مقایسه خواص گردو و بادام برای بدن

0

آیا تا به حال به مقایسه خواص گردو و بادام برای بدن فکر کردید؟ به نظر شما مصرف بادام بهتر است یا مصرف گردو؟ ما در ادامه مطلب سعی می‌کنیم هر کدام از خواص گردو و بادام را برای شما به خوبی توضیح دهیم، البته فراموش نکنید زمانی بادام و گردو مفید و سودمند خواهد بود که ارگانیک و طبیعی باشد، کشاورزان ایرانی با خرید نهال گردو و بادام طبیعی سعی کرده‌اند این محصول ارزشمند را در تناژ بالا در اختیار مصرف کنندگان ایرانی قرار دهند.

طبع بادام درختی سرد است یا گرم

در طب سنتی و اسلامی ایران قبل از مصرف هر چیزی طبع آن را مشخص می‌کنند، طبع بادام درختی سرد است یا گرم؟ در توضیح باید بگوییم طبع بادام طبیعی و ارگانیک گرم و متمایل به تر است، همین امر باعث شده تا برای درمان انواع بیماری‌هایی استفاده شود که منشا آن سرد مزاجی است، خرید نهال بادام مرغوب به کشاورزان کمک می‌کند تا میوه‌های با کیفیت و ارگانیک به بازار عرضه کنند.

طبع گردو گرم است یا سرد

یک باور اشتباه در بین مصرف کنندگان وجود دارد، چون نهال گردو یک نهال سردسیری است طبع آن را سرد و تر می‌شناسند، در حالی که از نظر متخصصین طب سنتی نه تنها طبع مغز میوه گردو بلکه طبع روغن گردو نیز کاملا گرم و خشک بوده و از آن به عنوان یک ماده غذایی آنتی باکتریال برای درمان انواع بیماری‌های عفونی باکتریایی و ویروسی استفاده می‌کنند، احداث باغ گردو در کشور ایران جایگاه و خاستگاه ویژه‌ای دارد.

مقدار فسفر موجود در بادام

جالب است بدانیم مقدار فسفر موجود در بادام بیشتر از گردو و دیگر خشکبار است، طبق تحقیقات انجام شده به ازای ۱۰۰ گرم بادام بیشتر از ۴۸۰ میلی‌گرم فسفر وجود دارد، این میزان فسفر برای جلوگیری از بیماری آلزایمر همچنین افزایش تمرکز و ارتقای یادگیری مناسب بوده و یک رژیم غذایی سالم برای کودکان و افراد سالمند محسوب می‌شود.

مقدار فسفر موجود در گردو

خوشبختانه مناسب بودن قیمت نهال گردو در کشور ایران باعث شده تا اکثر کشاورزان با یک سرمایه اندک باغ گردو را راه‌اندازی کنند، میوه گردو ارزشمند نزدیک به ۳۴۶ واحد فسفر دارد، از مزایای مصرف فسفر باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام سازی استخوان و ریشه دندان
  • سم زدایی خون بدن
  • کمک به هضم غذا
  • افزایش میزان سوخت و ساز بدن

آیا بادام امگا 3 دارد

آیا بادام امگا 3 دارد؟ بله میوه بادام جزو آجیل و خشکباری است که حاوی مقادیر بالای امگا ۳ است، وجود امگا ۳ به همراه پروتئین، ویتامین‌ها و فیبرهای موجود در بادام باعث شده تا این ماده غذایی را به عنوان یک بمب انرژی شناخته شود.

مصرف میوه بادام به اندازه‌ای برای بدن مفید است که از همان دوران نوزادی توصیه می‌شود در رژیم غذایی نوزادان استفاده شود، از تفاوت‌های میوه بادام و میوه گردو می‌توان به همین موضوع اشاره کرد، میوه بادام هیچ نوع حساسیت و آلرژی در بدن ایجاد نمی‌کند، در حالی که میوه گردو یک میوه حساسیت زا شناخته شده است.

