راهنمای گام به گام نقاشی ماشین

0

لکه دار شدن بدنه یا رنگ پوست کنده می تواند زیبایی بیرونی خودرو را از بین ببرد، باعث ساییدگی و خوردگی در قسمت بیرونی شود – و بدتر از همه، می تواند منجر به آسیب تدریجی ساختاری شود. اگرچه بهتر است رنگ آمیزی خودرو را به خدمات حرفه ای رنگ آمیزی خودرو بسپارید، اما اگر ابزار و تجهیزات مناسبی در اختیار داشته باشید و مراحل و تکنیک های گام به گام رنگ آمیزی خودرو را بدانید، می توانید آن را خودتان نیز رنگ آمیزی کنید.

در زیر، ما یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه رنگ آمیزی ماشین ارائه می دهیم.

آموزش صافکاری و نقاشی خودرو آموزش نقاشی اتومبیل اجرت نقاشی پراید آموزش نقاشی پراید مراحل صافکاری و نقاشی خودرو آموزش صافکاری بتونه کاری رنگ خودرو آموزش لکه گیری لکه گیری بدنه پژو لکه گیری رنگ خودرو

ابزار مورد نیاز برای نقاشی ماشین

قبل از شروع کار، مطمئن شوید که تمام ابزار و تجهیزات رنگ آمیزی ماشین را در اختیار دارید.

لیست ابزارهایی که برای رنگ آمیزی ماشین خود نیاز دارید به شرح زیر است:

  • کاغذ سنباده ریز
  • برای سنباده زدن بدنه خودرو از بلوک سنباده استفاده کنید
  • چربی زدا
  • نوار ماسک
  • بتونه پلی استر
  • اسپری / برس / غلتک
  • رنگ ( رنگ اتومبیل توصیه می شود)

مراحل گام به گام رنگ آمیزی خودرو

 قیمت رنگ متالیک خودرو  تفاوت رنگ روغنی با رنگ متالیک  رنگ متالیک چیست  معایب و مزایای رنگ متالیک  رنگ صدفی چیست  معایب و مزایای رنگ صدفی  رنگ سلولزی خودرو  انواع رنگ ماشین  بهترین رنگ خودرو  بهترین رنگ ماشین  آموزش تشخیص رنگ خودرو  نگهداری از رنگ بدنه خودرو  رنگ لاک اکریلیک خودرو  رنگ مات خودرو

مرحله 1

  • قبل از شروع مجدد رنگ آمیزی، ابتدا باید مکان مناسبی را انتخاب کنید. مطمئن شوید که محل اصلاح رنگ خودرو به اندازه کافی تهویه و نور کافی دارد و فضای کافی وجود دارد. از گاراژ خودداری کنید زیرا کوره های گاراژ در صورت تماس با دود رنگ ممکن است آتش بگیرند.

گام 2

  • آینه‌ها، دستگیره‌های در و سایر قسمت‌های خودرویتان را که نمی‌خواهید رنگ‌آمیزی کنند، با نوار چسب و یک ورق کاغذ بپوشانید.

مرحله 3

  • دستورالعمل‌های ایمنی و احتیاط‌های مربوط به هر محصول را با دقت بخوانید زیرا بسیاری از آنها بسیار قابل اشتعال هستند و حتی می‌توانند باعث تحریک تنفسی شوند.

مرحله 4

  • گرد و غبار و ماسه را به طور کامل اما به آرامی با حرکت دایره ای پاک کنید. رنگ قدیمی را بتراشید و سطح زبر را با یک کاغذ سنباده ریز صاف کنید. در صورت وجود فرورفتگی روی بدنه خودرو، آن را با بتونه پلی استر پر کنید. برای نتیجه بهتر، در صورت امکان از بلوک سنباده برای نگه داشتن کاغذ سنباده برای سنباده استفاده کنید.

مرحله 5

  • پرایمر را بگذارید. قبل از شروع اسپری، مطمئن شوید که پرایمر شما به طور مناسب رقیق و مخلوط شده است. نازل سمپاش را 6 تا 8 اینچ از سطح دور نگه دارید. به آرامی آستر را به سمت جلو و عقب روی ناحیه ای که نقاشی می کنید قرار دهید.
  • قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند به رنگ خودرو آسیب برساند

مرحله 6

  • قبل از استفاده از لایه دوم پرایمر، اجازه دهید کاملا خشک شود و قسمت هایی که سطح ناهموار است سنباده بزنید. معمولا بین 1 تا 4 ساعت طول می کشد تا پرایمر خشک شود. مدت زمانی که طول می کشد تا پرایمر خشک شود، بسته به نوع پرایمر و سطحی که روی آن نقاشی می کنید، متفاوت است. توصیه می شود دو لایه پرایمر بزنید تا نقطه ای روی سطح که پوشانده نشده باشد وجود نداشته باشد.

مرحله 7

  • رنگ را با استفاده از اسپری اسپری کنید. می توانید از قلم مو یا غلتک استفاده کنید اما رنگ آمیزی با اسپری آسان تر و سریع تر است. حداقل دو لایه و لایه دوم باید بعد از خشک شدن کامل لایه اول اعمال شود.

چگونه از رنگ خودرو در برابر خط و خش محافظت کنیم؟

 قیمت رنگ متالیک خودرو  تفاوت رنگ روغنی با رنگ متالیک  رنگ متالیک چیست  معایب و مزایای رنگ متالیک  رنگ صدفی چیست  معایب و مزایای رنگ صدفی  رنگ سلولزی خودرو  انواع رنگ ماشین  بهترین رنگ خودرو  بهترین رنگ ماشین  آموزش تشخیص رنگ خودرو  نگهداری از رنگ بدنه خودرو  رنگ لاک اکریلیک خودرو  رنگ مات خودرو

هنگامی که ماشین خود را رنگ کردید، اکنون باید از رنگ ماشین در برابر آسیب محافظت کنید تا زیبایی نمای بیرونی ماشین خود را حفظ کنید. سعی کنید ماشین خود را در سایه پارک کنید زیرا اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند رنگ ماشین را ترک کند. ثانیاً ماشین خود را به طور مرتب بشویید تا خاک و گرد و غباری که می تواند به رنگ ماشین شما آسیب برساند از بین برود. علاوه بر این، استفاده از لایه‌های موم روی نمای بیرونی خودرو نیز به حفظ رنگ خودرو و محافظت از پوسته شدن آن کمک می‌کند.

راهنمای گام به گام ما در مورد نقاشی ماشین که در آن نکات رنگ آمیزی ماشین و فرآیند رنگ آمیزی بدنه ماشین را شرح دادیم.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.