ورود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس ترکیه‌ ای به ایران

0

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افندی‌زاده، معاون وزیر راه با اعلام این‌که ۹۵ درصد توافقنامه ایران و ترکیه برای اجاره اتوبوس انجام شد گفت:‌ فعلا ۶۰۰ اتوبوس ترکیه‌ای برای اربعین وارد ایران می‌شوند.

شهریار افندی‌زاده، در خصوص برنامه دولت برای واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس، اظهار کرد:‌ هنوز در مرحله ثبت سفارش قرار داریم.

وی افزود:‌پروسه واردات بسیار سخت است؛ وقتی مشخصات فنی اعلام می‌شود به وزارت صمت می‌آید، سه معاونت این وزارتخانه از جمله سازمان تجارت، معاونت حمل‌ونقل و… درگیر این ماجرا می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین خدمات پس از فروش، استاندارد، بانک مرکزی و … باید این پروسه را تایید کنند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که الان به مرحله‌ای رسیده‌ایم که شرکت‌ها باید برای سفارش اقدام کنند، گفت: بعید می‌دانم این اتوبوس‌ها به اربعین ۱۴۰۲ برسد.

افندی‌زاده درباره ورود اتوبوس پاکستانی و استفاده از اتوبوس‌های ترکیه برای ایام اربعین، افزود: پاکستانی‌ها مجوز گرفته‌اند و با اسکورت راهداری یا پلیس در داخل کشور تردد می‌کنند.

وی درباره اجاره اتوبوس‌های ترکیه‌ای تصریح کرد: سال گذشته اجاره اتوبوس از ترکیه مطرح شد، امسال از بهمن ماه سال قبل دنبال آن بوده‌ایم.

وی با اعلام این‌که اتوبوس‌های ترکیه‌ای برای اربعین امسال می‌آیند، گفت:‌۹۵ درصد توافقنامه انجام شده و تعداد این اتوبوس‌ها فعلا ۶۰۰ دستگاه است.

وی با بیان این‌که تمرکز این اتوبوس برای مسیر تهران-مهران است، مگر این‌که در جایی نیاز باشد از این اتوبوس‌ها استفاده کنیم، افزود:‌ دوره اجاره این اتوبوس‌ها ۲۵ روز یعنی از ۲۷ مردادماه تا ۲۰ شهریور است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.