بررسی خودرو تشریفاتی رئیس جمهور چین +عکس

0

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر شی جی پینگ به این کشور از خودروی احتصاصی رهبر چین به نام هونگچی N701 تمجید کرد و آن را با کادیلاک ۱۰ تنی خود مقایسه نمود.

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین که برای دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، و رهبران تجاری سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا اقیانوسیه (اپک) این هفته در آمریکا حضور دارد، سوار بر خودرو سدان سفارشی، ساخت برند چینی هونگ‌چی رفت‌و‌‌آمد می‌کند، درست مثل زمانی که رهبران آمریکا به خارج از کشور سفر می‌کنند و خودرو آمریکایی سوار می‌شوند.

بیزنس اینسایدر می‌نویسد این خودرو با کادیلاک کاخ سفید که هیولا (Beast) نام دارد بسیار متفاوت است و از محصولات هون‌چی، خودروساز چینی، انتخاب شده که چندین مدل شاسی‌بلند نیز روانه بازار کرده است.

این خودروساز بیش از یک دهه است که خودروهای دولتی تولید می‌کند و معنای نام آن «پرچم سرخ» است که نماد کمونیسم محسوب می‌شود.

طول این مدل ال۵ که اکنون گران‌ترین خودرو چینی است، (به‌دلیل باور به شگون عدد ۵) در حدود ۵.۵۵۵ متر است.

به گفته بلومبرگ، نوع مصرف‌کننده این خودرو که برای مشتری عادی تولید می‌شود، حدود ۸۰۰ هزار دلار قیمت دارد.

این خودرو براساس یک مدل کلاسیک دهه ۱۹۶۰ به نام سی‌ای ۷۷۰ طراحی شده است.

سی‌ای۷۷۰ براساس کرایسلر امپریال ساخته شده بود و در دهه ۱۹۸۰ تولید آن متوقف شد.

مشخصات دقیقی از مدل دولتی ال۵ در دست نیست، اما نوعی که به مصرف‌کننده عادی عرضه می‌شود نیز قدرت بالایی دارد و تجملی است.

این خودرو دست‌کم از نظر ظاهری تقریبا مشابه رولزرویز فانتوم است.

ال۵ بسته به پیکربندی، موتور قدرتمند ۶.۰ لیتری وی۱۲ دارد و رهبران دولتی مدل‌های تقویت‌شده آن را انتخاب می‌کنند.

این خودرو وزن بالایی هم دارد، و انواع مصرف‌کننده آن بدون پوشش ضدگلوله بیش از سه تن وزن دارد.

جرمی کلارکسون، روزنامه‌نگار باسابقه خودرو، به روکش چوب بلسان و تزئینات سبز یشمی آن اشاره کرده و نوشته است که شبیه خودروهای انیمیشن‌هاست.

اما ال۵ فارغ از قدرت و جلالی که دارد و گزینه تولید داخلی برای شی به شمار می‌آید، همچنان در مقابل خودرو دفتر بیضی‌شکل که این هفته بایدن را به جلسات می‌برد و بازمی‌گرداند حرف زیادی برای گفتن ندارد.

این کادیلاک سفارشی، یکی از متمایزترین نمادهای سفر ریاست‌جمهوری آمریکا است.

آخرین مدل آن بعد از سفارش باراک اوباما در سال ۲۰۱۴، در سال ۲۰۱۸ عرضه شد.

بیزنس اینسایدر با اشاره به سایر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مدل، می‌نویسد که این خودرو با مهر ریاست‌جمهوری روی در متمایز می‌شود.

قیمت مدل هیولا حدود یک‌و‌نیم میلیون دلار است و ویژگی‌های متعددش این خودرو را تقریبا به یک کاخ سفید متحرک بدل کرده است.

این مدل اساسا یک کادیلاک سدان ایکس‌تی۶ بسیار کشیده، اما به مراتب امن‌تر و قدرتمندتر است.

سازمان اطلاعات بیشتر جزئیات آن را محرمانه نگه داشته است، اما می‌دانیم که وزن آن ۹ هزار و ۷۱ کیلوگرم است، هفت سرنشین را در خود جای می‌دهد و موتوری قدرتمند دارد.

گفته می‌شود که این خودرو ضدگلوله و ضدانفجار است و یک سیستم حفاظتی ویژه برای مقابله با حملات شیمیایی دارد.

درباره ویژگی‌های حفاظتی ال۵ ایکس‌آی اطلاعات زیادی وجود ندارد.

بررسی مشخصات هونگچی N701

مشخصات هونگچی N701 شی جین پینگ برای اولین بار در سفر سال گذشته او به روسیه مشاهده شد. سپس رهبر چین با خودروی مزبور به هنگ کنگ و اندونزی رفت. در مارس ۲۰۲۳ نیز شی جین پینگ در طول سفر به روسیه سوار بر N701 بود. این خودرو دارای جلو پنجره‌ای بزرگ برای رادیاتوری بزرگ و مستطیلی با تزئینات کرومی فراوان است.

ابعاد این خودرو مشخص نیست. چون هونگچی برای دریافت مجوز فروش آن از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اقدام نکرد. اما براساس اطلاعات منابع چینی، این محصول ۶ متر طول و ۲ متر عرض دارد. فاصله بین دو محور آن نیز ۳.۵ متر است. در داخل چهار صندلی وجود دارد و تمامی شیشه‌ها ضد گلوله هستند.

اما اسرار آمیزترین نکته درباره هونگچی N701 را باید پیشرانه آن دانست. به طوری که بحث‌های فراوانی در مورد آن شکل می‌گیرد. احتمالاً در این وسیله نقلیه از موتور ۳ لیتری V6 با قدرت ۲۸۳ اسب بخار استفاده می‌شود. این پیشرانه با هونگچی H9 یکسان است. البته در کنار این موتور احتراقی یک موتور الکتریکی هم وجود دارد. بنابراین خروجی نهایی N701 معادل با ۴۶۲ اسب بخار است.

تغییر سیاست آمریکا

براساس اسناد موجود، هونگچی در طول ۱۰ سال تنها ۵۰ دستگاه از این محصول را می‌سازد. هونگچی N701 محصولی قابل توجه است. اما مقایسه این خودرو با لیموزین کادیلاک سفارشی جو بایدن ساده لوحانه است. زیرا خودروی فعلی ریاست جمهوری آمریکا ۱۰ تن وزن دارد و قطر بدنه آن ۲۰ سانتی‌متر است. علاوه بر این به سیستم اطفای حریق و دودکش نیز مجهز بوده و با این وجود بایدن N701 را مثل کادیلاک خود می‌داند.

پیش از این نیز یک مقام آمریکایی دیگر به عنوان فرماندار کالیفرنیا بی وای دی یانگ وانگ U8 را جهشی در فناوری دانست. به نظر می‌رسد که ما شاهد تغییر سیاست‌های آمریکا در قبال خودروهای چینی هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.