قیمت و مشخصات جیلی آزکارا فرداموتور + شرایط فروش

0

جیلی آزکارا درواقع نسخه صادراتی جیلی بویو پرو است که با نامی جدید در بازارهای خارج از چین به فروش می‌رسد. این خودرو یک کراس‌اوور کوچک است و در بخش پرتراکم بازار قرار می‌گیرد. بااین‌حال، اعلام قیمت رقابتی 1.4 میلیارد تومانی برای این خودرو باعث می‌شود که جیلی آزکارا شروع قدرتمندی در بازار ایران داشته باشد. تیگو 7 پرو، لاماری ایما و هایما 8S برخی از رقبای آزکارا به‌حساب می‌آیند.

جیلی آزکارا ازجمله خودروهای وارداتی جدید به بازار ایران است که توسط شرکت فرداموتورز به دست مشتریان می‌رسد.

طراحی جیلی آزکارا وارداتی

جیلی بویو، محصول سال 2016 بازار چین است و نسل اولش با کد NL3 شناخته می‌شود. وقتی صادرات جیلی بویو به برخی از کشورهای خاص آغاز شد، چینی‌ها آنرا با نام جیلی اطلس (GEELY ATLAS) به مشتریان جهانی، معرفی کردند. در سال 2017 شرکت پروتون مالزی، که هم‌اکنون جیلی دومین سهامدار بزرگ آن محسوب می‌شود، با پلتفرم جیلی بویو، محصولی به نام پروتون X70 را معرفی کرد که صرفا در ظاهر، با جیلی بویو متفاوت بود اما در باطن، هیچ تفاوتی با جیلی بویو نداشت.

سال 2019 جیلی، اولین فیس‌لیفت بویو را بعنوان مدل 2020 معرفی کرد؛ این فیس‌لیفت با نام Boyue PRO در بازار چین عرضه شد. اما وقتی نوبت به صادرات جیلی بویو پرو رسید، جیلی بجای نام اطلس، نام AZKARRA را روی آن گذاشت و به این ترتیب، جیلی آزکارا نیز متولد شد.

جیلی آزکارا با اینکه در طراحی چراغ‌ها و سپرها، کاملا متفاوت از جیلی اطلس شده بود، اما برگ برنده طراحی آن را باید در کابینش جستوجو کنید چراکه جیلی از استایل جدیدی برای طراحی فضای داخلی خودرو بهره گرفته. ضمن اینکه سیستم چندرسانه‌ای GKUI19 نیز برای نخستین‌بار در جیلی آزکارا بکار رفته بود.

قبل از آنکه این بخش را به پایان برسانیم، باید یادآوری کنیم که دومین فیس‌لیفت جیلی بویو، در سال 2021 و بعنوان مدل 2022 معرفی شد و ظاهر کاملا متفاوتی نسبت به فیس‌لیفت اولش دارد. در تصویر زیر، فیس‌لیفت 2022 جیلی بویو را مشاهده می‌کنید.

همچنین جیلی برای مدل 2023، نسل دوم جیلی بویو (اتاق FX11) را معرفی کرد. در این نسل، پلتفرم NL حذف شده و جیلی از پلتفرم جهانی CMA بهره گرفته است. همچنین طراحی این نسل جدید، با وجود داشتن چراغ‌های باریک در قسمت جلو و جلوپنجره بزرگی که سرتاسر چهره خودرو را گرفته، براساس سبک مدرنی است که میان اکثر خودروسازان چینی در سال 2023 فراگیر شده است. در تصویر زیر، مدل 2023 جیلی بویو را مشاهده می‌کنید.

اخبار چین نمایشگاه خودرو پکن انواع شاسی بلند بهترین شاسی بلند چینی قیمت شاسی بلند چینی محصولات جدید جیلی مجله خودرو

نسل دوم جیلی بویو

حالا که با نسخه‌های مختلف جیلی بویو آشنا شدید، باید بگوییم که نسخه وارداتی جیلی آزکارا که توسط شرکت خودروسازی فردا موتور به کشورمان آمده است، در واقع همان فیس‌لیفت اول این خودروست که با مدل 2020 برای اولین‌بار به بازار چین معرفی شده بود.

ابعاد و اندازه های جیلی آزکارا (بویو)

مدل خودرو BOYUE
طول خودرو 4544 میلیمتر
عرض خودرو 1831 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1713 میلیمتر
فاصله محوری 2670 میلیمتر
حجم باک 58 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودرساز گردآوری شده است.

جیلی آزکارا، در کلاس کراس‌اورهای جمع و جور (کامپکت) قرار دارد. بنابراین باید آنرا یک پله پایین‌تر از جیلی مونجارو وارداتی (MONJARO) و همچنین یک پله بالاتر از جیلی کول‌ری وارداتی (COOLRAY) بدانیم.

مشخصات فنی جیلی آزکارا

نسل اول جیلی آزکارا، با اینکه عمدتا با موتور 1.8 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر در بازارهای مختلف جهان، عرضه شده بود اما برای بازار ایران، شرکت خودروسازی فردا موتور، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر را برای آن انتخاب کرده است.

