نحوه تمیز کردن دریچه گاز خودرو و اثرات آن روی موتور

0

در این مقاله به بررسی عملیات کارآمدی که برای نگهداری از ماشین بسیار مهم است ، خواهیم پرداخت . یکی از کارهایی که باید برای نگهداری از خودرو خود انجام دهید ، این است که بدنه دریچه گاز را تمیز کنید. پس از خواندن این راهنما، خواهید فهمید که چرا باید بدنه دریچه گاز را تمیز کنید و چگونه بدنه دریچه گاز را بدون جدا کردن آن تمیز کنید.

 انواع دریچه گاز  اورینگ دریچه گاز ال ۹۰ کجاست  باز کردن دریچه گاز پژو 206  پتانسیومتر دریچه گاز چیست  تعمیر دریچه گاز 206  تست سنسور دریچه گاز  تعمیر سنسور موقعیت دریچه گاز  تعویض دریچه گاز 206  تعویض اورینگ دریچه گاز ال 90  تعویض سنسور دریچه گاز پیکان  تعویض سنسور دریچه گاز سمند  تفاوت دریچه گاز برقی با سیمی  خطای دریچه گاز پژو 206  دریچه گاز پراید  دریچه گاز موتور سیکلت کجاست  دریچه گاز برقی 206  دریچه گاز  سنسور دریچه گاز زیمنس  علائم خرابی سنسور دریچه گاز پارس  قیمت دریچه گاز مگان  تعویض دریچه گاز برقی  ریست دریچه گاز برقی 206  مزایای دریچه گاز برقی  معایب دریچه گاز برقی 206  قیمت دریچه گاز برقی 206  تنظیم دریچه گاز برقی تویوتا  دریچه گاز سیمی چیست  شستن دریچه گاز هیوندا  مشکلات دریچه گاز خودرو  زاویه دریچه گاز چیست  سنسور دریچه گاز چیست

همچنین باید یاد بگیرید که چگونه بفهمید بدنه دریچه گاز نیاز به تمیز کردن دارد یا خیر. تمیز کردن دریچه گاز باید به صورت دوره ای انجام شود. اکثر سازندگان توصیه می کنند که یک فرآیند تمیز کردن بدنه دریچه گاز بعد از هر 30000 کیلومتر انجام شود.

همان‌طور که در وظایف استپر بیان کردیم یکی از وظایف این قطعه جبران افت دور موتور در هنگام کولر گرفتن است. گاهی در پراید دیده می‌شود شما زمانی که کولر می‌گیرید دور موتور به شدت افت کرده و دور موتور تا نزدیک خاموش شدن پایین می‌آید. اینجا دلیل را باید در موتور پله‌ای جست‌وجو کنید.

نشانه های خرابی از کثیف بودن ورودی دریچه گاز خودرو

چندین علامت نشان می دهد که بدنه دریچه گاز شما نیاز به تمیز کردن دارد. قبل از اینکه علائم را بشناسیم، به شما خواهید گفت که  بدنه دریچه گاز چیست و چرا کثیف می شود.

تا به حال به این فکر کرده اید که وقتی پدال گاز را فشار می دهید چه اتفاقی می افتد؟ بگذارید این را با کلمات ساده توضیح دهم. پدال گاز یا توسط سیم مکانیکی یا سنسور و محرک به بدنه دریچه گاز متصل می شود. حرکت پدال گاز بر حرکت بدنه دریچه گاز تاثیر می گذارد. این دریچه مسئول مقدار هوای ورودی به موتور است.

کامپیوتر مقدار سوخت تزریق را بسته به این مقدار هوا محاسبه می کند. دریچه گاز میزان هوای ورودی به موتور را تنظیم می کند. در حین احتراق در محفظه های احتراق ، بقایای کربن اضافی و کثیفی روی بدنه دریچه گاز رسوب می کند. سپس منجر به مشکلاتی می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در اینجا برخی از علائم کثیفی دریچه گاز آورده شده است:

 توقف موتور

همانطور که قبلاً بیان کردیم، ECU (واحد کنترل موتور) مقدار سوخت را برای تزریق به محفظه احتراق بر اساس میزان هوای خارج شده از بدنه دریچه گاز تعیین می کند. بنابراین، اگر بدنه دریچه گاز کثیف یا مسدود باشد، مقدار هوای مورد نیاز برای کارکرد معمولی تزریق نمی شود و باعث توقف موتور می شود.