میزان امگا ۳ گردو

از دیگر تفاوت‌های مصرف بادام و گردو باید به میزان امگا ۳ گردو اشاره کنیم، طبق بررسی‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های مشخص شده از هر ۲۸ گرم میوه گردو حداقل دو و نیم گرم امگا ۳ وجود دارد، یعنی مصرف کننده با مصرف چند عدد گردو می‌تواند معادل مصرف ماهی امگا ۳ دریافت کند، از مزایای مصرف امگا ۳ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم سطح کلسترول و چربی بد خون
  •  جلوگیری از چاقی مفرط
  • جلوگیری از شیوع سرطان
  • ارتقا سیستم دفاعی بدن

شما به راحتی می‌توانید با خرید نهال گردو و کاشت آن در منزل این میوه ارزشمند را تولید و مصرف کنید، حتی با فروش میوه گردو به درآمد خانگی نیز برسید.

خواص آنتی اکسیدان بادام

از دیگر دلایل خرید نهال بادام و احداث باغ بادام باید به ارزشمند بودن میوه بادام اشاره کنیم که دارای آنتی اکسیدان فراوان است، خواص آنتی اکسیدان بادام قابل چشم پوشی نیست و مصرف منظم آن کمک زیادی به سلامت بدن می‌کند:

  • آنتی اکسیدان‌های موجود در بادام به سلامت پوست کمک کرده و مانع از پیری زودرس می‌شود.
  • مصرف منظم بادام فولیکول‌های مو را تحکیم کرده و مانع از ریزش آن می‌شود.
  • مصرف منظم میوه بادام برای کسانی که از بیماری قلبی رنج می‌برند توصیه می‌شود.
  • بادام یکی از تنظیم کننده‌های طبیعی کلسترول بدن است.

خواص آنتی اکسیدانی گردو

همانطور که می‌دانید گردو سرشار از ریز مغذی‌ها و آنتی اکسیدان‌های فراوانی است، افرادی که از LDL رنج می‌برند و خون آنها دارای کلسترول و تری گلیسیرید مضر است با مصرف بادام می‌توانند خون خود را پاکسازی کنند، از دیگر خواص آنتی اکسیدانی گردو باید به تسریع گردش خون و تنظیم ضربان قلب اشاره کرد، آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد و سموم اضافی را از بدن پاکسازی کرده و مانع از شیوع بیماری سرطان می‌شوند.

  • مصرف گردو باعث کاهش التهابات درونی بدن می‌شود.
  • تنظیم کننده فشار خون بوده از سردردهای عصبی جلوگیری می‌کند.
  • تنظیم کننده طبیعی برای اضافه وزن است.

مصرف بادام در بارداری

بادام حاوی ویتامین e است ویتامین e و اسید فولیک مانع از کم خونی زنان باردار شده و از سقط جنین جلوگیری می‌کند، از نظر کارشناسان تغذیه مصرف بادام در بارداری کمک زیادی به رشد جنین می‌کند همچنین در تشکیل لوله‌های عصبی آن نقش بسزایی دارد.

فراموش نکنید بادام حاوی کلسیم بوده به استخوان سازی جنین کمک خواهد کرد؛ مادران باردار از مصرف میوه بادام تراریخته و چینی اجتناب کنند، نهالستان‌های معتبر در کشور با فروش نهال بادام به کشاورزان کمک می‌کنند تا میوه بادام با کیفیت را به بازار عرضه کند، برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت paliznahal.ir مراجعه کنید.

مصرف گردو در بارداری

زنان باردار علاوه بر ویتامین E و اسید فولیک احتیاج به فیبر و پروتئین دارند، گردو منبع عظیم فیبر و پروتئین است، بنابراین روزانه یک یا دو عدد مصرف گردو در بارداری به هضم بهتر غذاها و ارتقای عملکرد سیستم گوارشی مادران کمک خواهد کرد؛ البته مادران باردار در مصرف گردو توجه داشته باشد گردو یک میوه حساسیت زا است.

بیشتر بخوانید : https://paliznahal.ir/product-category/walnut/

کلام آخر

با توجه به موارد فوق کاملاً مشخص است احداث باغ گردو و احداث باغ بادام برای کشاورزان یک فرصت مناسب سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی محسوب می‌شود، کشاورزان برای خرید نهال گردو و بادام و استعلام قیمت نهال بادام و گردو می‌توانند به سایت نهالستان‌های معتبر مراجعه کنند.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501009

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.