صافکاری و نقاشی چری تیگو 8

0

خودروی تیگو 8

در زمستان 1396 بود که شاسی بلند چری تیگو 8 برای اولین بار رونمایی شد، یک خودروی شاسی بلند سایز بزرگ با قابلیت حمل 7 سرنشین که با تایید شرکت خودروسازی چری، در ماه مارس 2018 راه اندازی و به بازار عرضه شد.خودروی شاسی بلند چری تیگو 8 که پیش از این تحت عنوان “چری T18” شناخته می ‌شد، به نوعی بزرگ‌ ترین عضو خانواده “تیگو” به شمار می ‌آید که از لحاظ ابعاد و اندازه باتوجه به نام گذاری اتومبیل، در یک کلاس بالاتر از خودروی شاسی بلند چری تیگو 7 قرار می ‌گیرد که سال هاست شاهد حضور آن در بازار کشور هستیم، ولی حالا چری تیگو 8 پرو برای عرضه در بازار کشور عرض اندام کرده است تا در مقابل رقبای تازه وارد بازار کشور قرار گرفته و نگذارد که بازار خودروهای کراس اوور از دست چری و مدیران خودرو خارج شود.

مطالب مرتبط

چری تیگو 8 سال 2018 میلادی راه اندازی و به مشتریان عرضه شد، اما نسخه ارتقا یافته و جدید آن با پسوند Pro به تازگی راه اندازی شده و با پیشرفت های خوبی که در بخش های مختلف خود تجربه کرده، سعی دارد تا بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده و سهم خود را از فروش بازار خودرو افزایش دهد.

 آپشن های تیگو 8 پرو  قیمت تیگو 8 پرو  مشخصات تیگو 8 پرو  معایب و مزایای تیگو 8 پرو  مقایسه تیگو 8 پرو  دفترچه راهنمای تیگو ۸ پرو  دفترچه راهنمای خودرو  دفترچه راهنمای خودروهای چینی  جعبه فیوز تیگو ۸ پرو  روغن موتور مناسب تیگو ۸ پرو  تعمیر و نگهداری خودرو  تعمیر و نگهداری خودرو اتوماتیک  گیربکس تیگو 8 پرو

تعمیرگاه صافکاری و نقاشی تیگو 8

ماشین شما یک دارایی حیاتی است که ارزش محافظت دارد. محافظت از خودرو یک نوع سرمایه گذاری هم محسوب می شود. بنابراین لازم است اطمینان حاصل کنید که همیشه در شرایط مناسب است. با توجه به تعداد زیاد خودروها در سطح شهر ، احتمال تصادف و آسیب بدنه خودرو زیاد است. برخی از آسیب ها ممکن است ماشین شما را ناکارآمد کند. برخی دیگر ممکن است تاثیر فوری بر عملکرد خودرو نداشته باشند، اما اگر بدون رسیدگی و تعمیر باقی بمانند، ممکن است خودروی شما در نقطه‌ای خراب شود. برای جلوگیری از چنین ناراحتی‌هایی، خوب است که سریعاً ماشین خود را تعمیر کنید و توجه داشته باشید که مشکلی وجود دارد که نیاز به توجه دارد. یک تعمیرگاه صافکاری و نقاشی معتبر می تواند به تعمیر بدنه خودرو اقدام کند و نگرانی شما را جهت آسیبی که به خودرو وارد شده است، برطرف کند.

دانستن انواع روش های صافکاری و تعمیر بدنه خودرو برای کمک به تصمیم گیری صحیح ضروری است. این دانش کمک می کند تا از عصبانیت ناشی از آسیب دیدن خودروی خود جلوگیری کنید.

صافکاری خودرو بر اساس ابزاری که حین انجام آن به کار گرفته می شود و روش اجرای آن؛ به دو دسته بندی صافکاری با دستگاه و بدون دستگاه، صافکاری با رنگ و بدون رنگ تقسیم می شود. بسته به نوع تصادف و شدت آن، آسیب دیدگی های متعددی در نقاط مختلف بدنه خودرو ایجاد می شود. در صورتی که شدت آسیب دیدگی خودرو زیاد باشد؛ به طوری که علاوه بر فرورفتگی و دفرمه شدن بدنه، بخشی از رنگ آن از بین رفته باشد؛ صافکار از تکنیک صافکاری با رنگ تیگو 8 به ترمیم خودروی تصادفی می پردازد.

