دارا خسروشاهی مدیرعامل جدید کمپانی اوبر UBER شد

0

دارا خسروشاهی مدیرعامل جدید اوبر

کمپانی اوبر یک ایرانی به نام دارا خسروشاهی را به عنوان مدیرعامل جدید اعلام کرد.

او در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۴۸ در تهران و در خانواده متمول خسروشاهی، مالک چندین کارخانه داروسازی از جمله «تولید دارو» و «تولی پرس» به دنیا آمد. خانواده خسروشاهی پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کردند و دارا در ایالت نیویورک به عنوان شهروند آمریکایی بزرگ شد.

خسروشاهی در سال ۱۹۹۱ میلادی مدرک کارشناسی مهندسی برق خود را از دانشگاه براون آمریکا دریافت کرد. او در بین سال های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ در شرکت سرمایه گذاری «Allen & Company» مشغول به کار بود و از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ هم مدیریت این شرکت را بر عهده داشت.

خسروشاهی چندین سال هم به عنوان مدیر ارشد غول رسانه ای و اینترنتی آمریکا یعنی IAC ایفای نقش کرد. نهایتاً در سال ۲۰۰۳، کمپانی IAC شرکت اکسپدیا را خرید و هدایت آن را به دستان خسروشاهی سپرد.


در ابتدا گفته می‌شد اعضای هیئت‌مدیره این کمپانی اجاره خودرو از بین سه گزینه یکی را به سمت مدیرعاملی انتخاب خواهند کرد. اولین گزینه آقای Jeffrey Immelt مدیرعامل سابق جنرال الکتریک بود اما او گفته بود که از حمایت کافی برخوردار نبوده و این سمت را قبول نمی‌کند. دومین گزینه یکی از مدیران هیولت پاکارد به نام Meg Whitman بود اما او نتوانست با شرایط هیئت‌مدیره کنار آید و به همین دلیل سومین کاندید یعنی دارا خسروشاهی توانست مدیرعاملی اوبر را به دست آورد.
اگر بگوییم اوبر برای همیشه صنعت تاکسی و خودرو را تغییر داده سخنی به گزاف نگفته‌ایم. البته این کمپانی با رسوایی در یک سال گذشته مواجه بوده و از ژوئن گذشته و پس از استعفای اجباری مؤسس آن یعنی تراویس کالانیک بدون مدیرعامل بوده است.


خسروشاهی از سال ۲۰۰۵ تاکنون هدایت کمپانی Expedia را داشته و از آن زمان تاکنون تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های مسافرتی در دنیا شده است. البته در مقایسه با ارزش ۷۰ میلیارد دلاری اوبر، موسسه Expedia با ارزش ۲۳ میلیارد دلاری نسبتاً کوچک به نظر می‌آید.

http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1395/8/19/1059678_696.jpg
هیچ‌کدام از کمپانی‌های اوبر یا Expedia بیانیه‌ای در رابطه با مدیرعاملی خسروشاهی منتشر نکرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.