انواع رنگ گواهینامه رانندگی (سفید، نقره ای و طلایی)

0

تسهیلات ویژه پلیس برای رانندگان خوب !

امتیازات انواع رنگ گواهینامه رانندگی

سرهنگ احمد کرمی‌اسد، رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور، با اشاره به ارائه طرح رنگ‌ بندی گواهینامه به دولت، می‌گوید بر اساس ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، امتیاز خاصی در اختیار رانندگان قانون‌مدار تعلق نمی‌گیرد اما در صورت تصویب طرح رنگ بندی گواهینامه در مجلس و شورای نگهبان، بسته‌های تشویقی در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت.

کارت گواهینامه رانندگی کارت گواهینامه شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی هزینه گرفتن گواهینامه هزینه گواهینامه پایه 3 هزینه گواهینامه پایه 2 اخبار راهنمایی و رانندگی

گواهینامه سفید، همان کارت پایه است که به ازای هر روز امتناع از تخلف رانندگی، امتیاز به دارنده آن تعلق می‌گیرد و پس از آن زمینه برای ارتقا به کارت نقره‌ای فراهم می‌شود. افرادی که دارای کارت سفید هستند (و به تازگی وارد این طرح می‌شوند)، فقط می‌توانند از تخفیف 5 درصدی بیمه‌ها استفاده کنند. ضمن اینکه اعتبار گواهینامه سفید نیز تنها 2 سال است.

اما گواهینامه نقره‌ای، متعلق به رانندگان با «عملکرد خیلی خوب» است که ضمن بهره‌گیری از تخفیفات مختلف، به عنوان پلیس نامحسوس نیز می‌توانند با نیروی انتظامی همکاری کرده و تخلفات رانندگی شهروندان را گزارش کنند. اعتبار گواهینامه نقره‌ای 5 سال بوده و امتیازات آن عبارتند از:

. تخفیف 5 درصدی عوارض آزادراه
. تخفیف 5 درصدی عوارض سالانه شهرداری
. تخفیف 10 درصدی بیمه نامه
. تخفیف 10 درصدی معاینه فنی
. تخفیف 15 درصدی هزینه نقل و انتقال
. خدمات ویژه امداد خودرو
. بازرس نامحسوس

دارندگان گواهینامه نقره‌ای نیز با رعایت کامل قوانین، به صورت روزانه امتیاز مثبت کسب کرده که پس از ثبت در سیستم و گذشت 2 سال به جرگه دارندگان گواهینامه طلایی تحت عنوان «رانندگان عالی» می‌پیوندند. اعتبار گواهینامه طلایی 10 سال بوده و برای این گروه از رانندگان نیز امتیازات زیر درنظر گرفته شده است:

. تخفیف 10 درصدی عوارض آزادراه
. تخفیف 10 درصدی عوارض سالانه شهرداری
. تخفیف 20 درصدی بیمه نامه
. تخفیف 20 درصدی معاینه فنی
. تخفیف 20 درصدی هزینه نقل و انتقال
. خدمات ویژه امداد خودرو
. بازرس ویژه
. تخفیف هتل‌ها، مراکز تفریحی، اقامتی و رفاهی
. اولویت استخدام در دستگاه‌های دولتی به عنوان «راننده»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.