صافکاری تیگو 8

در صورتی که بدنه خودرو تیگو 8 دچار آسیب و رنگ بری شده باشد؛ صافکار و نقاش حرفه ای آن را به وضعیت اولیه باز می گرداند. این نوع از جنس بدنه نیازمند صافکاری و نقاشی با دستگاه و ابزار صافکاری دقیقی می باشد. این کار جلوی افت شدید قیمت خودرو شما را خواهد گرفت.

صافکاری خودرو شامل روش های مختلفی است که در ادامه جهت آشنایی شما با انواع روش های صافکاری تیگو 8 توضیحاتی خواهیم داد.

در صورتی که بدنه خودرو تیگو 8 دچار آسیب و رنگ بری شده باشد؛ صافکار و نقاش حرفه ای آن را به وضعیت اولیه باز می گرداند. این نوع از جنس بدنه نیازمند صافکاری و نقاشی با دستگاه و ابزار صافکاری دقیقی می باشد. این کار جلوی افت شدید قیمت خودرو شما را خواهد گرفت.

صافکاری خودرو شامل روش های مختلفی است که در ادامه جهت آشنایی شما با انواع روش های صافکاری تیگو 8 توضیحاتی خواهیم داد.

از انواع روش های صافکاری خودرو می توان به صافکاری بدون رنگ، صافکاری با ساکشن و صافکاری با میله پی دی آر اشاره کرد. سه روش بیان شده جزو مدرن ترین روش ها از انواع روش های صافکاری تیگو 8 می باشند. با استفاده از این روش ها با سرعت بالاتری می توان به صافکاری خودرو پرداخت.

صافکاری با دستگاه مکش و یا ساکشن

یکی از انواع روش های صافکاری تیگو 8 ، صافکاری با دستگاه مکش می باشد. در این روش از نیروی مکش استفاده می شود. در این روش از دستگاه های مختلفی استفاده می شود که برخی از دستگاه های آن به دلیل پیچیدگی از قیمت های بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. ساده ترین دستگاهی که در صافکاری با مکش وجود دارد، تلمبه می باشد که آن را روی محل فرورفتگی قرار می دهند و می کشند.

استفاده از میله های پی دی آر

میله های پی دی آر از دیگر انواع روش های صافکاری خودرو می باشند که با استفاده از آن می توان بدنه خودرو را به حالت اولیه بازگرداند. این روش یکی از روش های متداول محسوب می شود که امروزه بیشتر صافکاری ها از آن استفاده می کنند. و در واقع می توان گفت محبوب ترین روش در صافکاری خودرو می باشد.

در روش صافکاری با میله های پی دی آر، از برخی میله ها با ابعاد و اندازه های مختلف استفاده می شود و با ضربه های آرامی می توان بدنه خودرو را به حالت اولیه بازگرداند. توجه داشته باشید که این میله ها متناسب با قسمت های مختلف خودرو می باشند و می توانید برای هر قسمت از یک نوع میله استفاده کنید.

استفاده از چسب در صافکاری

یکی از بروزترین روش های صافکاری و از انواع روش های صافکاری خودرو می توان به استفاده از چسب اشاره کرد که به تازگی روی کار آمده است. در این حالت برای انجام کار از چسب های حرارتی استفاده می شود. حتما پیش از این با چسب های حرارتی کار کرده اید، با استفاده از همین چسب ها می توان بدنه ضرب دیده خودرو را به حالت اولیه بازگرداند. این روش بسیار ساده می باشد ولی نیازمند مهارت و تجربه بسیار بالایی است. برای اینکه بتوانید با استفاده از این روش صافکاری خودرو خود را انجام دهید بهتر است خودرو را به دست یک صافکار ماهر بسپارید تا این کار را به نحو احسن برای شما به اتمام برساند.