این پیشرانه 3 سیلندر، که بصورت مشترک برای برخی از محصولات ولوو و جیلی، طراحی و ساخته شده است، همان موتوری است که قبلا روی جیلی بین یو (BINYUE) نیز استفاده شده بود. جالب‌تر اینکه جیلی از این موتور 3 سیلندر، فقط در فاصله سال‌های 2020 تا 2022 برای جیلی بویو استفاده کرده است و حتی در نسل دوم جیلی بویو، که با مدل 2023 معرفی شد، دیگر خبری از این موتور نیست.

مشخصات فنی جیلی آزکارا وارداتی

 

کد موتور JLH-3G15TD JLH-3G15TD
سیستم محرکه تک دیفرانسیل دو دیفرانسیل
نوع موتور 1.5 لیتری توربو 1.5 لیتری توربو
نوع گیربکس 6 دنده AT 7 دنده DCT
قدرت 174 اسب بخار 190 اسب بخار
گشتاور 255 نیوتن متر 300 نیوتن متر
وزن خالص 1610 کیلوگرم 1745 کیلوگرم
شتاب 10.11 ثانیه 9.7 ثانیه
سرعت 200 کیلومتربرساعت 200 کیلومتربرساعت

*اطلاعات فوق از سایت خودرساز گردآوری شده است.

با صرف‌نظر گیربکس 6 دنده دستی، جیلی برای موتور 3 سیلندر آزکارا، هم گیربکس اتوماتیک (AT) را درنظر گرفته و هم گیربکس دوکلاچه اتوماتیک (DCT) را ساخته است ولی با این تفاوت که گیربکس اتومات، فقط روی نسخه تک‌دیفرانسیل جیلی آزکارا، قابل نصب است و گیربکس دوکلاچه نیز فقط برای مشتریان جیلی آزکارا دو دیفرانسیل، قابل سفارش است.

مشخصات فنی، بخش متفاوت جیلی آزکارا نسبت به رقباست. این خودرو از ترکیب موتور 1.5 لیتری سه‌سیلندر توربوشارژر به همراه سیستم هیبریدی خفیف 48 ولتی بهره می‌برد. حداکثر راندمان پیشرانه آزکارا 190 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور است. گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده دارد. کلاستر دیجیتال، سیستم صوتی Bose‌ به همراه نمایشگر، سانروف و سقف پانوراما، ترمز پارک برقی، سیستم تهویه دوکاناله، سیستم پایش فشار باد تایرها، تریم چرمی کابین، دوربین عقب و سیستم‌های ایمنی متنوع ازجمله تجهیزات این خودرو به شمار می‌روند.

امکانات و تجهیزات جیلی آزکارا وارداتی

امکانات و آپشن‌های این خودرو، طبق کاتالوگ رسمی شرکت فردا موتور، به شرح زیر است:

1- ترمز دستی برقی و ترمز کمکی برقی
2- کنترل پایداری الکترونیکی
3- کروز کنترل تطبیقی
4- دوربین 360 درجه
5- سنسور جلو و عقب
6- ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای
7- اتوهلد
8- هشدار خروج از خط
9- حالت‌های رانندگی اکو، اسپرت، کامفورت و آفرود
10- رادار کمک حرکت بین خطوط
11- کمک حرکت در سربالایی و سراشیبی
12- کی‌لس استارتر
13- صندلی برقی 8 حالته با تنظیم گودی کمر
14 – گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو
15- تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با سنسور کیفیت هوا
16- سقف پاناروما
17- چراغ‌های خوش‌آمدگویی و بدرقه
18- نورپردازی محیطی
19- صندوق عقب برقی
20- روکش چرم ناپا برای کابین
21- صفحه کیلومتر دیجیتال 7 اینچی
22- نمایشگر 12.3 اینچی
23- و …

شرایط فروش جیلی آزکارا در آذرماه 1402 از سوی فرداموتورز اعلام شد. این خودرو تا پایان سال 1402 در دسترس مشتریان قرار گیرد.

اکنون شرایط فروش جیلی آزکارا از سوی این شرکت اعلام شده است تا نخستین سری این خودرو پس از شصت روز کاری تحویل متقاضیان شود. مشتریان فرداموتورز تا پایان آذرماه فرصت دارند با ارائه پیش‌پرداخت 700 میلیون تومانی، در شرایط فروش جیلی آزکارا شرکت کنند. قیمت جیلی آزکارا از سوی فرداموتورز یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام شده است. مابقی قیمت خودرو نیز در زمان صدور دعوت‌نامه از مشتریان اخذ خواهد شد.

شرایط فروش جیلی آزکارا در آذرماه 1402:

خودرو قیمت پیش‌پرداخت پرداخت پس از صدور دعوت‌نامه موعد تحویل مهلت تکمیل وجه
جیلی آزکارا یک میلیارد و 400 میلیون تومان 700 میلیون تومان 700 میلیون تومان 60 روز کاری تا پایان آذرماه
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.