فواید و ارزش برگه زردآلو + کالری آن

0

برگه زردآلو یکی از تنقلات و میان وعده های خوشمزه و سالمی است که در میان ایرانی ها طرفداران زیادی دارد. با نگاهی به جدول کالری این میان دعده خوشمزه متوجه خواهید شد که هر صد گرم زردآلوی خشک، چیزی نزدیک به ۲۴۰ کیلو کالری انرژی دارد که این کالری در میان درشت مغذی هایی مثل پروتئین کربوهیدرات (۶۳ گرم)، ( ۴/۳ گرم) و چربی (۵/۰ گرم) توزیع می گردد.

 خواص برگه زرد آلو
 خواص میوه ها
 پیشگیری از سرطان
 سلامت پوست و مو
 درمان معده درد
 سلامت استخوان ها
 سلامت قلب
 بهبود بینایی
 مجله دانستنی ها
 مجله سلامت
 طب سنتی
 درمان طبیعی و خانگی

میوه های خشک جزو میان وعده های سالم به شمار می روند. به همین خاطر بهتر است در رژیم غذایی خود از میوه های خشکی مانند برگه زردآلو استفاده کنید. زردآلود یک میوه بسیار شیرین و خوش طعم است که طبعی سر و تر دارد. در گذشته زردآلود را زیر نور خورشید خشک می کردند. زردآلود خواص بسیار زیادی دارد. برای افرادی که قصد دارند برگه زردآلو درست کنند. باید ابتدا زردآلو را به طور دقیق بشویند. سپس آن را نصف کنند و در یک قابلمه به میزان کافی شکر بریزند. به یاد داشته باشید این میوه به اندازه کافی شیرین است، به همین خاطر نباید بیش از اندازه شکر بریزید. لازم به ذکر است بدانید کالری برگه زردآلو در هر ۱۰۰ گرم حدودا ۲۴۷ گرم است. در ادامه مطلب قصد داریم به جزئیاتی در خصوص کالری برگه زردآلو بپردازیم. توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

کالری برگه زردآلو

زردآلو یک میوه کم کالری است و هر زردآلو چیزی در حدود ۱۷ کالری دارد. در مقابل یک سیب متوسط ​​۱۰۴ کالری دارد. به همین خاطر شما می توانید شش عدد زردآلوی تازه بخورید و همچنان کالری کمتری نسبت به یک سیب کامل مصرف کنید. اگر زردآلوی خشک مصرف می کنید، مهم است بدانید که میوه‌ ها با خشک شدن حجم خود را از دست می‌ دهند. اگر مراقب کالری دریافتی خود هستید، شاید بخواهید زردآلوی خشک خود را از قبل تقسیم کنید تا بیشتر از آنچه قصد دارید مصرف نکنید. زمانی که برگه زردآلو زیر نور آفتاب خشک می شود به آن قیصی گفته می شود. این میوه که خشک شده آن نیز طعم بسیار دلنشینی دارد، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و می تواند انرژی فرد را تا حد زیادی افزایش دهد. در ادامه نگاهی به جدول کالری برگه زردآلو  خواهیم داشت:

  • سلنیم: ۰۲.۰۰ میکروگرم
  • منگنز: ۲۰.۲ میلی گرم
  • مس: ۲۴.۰ میلی گرم
  • سدیم: ۳۹.۰ میلی گرم
  • روی: ۳۴.۰ میلی گرم
  • پتاسیم: ۰۰.۱۰ میلی گرم
  • فسفر: ۰۰.۱۱۶۲ میلی گرم
  • منیزیم: ۰۰.۷۱ میلی گرم
  • آهن: ۰۰.۳۲ میلی گرم
  • کلسیم: ۶۶.۲ میلی گرم
  • آب: ۰۰.۲۴۱ گرم
  • فیبر: ۴۴.۵۳ گرم
  • قند: ۰۰.۵۵ گرم
  • ویتامین K: 4 میلی گرم

آیا مصرف برگه زردآلو چاق کننده است؟

برخی افراد فکر می کنند کالری برگه زردآلو زیاد است و نباید در دوران رژیم برگه زردآلو مصرف کنند. این میوه خشک نه تنها مواد مغذی و ویتامین های زیادی دارد، بلکه جز مواد سیرکننده نیز به شمار می رود. شما می توانید با مصرف چندین عدد برگ زردآلو به عنوان میان وعده، دیگر به سراغ ریزه خواری نروید. همان طور که احتمالا می دانید برگه زردآلو فیبر زیادی دارد و می تواند کمک کند تا دیگر اشتهای کاذب نداشته باشید. کسانی که درگیر مشکلات یبوست هستند، می توانند با خیال راحت آن را مصرف کنند. با مصرف این میوه خشک یبوست افراد کاملا برطرف می شود. فیبر بالای زردآلو موجب می شود، چین و چروک های صورت برطرف شده و پوست صورت شاداب و جوان بماند. سعی کنید بیشتر از نیم فنجان برگه زردآلو در روز مصرف نکنید.

خواص برگه زردآلو

برگه زردآلو خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. در گذشته مردم از آن به عنوان یک دارو استفاده می کردند. از مهم ترین خواص برگه زردآلو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان زخم معده

یکی از مهم ترین فواید زردآلو درمان زخم معده است. این ماده می تواند در تولید مخاط معده نقش مهمی داشته باشد. افرادی که درگیر زخم معده هستند می توانند زردآلو مصرف کنند. برگه زردآلو دارای ماده مهمی به اسم آمیگلادین است که از بروز زخم معده جلوگیری می کند.

درمان سرطان

در آمریکا مطالعات زیادی در خصوص خواص زردآلو و فواید برگه زردآلو صورت گرفته است. مصرف این خشکبار می تواند برای درمان بیماران سرطانی بسیار مفید باشد. به همین خاطر پیشنهاد می شود با مشورت پزشک از این میوه خشک خوش طعم استفاده کنید.