صافکاری pdr تیگو 8

Pointless dent repair یکی از روش های صافکاری بی رنگ تیگو 8 و به معنی تعمیر بدنه خودرو بدون رنگ است و در مواردی که آسیب های بدنه خودرو کم بوده و بدون نیاز به اعمال ضربات شدید، بدنه خودرو ترمیم شده به کار گرفته می شوند. مهم ترین ابزار انجام این روش میله pdr  است که دارای استحکام فراوانی بوده و از جنس فولاد با آلیاژ های متفاوت هستند. این میله ها ناهمواری های زیرین خودرو را به خوبی برطرف کرده و مانع از موج آن ها می شوند. میله های پی دی آر در چندین مدل با کارایی در قسمت های مختلف خودرو موجود هستند و معمولا به صورت یک پکیج کامل در بازار تجهیزات صافکاری عرضه می شوند.

انواع میله های pdr  شامل موارد زیر است:

  • میله چرخشی: جهت استفاده در نقاطی که امکان چرخش میله وجود دارد.
  • میله اهرمی: جهت استفاده برای اهرم در قطعات جدا شونده مانند کاپوت.
  • میله دم ماهی: جهت استفاده در نقاطی با فضای کم برای انجام عمل صافکاری

PDR را می توان برای هر چیزی از فرورفتگی های بزرگ گرفته تا فرورفتگی های جزئی، چین ها و آسیب های ناشی از تگرگ در جاهایی که رنگ ترک نخورده استفاده کرد. تکنسین‌های PDR با دقت فشار داده، می‌کشند، و با استفاده از ابزارهای ویژه، فلز فرورفته را به سر جای خود برمی‌گردانند، بدون اینکه به روکش اصلی آسیب برسانند. هنگامی که PDR با دقت و مهارت انجام می شود، خودرو اغلب به همان شکلی است که هنگام خروج از کارخانه بود.

نقاشی تیگو 8

خودروی تیگو 8 شما دارای کد رنگ سازنده است که رنگ بدنه را مشخص می کند. جهت نقاشی تیگو 8 ما باید رنگ کارخانه شما را بازسازی کنیم. پس از شناسایی و مخلوط کردن، تکنسین‌های بدنه خودرو ما رنگ جدید را با رنگ فعلی خودروی شما مقایسه می‌کنند تا قبل از اعمال آن از تطابق مناسب آن اطمینان حاصل کنند. خدمات تخصصی رنگ خودرو تیگو 8 ما باعث می شود وسیله نقلیه شما به نظر برسد که از نمایشگاه خارج شده است.

صافکاری و نقاشی تیگو 8 دو فرایند مکملی هستند که برای رفع آسیب‌های بدنه خودرو در انواع مختلف به‌کاربرده می‌شوند، صافکاری و نقاشی خودرو به شما کمک می‌کنند تا بتوانید آسیب‌های ایجادشده در بدنه خودروی خود را رفع کنید، این دو فرایند گاهی به‌صورت مجزا و گاهی نیز به‌صورت مکمل در کنار هم به‌کاربرده می‌شوند.

نقاشی تیگو 8 فرایندی که است که در آن برای رفع آسیب واردشده به رنگ خودرو اقدام می‌شود، در این فرایند از رنگی متناسب بارنگ خودرو برای جایگزینی در خودرو استفاده می‌شود، نقاشی خودرو تنها زمانی انجام می‌شود که نتوان با روش‌های معمول آسیب واردشده به رنگ خودرو را تعویض و تعمیر کرد. در غیر ابن صورت تا جای ممکن نباید رنگ اصل کارخانه را تغییر داد، هر برند از رنگی مخصوصی برای خودروهای خود استفاده می‌کند این رنگ‌ها مختص برند هستند و به‌سختی کد رنگ اصل و باکیفیت در بازار یافت می‌شود. اگر می‌خواهید خودروی شما دچار دودستگی در رنگ نشود حتماً باید این فرایند را در مرکزی تخصصی انجام دهید.

