دردسر جدید خودروسازان به مشتریان برای واریز وجه سامانه یکپارچه

0

دور جدید واریز وجه خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه در حالی آغاز شده که مبالغ درخواستی خودروسازان و همچنین مهلت اندک در نظر گرفته شده برای پرداخت، مشتریان را به دردسر انداخته است.

دو خودروساز بزرگ کشور از چندی پیش با ارسال پیامک‌هایی به مشتریان، از آنها خواسته‌اند نسبت به واریز وجه موردنیاز برای تکمیل ثبت‌نام خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه، اقدام کنند. جدا از اینکه خودروسازان محصولات به‌اصطلاح جدید را جایگزین مدل ثبت‌نامی اولیه کرده و شوک قیمتی سنگینی به مشتریان دادند، درخواست مبالغ بالا و مهلت اندک واریز وجه دیگر چالش‌های پیش روی مشتریان برای نهایی کردن ثبت‌نامشان به شمار می‌روند.

به عنوان مثال، سایپا از ثبت‌نام‌کنندگان اطلس خواسته که ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه واریز کنند. یا مشتریان پژو ۲۰۷ ایران‌خودرو باید ۱۵۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه بپردازند، خودرویی که مدل ثبت‌نامی اولیه آن ۳۵۰ میلیون تومان قیمت داشت، اما ایران‌خودرو با جایگزین کردن مدل ارتقایافته و سقف شیشه‌ای، عملا محصولی ۵۰۰میلیونی را به مشتریان عرضه کرده است. مجموع این اتفاقات، مشتریان ایران‌خودرو و سایپا را در واریز وجه و تکمیل ثبت‌نام به دردسر انداخته و آنها خواستار تسهیل شرایط هستند تا نوبتشان نسوزد.

یکی از درخواست‌های مشتریان این است که ودیعه درخواستی خودروسازان در چند مرحله (حداقل دو مرحله) دریافت شود. به گفته آنها، تامین مثلا ۲۰۰ میلیون تومان برای واریز وجه اولیه، در این شرایط اقتصادی کار سختی است، بنابراین بهتر است خودروسازان شرایطی مانند پرداخت اقساطی را در نظر بگیرند. مشتریان این را هم می‌گویند که اگر خودروسازان به هر دلیلی امکان قسطی کردن ودیعه را ندارند، حداقل مهلت واریز وجه را افزایش دهند تا آنها زمان بیشتری برای تامین مبالغ درخواستی داشته باشند. به نظر می‌رسد اگر خودروسازان به‌اصطلاح با مشتریان راه نیایند، موج جدید انصراف از خرید خودروهای ثبت‌نامی ایجاد خواهد شد. / دنیای اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.