دلایل رایج برای روشن نشدن خودروی برقی چیست ؟

0

خرابی خودروی الکتریکی (EV) می‌تواند برای بسیاری یک کابوس باشد، مخصوصاً زمانی که روشن نمی‌شود. در حالی که مشکل روشن نشدن خودروهای الکتریکی یک اتفاق رایج نیست، اما ممکن است به دلایل خاصی رخ دهد. با این حال، دانستن این دلایل می تواند به رانندگان کمک کند تا علت بالقوه را شناسایی کرده و بدون دردسر آن را حل کنند.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از دلایل اصلی روشن نشدن خودروهای الکتریکی بیندازیم و اینکه آیا می‌توانید آنها را در خانه تعمیر کنید یا خیر.

چرا اتومبیل های الکتریکی گاهی اوقات روشن نمی شوند؟

دلایل رایج برای روشن نشدن خودروی الکتریکی

در زیر دلایل احتمالی روشن نشدن خودروی الکتریکی شما آورده شده است.

شارژ ناکافی

دلیل اصلی روشن نشدن وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ ناکافی است. به همین دلیل است که توصیه می شود باتری خودرو را به طور منظم بررسی کرده و به طور مرتب آن را شارژ کنید. اگر مشکل کم بودن باتری ثابت است، اکستندرهای برد EV برای افزایش کارایی باتری، علاوه بر این، هنگام استفاده از ایستگاه شارژ، آداب شارژ EV را تا از هر گونه دردسری جلوگیری کنید.

شارژ ناکافی باتری یکی از رایج ترین دلایل روشن نشدن خودروی الکتریکی شماست.

مسائل کلیدی فوب

اکثر خودروهای مدرن دارای سیستم جرقه زنی بدون کلید ، از جمله خودروهای برقی هستند. در جرقه زنی بدون کلید، یک جا کلیدی برای دسترسی به خودرو و راه اندازی خودرو استفاده می شود. گاهی اوقات، جاکلیدی خراب می شود و باعث ایجاد مشکل در راه اندازی EV می شود.

برای بررسی کارکرد جاکلیدی، در فاصله یک پا از ماشین بایستید و قفل ماشین را باز کنید. اگر ماشین با بوق زدن یا چشمک زدن چراغ پاسخ داد، جاکلیدی کار می کند. اما در غیر این صورت، ابتدا باتری فوب را تعویض کنید و اگر حتی پس از تعویض جواب نداد، با سازنده تماس بگیرید.

باتری ماشین معیوب

دلایل رایج برای روشن نشدن خودروی الکتریکی

انرژی الکتریکی خودروهای برقی کاملاً به باتری‌هایشان وابسته است و حتی کوچک‌ترین ایراد در باتری‌ها می‌تواند باعث مشکلات قابل توجهی در کار آنها شود. با وجود شارژ کافی، خرابی باتری ممکن است دلیلی برای روشن نشدن وسیله نقلیه الکتریکی باشد.

سیستم باتری یک EV ممکن است به دلایل مختلفی از جمله دمای شدید، مشکلات سیم‌کشی، مشکلات سیستم مدیریت باتری و شارژ بیش از حد دچار اختلال شود. برای بررسی اینکه آیا خودروی برقی به دلیل عملکرد نادرست باتری روشن نمی شود، داشبورد را بررسی کنید. اگر داشبورد روشن است و اطلاعات دقیقی در مورد شارژ نشان می دهد، باتری به درستی کار می کند. با این حال، در صورت خرابی، توصیه می شود با یک متخصص مشورت کنید. در اینجا نحوه رساندن ماشین خود به مکانیک در صورت روشن نشدن آورده شده .

خرابی ایستگاه شارژ

یک ایستگاه شارژ شامل اجزای متعددی از جمله شارژر، کابل شارژ و اتصالات شارژ است. نقص در هر یک از آنها منجر به شارژ نامناسب می شود و باعث ایجاد مشکل در راه اندازی EV می شود. در موارد خاص، خودرو به برق وصل شده و برای مدت زمان مورد نیاز شارژ می شود، اما حتی پس از آن نیز روشن نمی شود. این نشان دهنده مشکلات در کابل شارژ است. برای شناسایی آن، به دنبال آسیب های فیزیکی باشید. با این حال، اگر قادر به تشخیص آسیب فیزیکی نیستید، توصیه می شود به دنبال کمک حرفه ای باشید.

وضعیت دیگر زمانی است که ایستگاه شارژ با EV سازگار نیست. هر ایستگاه شارژ دارای ولتاژ خروجی متفاوتی است. ایستگاه شارژ را مطابق با ولتاژ مورد نیاز خودروی خود انتخاب کنید. اگر صاحب یک تسلا هستید، در اینجا چند ایستگاه شارژ تسلا در امارات که می توانید از آنها بازدید کنید.

گرم شدن بیش از حد

خودروهای الکتریکی علیرغم وجود سیستم های خنک کننده EV . در موارد شدید، چراغ هشدار داشبورد نگرانی از گرمای بیش از حد را نشان می دهد. به علائمی مانند قطع ناگهانی برق، بوی سوختن و روشن نشدن خودروها توجه کنید، زیرا این موارد همچنین می تواند نشان دهنده مشکلات گرمای بیش از حد باشد.

هنگامی که یک EV بیش از حد گرم می شود یا شارژ نمی شود، داشبورد شروع به روشن کردن چراغ های هشدار می کند

اشکالات نرم افزاری

دلایل رایج برای روشن نشدن خودروی الکتریکی

برخی از خودروهای برقی دارای گزینه به روز رسانی خودکار هستند که به آنها امکان می دهد نرم افزار خودرو را در صورت نیاز به روز کنند. اما اگر نرم افزار به طور کامل آپدیت نشود، خودرو روشن نمی شود. برای جلوگیری از این وضعیت، توصیه می شود گزینه به روز رسانی خودکار را در ماشین خود خاموش کنید.

سوالات متداول

چرا ماشین برقی من ناگهان روشن نمی شود؟

توقف ناگهانی در خودرو معمولاً با پایان شارژ اتفاق می افتد. افتد وقتی باتری ماشین برقی تمام می شود چه اتفاقی می .

اگر باتری آن تمام نشده است چرا ماشین من روشن نمی شود؟

اگر ماشین برقی روشن نمی شود و باتری کاملاً کار می کند، می تواند به دلیل گرمای بیش از حد باشد. ماشین خود را زیر سایه پارک کنید و بگذارید چند دقیقه استراحت کند.

آیا می توانم یک ماشین الکتریکی را به سرعت راه اندازی کنم؟

خیر، خودروهای برقی را نمی توان با پرش روشن کرد، و به شدت توصیه می شود که اقدام به استارت زدن یک ماشین الکتریکی نکنید.

اینها همه دلایلی است که باعث می شود ماشین الکتریکی شما روشن نشود و مشکل ایجاد کند. آغاز به کار خودروهای برقی آینده حرکت و چشم انداز خودرو را تغییر داده است. ویژگی های تکنولوژیکی پیشرفته و سازگاری با محیط زیست این وسایل نقلیه آنها را متمایز کرده است. با این حال، اگر شما نیز علاقه مند به استفاده از این ویژگی ها هستید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.