال زائران اربعین، تونل‌های سرد در مرز چذابه و شلمچه در نظر گرفته شده است. همچنین ۲ تونل سرد در مرز مهران، ویژه بانوان و آقایان و به مساحت ۱۵۰ مترمربع برای استراحت زائران راه‌اندازی شد.

۸. علاوه بر برپایی پایگاه‌های امدادی، زمینه انتقال سالمندان با ویلچر و ارائه خدمات خیاطی برای زائران شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین، در نظر گرفته شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.