قیمت دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای بازار و کارخانه – دی ۱۴۰۲
قیمت سواری جدید ایران خودرو یعنی دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال اعلام شد. بر اساس لیست قیمت کارخانه ایران خودرو، این محصول جدید با قیمت مصوب ۶۹۲ میلیون و ۱۶۶ هزارتومان به دست خریداران خواهد رسید. البته هنوز قیمت بازار آزاد این خودرو اعلام نشده است. دنا پلاس آپشنال اتوماتیک توربو گرانترین مدل خانواده دنا است.
مهمترین ویژگی این خودرو، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) است که با پیشنهاد تعویض دنده مناسب، به بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت، آلایندگی و استهلاک موتور کمک میکند.دنا پلاس توربو اتوماتیک همچنین با استانداردهای محافظت از عابران پیاده رتبه بهتری در ایمنی جادهای کسب میکند. این خودرو با گارانتی ۳ سال یا ۵۰,۰۰۰ کیلومتر عرضه میشود.
همچنین بر اساس جدیدترین قیمت دنا در بازار آزاد، قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو صفر به ۷۹۵ میلیون تومان رسیده است. قیمت دنا معمولی صفر نیز ۵۹۲ میلیون تومان است. همچنین برای خرید دنا صفر مدل ۶ دنده توربو باید ۷۳۸ میلیون تومان هزینه کنید.
قیمت دنا صفر در بازار آزاد
فهرست مطالب
برند | مدل(سال ساخت) | کارکرد (کیلومتر) | قیمت (تومان) |
---|---|---|---|
دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال | ۱۴۰۲| ایران خودرو | صفر (کارخانه) | ۶۹۲,۱۶۶,۰۰۰ |
دنا پلاس اتوماتیک توربو | ۱۴۰۲| ایران خودرو | صفر | ۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس اتوماتیک توربو | ۱۴۰۲| ایران خودرو | صفر (کارخانه) | ۵۴۴,۰۴۵,۰۰۰ |
دنا پلاس ۵ دنده توربو | ۱۴۰۰| ایران خودرو با سانروف، چهار ایربگ – ایران خودرو | صفر | ۶۸۳,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس دنده ای ساده | ۱۴۰۲|ایران خودرو – رینگ آلومینیومی، ترمر عقب دیسکی | صفر | ۶۵۳,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس دنده ای ساده | ۱۴۰۱| ایران خودرو | صفر | ۶۴۲,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس دنده ای ساده | ۱۴۰۲|ایران خودرو – رینگ فولادی، ترمز عقب کاسه ای | صفر (کارخانه) | ۳۴۹,۸۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس ۵ دنده توربو | ۱۴۰۱ | ایران خودرو | صفر | ۶۹۸,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس ۶ دنده توربو | ۱۴۰۲ | ایران خودرو | صفر | ۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس ۶ دنده توربو | ۱۴۰۲ | ایران خودرو | صفر (کارخانه) | ۴۸۲,۰۴۹,۰۰۰ |
دنا معمولی | ۱۴۰۱| ایران خودرو | صفر | ۵۹۲,۰۰۰,۰۰۰ |
مشخصات فنی دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال
شرکت ایران خودرو در نظر دارد از ماه آینده خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک را بصورت آپشنال روانه بازار نماید.
مشخصات فنی:
نوع موتور | EF7 TC |
حجم موتور (cc) | 1645 |
حداکثر توان موتور (hp) | 150 اسب بخار در 5500 دور در دقيقه |
حداكثر گشتاور (Nm) | 215 نيوتن متر در 4800-2200 دور در دقيقه |
نسبت تراكم | 11 |
تعداد سوپاپ | 16 |
نوع سوخت سازگار | بنزين بدون سرب با اكتان 95 |
سيستم انژكتوري | پاشش چند نقطه اي |
حداکثر سرعت (km/h) | 205 |
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) | 10.5 |
سيستم انتقال قدرت | 6 سرعته اتوماتيك |
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) | 6.39 |
مصرف سوخت تركيبي (Lit/100 km) | 8.12 |
طول خودرو (mm) | 4559 |
عرض خودرو(mm) | 1933 |
ارتفاع خودرو (mm) | 1460 |
فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm) | 2671 |
وزن خودرو بدون سرنشين با مخزن سوخت پر و بدون تجهيزات اضافي (kg) | 1400 |
گنجايش مخزن سوخت (Lit) | 60 |
حجم فضاي صندوق عقب (Lit) | 500 |
گارانتی | 3 سال يا 50/000 كيلومتر |
تجهیزات رفاهی:
از مشخصات ایمنی این محصول می توان به سیستم ترمز ضد قفل ABS وEBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و سیستم کنترل کشش (TCS) اشاره کرد.
دناپلاس توربو اتوماتیک آپشنال هم چنین دارای چهار کیسه هوای ایمنی، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب و سیستم پایش فشار و دمای لاستیک ها و اخطار کاهش باد و افزایش دمای لاستیک ها (TPMS) است که از الزامات استانداردهای ۸۵ گانه به شمار می رود.
امکاناتی از جمله ایموبیلایزر، فرمان قابل تنظیم زاویه ای در دو جهت، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سامانه قطع سوخت خودکار، برف پاک کن ژله ای و آیینه الکتروکرومیک از سایر امکانات این محصول به شمار می رود.
دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال دارای استاندارد محافظت از عابر پیاده است، این استاندارد با ایجاد تغییراتی در قسمت سپر جلو خودرو و نیز تمهیداتی با طراحی قطعات الحاقی جدید در پشت سپر جلو، موجب می شود که در هنگام تصادفات، صدمات به عابر پیاده کاهش یابد.
برخورداری از رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی و امکانات رفاهی نظیر کروز کنترل، سان روف برقی، سیستم روشن و خاموش و ورود بدون کلید (KEYLESS)، سیستم هوشمند نور و باران، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر دمای محیط و کانال تهویه برای سرنشینان عقب، مالتی مدیا و میرورلینک در این محصول قابل مشاهده است.
گفتنی است، نسخه جدید دنا پلاس اتوماتیک از سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) برخوردار است که با پیشنهاد تعویض دنده مطلوب به راننده در وضعیت تیپ ترونیک، سبب کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و کاهش استهلاک موتور می شود.