مشکل دردور آرام

برای اطمینان از اجرای صحیح در زمان بی‌حرکتی، سنسوری روی بدنه دریچه گاز نصب شده است که « idle control » نامیده می‌شود. وظیفه این سنسور این است که مقدار معینی هوا را به داخل موتور بکشد تا در حالت بیکار کار کند. اگر دریچه گاز با کثیفی مسدود شده باشد یا گرفتگی داشته باشد، این سنسور به خوبی کار نخواهد کرد و خودرو در دور آرام ثابت نخواهد بود.

 رانندگی بد

دریچه گاز معیوب یا کثیف می تواند به دلیل مخلوط نامناسب هواوسوخت باعث احتراق ناقص شود که منجر به رانندگی خشن می شود.

نحوه تمیز کردن کثیفی دریچه گاز خودرو

مزایای تمیز کردن کثیفی دریچه گاز خودرو

از دیگر عواملی که موجب به مشکل خوردن دریچه گاز شده و موجب نیاز به تعمیر آن می‌شود کثیفی آن است. در این صورت برای تعمیر دریجه گاز ۲۰۶ تیپ ۵ کافی است که آن را شست و شو دهید . شست‌وشوی دریچه گاز ماشین تاثیر بسیاری روی شتاب و حرکت و درست کار کردن خودروی شما دارد و جلوگیری از خاموش شدن خودرو در دور آرام موتور و یا موقعه رد شدن از دستن انداز می شود.

تمیز کردن دریچه گاز

اولین چیزی که باید بدانید ، آماده کردن فضای کار است. این باید مکانی در فضای باز با تهویه خوب باشد زیرا موادی که باید استفاده کنید فرار هستند. پس از انتخاب مکان مناسب برای انجام کار، باید بدنه دریچه گاز را زیر کاپوت در محفظه موتور پیدا کنید. در اینجا چند نکته برای یافتن آسان آن وجود دارد:

  • بدنه دریچه گاز بین پاک کننده هوا و منیفولد ورودی قرار دارد
  • بدنه دریچه گاز از آلومینیوم ساخته شده است
  • در برخی از مدل های قدیمی، بدنه دریچه گاز توسط سیم فلزی به پدال گاز متصل می شود تا در حالت خاموش بودن موتور، با فشار دادن پدال گاز، آن را شناسایی کرده و قسمت متحرک را مشاهده کنید.

هنگامی که بدنه دریچه گاز را پیدا کردید، هنگام برخورد با آن باید مراقب باشید. این به این دلیل است که لوله ها و شیلنگ ها و در برخی موارد اتصالات الکتریکی به آن متصل هستند. از برخی از این قسمت‌ها دوری کنید، زیرا در صورت بروز مشکل، رساندن آن‌ها به حالت عالی دشوار خواهد بود.

 انواع دریچه گاز  باز کردن دریچه گاز پژو 206  پتانسیومتر دریچه گاز چیست  تعمیر دریچه گاز 206  تعویض دریچه گاز برقی  دریچه گاز برقی 206  خطای دریچه گاز پژو 206  علائم خرابی دریچه گاز  دلایل گاز نخوردن خودرو  علت گاز نخوردن پژو 206  نحوه تمیز کردن استپر موتور  نحوه تمیز کردن دریچه هوای پراید  شستشوی دریچه گاز 206  شستشوی دریچه گاز 405  شستشوی دریچه گاز ef7  شستشوی دریچه گاز پراید

اگر می توانید دریچه گاز کامل باز کنید و با بنزین یا تینر پولکی و ورودی هوا از قسمت استپر موتور را کامل بشورید و موقعه بستن واشرهای آب بندی را تعویض کنید و اگر نمی توانید با یک اسپری تمیز کننده شیلنگ و اتصالات دور دریچه گاز باز کنید و با اسپری دریچه گاز کامل بشورید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.