واکس و پولیش تیگو 8

واکس بدنه خودرو ماده ای است که به صورت های چسبی و مایع وجود دارد، همینطور واكس بدنه خوىرو بسته به نوع آن ممکن است ساخته شده از مواد مصنوعی و یا طبیعی باشد. نحوه استفاده از واکس بدنه خودرو تیگو 8 به این شکل است که ابتدا باید آن را به روی خودرو بمالید تا جایی که حالت مات و کدر پیدا کند و سپس با پارچه ای تمیز پاکش کنید. استفاده از واکس بدنه خودرو بیشتر برای این است که یک بدنه خودرو شما درخشند تر شود و دو از بدنه خودرو شما در مقابل آسیب ها و آلودگی های مختلف محافظت کند.

مزایای واکس بدنه خودرو تیگو 8

  • جلوگیری از خراب شدن رنگ بدنه خودرو.
  • عمل کردن مانند یک لایه محافظتی.
  • ایجاد خاصیت آبگریزی توسط برخی از واکس های بدنه خودرو.
  • افزایش طول عمر رنگ خودرو شما.
  • جلو گیری از چسبدگی ذرات آلودگی هوا که به خصوص در شهر تهران مزیت بسیار مثبتی است.
  • حفاظت از براق بودن سطح رنگ خودرو.
  • حفاظت از رنگ بدنه خودرو در مقابل اشعه UV نور خورشید.
  • پر کردن شیار ها و سوراخ های زیر میکروسکوپی بدنه خودرو و در نتیجه آن جلوگیری از ورود هوا.

بهترین راه برای محافظت از رنگ خودرو، استفاده از پولیش تیگو 8 برای محافظت از رنگ بدنه آن است؛ اما قبل از آن، بهتر است درک درستی از آن و نحوه انجام آن داشته باشید.

بر کسی پوشیده نیست که شستن مرتب خودرو باعث تمیزی آن می‌شود، اما پولیش تیگو 8 می‌تواند شما را تا مدت‌ها از شستن اضافی رها کرده و از بدنه آن محافظت کند. پولیش خودرو به معنای اضافه کردن یک لایه ضخیم بر روی رنگ بدنه است که از آن به صورت کامل محافظت کند. بهتر است خودرو خود را در تابستان پولیش کنید تا زیر هوای گرم و آفتابی به خوبی روی بدنه پیاده‌سازی شود.

لیسه گیری تیگو 8

لیسه گیری تیگو 8 بهترین روش برای از بین بردن خراش های عمیق روی بدنه خودرو است . متخصص با استفاده از شوینده های مخصوص نقاط آسیب دیده را تمیز می کند ، بعد آن نقاط را جلوی نور خورشید یا فرابنفش قرار می دهد ، سپس نسبت به رنگ خودرو عمل بتونه کاری و رنگ را انجام می دهد و در نهایت اضافات رنگ را بر می دارد که به این کار لیسه گیری تیگو 8 می گویند.

در پاسخ به این سوال پر تکرار که آیا لیسه گیری تیگو 8 جز رنگ حساب می شود؟ ” باید گفت که در صورتی که عمق خراش به قدری کم باشد که بدون بتونه کاری بتوان خراش را برطرف ساخت، خیر جز رنگ حساب نمی شود اما در غیر اینصورت باید بگوییم بله، فرایند لیسه گیری تیگو 8 جز رنگ حساب شده و بر ارزش خودروی شما تاثیر خواهد گذاشت.

لیسه کاری تیگو 8 نیاز به مهارت و دانش کافی دارد از این رو اصلا توصیه نمی شود که این کار را در منزل انجام دهید. در صورتی که مهارت کافی برای انجام این کار را نداشته باشید، ممکن است نه تنها نتوانید خط و خش ها را برطرف کنید بلکه به رنگ وسیله نقلیه نیز آسیب وارد کنید. از این رو توصیه می شود تا این کار را به متخصص و یک مرکز معتبر بسپارید.

منبع:westinal.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.