کاهش ریزش مو

اسید لینولئیک، ماده ای که به شادابی، درخشندگی و سلامت موهای شما کمک می کند. برگه زردآلو حاوی اسیدهای چرب مانند اسید لینولئیک است که می تواند موهایتان را براق و درخشان کند.

استحکام استخوان ها

هر چقدر بدن کلسیم بیشتری جذب کند، استخوان ها نیز محکم تر و سفت تر می شوند. پس از آن خطر پوکی استخوان در فرد کاهش می یابد. کلیه ها برای سالم ماندن به کلسیم احتیاج دارند. از خواص برگه زردآلو در طب سنتی می توان به سلامت استخوان ها نیز اشاره کرد. این ماده مفید و خوشمزه کلسیم فراوانی دارد که می تواند به استحکام استخوان ها کمک کند.

بهبود مشکلات روده

مصرف فیبر می تواند موجب سلامتی روده شود و بیماری های گوارشی را نیز درمان کند. از فواید برگه زردآلو می توان به تسهیل حرکت روده اشاره کرد. علاوه بر این کسانی که درگیر یبوست هستند نیز می توانند آن را مصرف کنند.

درمان مشکلات پوستی

پوست هر فرد در روز به ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین آ و ث نیاز دارد. به همین خاطر قسمتی از غذای مورد نیاز پوست از راه تغذیه تأمین می شود. یکی از مهم ترین فواید برگه زردآلو هیدراته کردن و کمک به مشکلات پوستی است. برگه زردآلو به علت داشتن ویتامین های فراوان می تواند به تأمین تغذیه پوست شما کمک کند.

سلامتی قلب

برای تقویت قلب و عروق می توانید هر روز برگه زردآلو مصرف کنید. این خوراکی لذیذ دارای پتاسیم بالایی است و برای سلامت قلب بسیار مفید است.

رژیم غذایی

همان طور که پیشتر اشاره کردیم برگه زردآلو فیبر بالایی دارد. به همین خاطر اگر قصد دارید رژیم غذایی خاصی را شروع کنید، می توانید برگه زردآلو را در فهرست رژیم غذایی خود قرار دهید. بهبود بیماری هایی نظیر دیابت، انواع سرطان ها و اضافه وزن با این ماده خوش طعم امکان پذیر است. به همین خاطر حتما آن را در رژیم خود قرار دهید، زیرا به هضم غذایی شما کمک فراوانی می کند. به یاد داشته باشید برگه زردآلو بین افراد ورزشکار نیز بسیار پرطرفدار است. اگر زمان ورزش درگیر گرفتگی عضلات هستید، می توانید برگه زردآلو مصرف کنید. این ماده دارای آب زیاد و مواد غنی بالا است و برای ورزشکاران بسیار مفید است.

بهبود بینایی

یکی از فواید زردآلو، بهبود بینایی است. برگه زردآلو سرشار از ویتامین های مختلف مانند رتینول است که می تواند روی بینایی تأثیر بگذارد. کودکان یا سالمندانی که درگیر مشکلات بینایی و کاهش دید هستند می توانند این ماده خوشمزه را مصرف کنند.

فواید برگه زردآلو در زمان بارداری

مصرف برگه زردآلو در دوران بارداری بسیار مفید است و به سلامت مادر و جنین نیز کمک می کند. توجه داشته باشید پیشنهاد می شود پیش از مصرف این خوراکی با پزشک متخصص مشورت کنید تا نشانه های دیگری در شما ظاهر نشوند. بهتر است بدانید مادران در دوران بارداری باید مواد غذایی سرشار از کلسیم، پروتئین، فیبر و ویتامین مصرف کنند. به همین خاطر هیچ ماده ای به جز زردآلو نمی تواند تا این اندازه خاصیت داشته باشد. از فواید زردآلو در بارداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشگیری از کم خونی: برگه زردآلو می تواند از فقر آهن جلوگیری کند. این ماده مغذی هموگلوبین را در خون افزایش می دهد و از ایجاد کم خونی در این دوران نیز تا حد بالایی پیشگیری می کند.
  • سلامت بینایی: گاهی اوقات در دوران بیماری سلامت چشم و میزان بینایی مادران درگیر مشکل می شود. مصرف برگه زردآلو می تواند مشکلات مربوط به سلامت چشم زنان باردار را بهبود ببخشد.
  • برطرف شدن یبوست: برگه زردآلو به دلیل داشتن فیبر بالا به هضم غذای مادر کمک می کند. زنانی که در این دوران درگیر یبوست هستند می توانند با مشورت پزشک آن را مصرف کنند.
  • کنترل سطح قند خون: دیابت در دوران بارداری می تواند برای زنان امری عادی تلقی شود. بیشتر خانم ها در این دوران درگیر این مشکل می شوند. آنها می توانند برای پیشگیری از ایجاد قند خون، برگه زردآلو مصرف کنند.
  • رشد و نمو جنین: جنین برای رشد و نمو به مواد مغذی نیاز دارد. از اصلی ترین خواص برگه زردآلو در دوران بارداری کمک به رشد و نمو جنین است. این خوراکی لذیذ برای مادر و جنین بسیار مفید است. مصرف این ماده حتی برای بعد از باداری نیز می تواند بسیار مؤثر باشد.
  • شفاف کردن پوست مادر: ممکن است پوست در این دوران دیگر مثل قبلا شادابی و طراوت نداشته باشد. به همین دلیل به هیچ عنوان نگران این موضوع نباشید. می توانید با مصرف برگه زردآلو پوست خود را هیدراته نگه دارید.

منبع : آرگا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.