20 عادت بد خودرویی در تعمیر و نگهداری خودرو

0

لیست 20 عادت بد خودرویی: با انجام ندادن این کارها با وسیله نقلیه خود، مکانیک خود را راضی نگه دارید.

نادیده گرفتن چراغ چک موتور و سایر چراغ های هشدار

فهرست مطالب

رانندگان اغلب فکر می کنند که می توانند چراغ چک موتور را نادیده بگیرند زیرا «این فقط یک مشکل مربوط به آلایندگی است.» درست است که رایانه‌ های اصلی موتور On-Board Diagnostics (OBD) در دهه 1980 تنها بر سیستم‌ های انتشار گازهای گلخانه ‌ای نظارت می ‌کردند. اما در سال 1996 با معرفی OBD II این روند تغییر کرد.

در اتومبیل‌ ها و کامیون ‌هایی که پس از آن تاریخ ساخته شده ‌اند، «Check Engine» یا «Service Engine Soon» به همراه سایر چراغ ‌های هشدار ممکن است نشان ‌دهنده مشکل تقریباً در هر چیزی، از جمله روغن، سیستم خنک‌ کننده، موتور، گیربکس، ترمزها، لوازم جانبی الکتریکی حتی سیستم سرگرمی شما باشد.

اگر چراغ‌ های هشدار یا دیگر پیام ‌های هشدار را نادیده بگیرید، در خطر آسیب جدی به موتور یا گیربکس قرار دارید که هزینه بسیاری به دارد. هنگامی که یک چراغ هشدار یا پیام ظاهر شد، خودروی خود را در اسرع وقت توسط مکانیک بررسی کنید.

انتظار بیش از حد طولانی در تعمیر و نگهداری معمولی

 مجله مکانیک مجله ماشین دانستنی های فنی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو

ماشین ‌ها و کامیون‌ های مدل جدید با میزان تحمل ‌های دقیقتری ساخته می‌ شوند، و این بدان معناست که تعمیر و نگهداری معمول از همیشه مهمتر است. اگر فکر می کنید مهندسان فقط توصیه های تعویض روغن و مایعات و بازرسی را برای پرداخت پول به مکانیک شما انجام می دهند، دوباره فکر کنید! آن ها برای عمر وسیله نقلیه شما حیاتی هستند.

در اینجا یک مثال آورده شده است: خنک کننده موتور کاری بیشتر از اینکه موتور شما را از داغ شدن بیش از حد محافظت کند، انجام می دهد. افزودنی ها همچنین از خوردگی داخلی جلوگیری می کنند. اما این مواد افزودنی به مرور زمان فرسوده می شوند. آزمایش مایع خنک کننده با یک تستر ارزان قیمت و یک مولتی متر دیجیتال آسان است. اما اگر از تغییرات معمول مایع خنک کننده صرف نظر کنید، در معرض ریسک خرابی زودهنگام پمپ آب، گرمکن و رادیاتور قرار خواهید گرفت.

نادیده گرفتن صداهای غیر معمول

وسایل نقلیه ای که در شرایط خوب قرار دارند صدای جیغ، سایش، غرش، کلیک یا صدای کوبش تولید نمی کنند. صدای جیغ می تواند نشانه ای از مشکل تسمه تایم باشد.

صدای جیغ فلزی می تواند نشان دهنده خرابی پمپ یا بلبرینگ موتور باشد. صداهای سایش هنگام ترمز گیری می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی ترمز باشد، در حالی که صدای کوبش ممکن است نشان دهنده مشکلات سیستم تعلیق باشد. صدای کلیک در طول پیچ های تند اغلب نشانه ای از خرابی اتصالات با سرعت ثابت است. غرش می تواند ناشی از فرسودگی یاتاقان چرخ یا مشکل لاستیک باشد.

اگر وسیله نقلیه شما هر یک از این صداها را می دهد یا چیزی غیرعادی می شنوید، هرچه زودتر آن را بررسی کنید. به ما اعتماد کنید: اجزایی که جیغ می‌ کشند، فریاد می ‌زنند، ساییده می ‌شوند، غژ غژ می کنند، صدای کلیک می دهند یا به هر ترتیب از خود صدا در می آورند، خود به خود درست نمی شوند. و هنگامی که خراب می شوند، معمولاً باعث آسیب به سایر اجزای گران قیمت می شوند.

نادیده گرفتن بوها

بوی روغن سوزی به این معنی است که روغن موتور یا مایعات روی موتور داغ و در اجزای اگزوز نشت می کنند. زمانی که متوجه بو می شوید، به احتمال زیاد سطح مایعات کم شده است. سطح پایین مایعات می تواند باعث آسیب جدی و پرهزینه به موتور، گیربکس یا فرمان برقی شود. بدتر از آن، مایع در حال سوختن می تواند باعث آتش سوزی در زیر کاپوت شود که می تواند وسیله نقلیه را نابود کند.

از طرف دیگر بوی سوختن لاستیک می تواند نشانه ای از خرابی قریب الوقوع سیستم تسمه باشد که می تواند باعث داغ شدن بیش از حد موتور و آسیب شود و شما را سرگردان کند. بوی سوختگی که از ترمزها می آید، نشانه ای است که آن ها به درستی کار نمی کنند. هیچ کدام از این بوها طبیعی نیستند. نادیده گرفتنشان فقط هزینه تعمیر بسیار بالاتری را به همراه خواهد داشت. بینی شما بهتر می داند! بوهای غیر معمول را نادیده نگیرید.

خرید ماشین دست دوم بدون گزارش بازرسی حرفه ای

اکثر مردم بر اساس ظاهر خودروی دست دوم آن را می خرند. این یک اشتباه بزرگ است. برای چک کردن گیج اندازه گیری وقت بگذارید، به زیر کاپوت نگاه کنید و آن را برای انجام یک تست رانندگی برانید، باز هم به اندازه کافی خوب نیست. این بررسی ‌های گذرا نمی ‌توانند مشکلات پنهانی را که ممکن است پس از فروش ظاهر شوند و برای شما گران تمام شود، شناسایی کنند.

چک کردن وسیله نقلیه توسط یک متخصص پیش از خرید راه بسیار بهتری است. مطمئناً، بازرسی پیش از خرید هزینه ای به همراه داشته باشد، اما بازرسی می تواند مشکلاتی را پیدا کند که شما نمی توانید آن ها را تشخیص دهید.

در زیر نحوه خرید خودروی دست دوم با بازرسی پیش از خرید آورده شده است:

  • شما و فروشنده بر روی قیمتی توافق می کنید که مشروط به یک صورت حساب بازرسی از فروشگاه انتخابی است.
  • یک قرار ملاقات با مکانیک خود تعیین کنید و از فروشنده بخواهید خودرو را در زمان مقرر به همراه بیاورد.
  • فروشگاه رایانه‌ های خودرو را اسکن می ‌کند تا شواهدی از کدهای مشکل که به تازگی پاک ‌شده، و همچنین هرگونه کد مشکل «در انتظار» یا کدهای «سابقه» را بررسی کند. کدهایی که به تازگی پاک شده اند باعث نگرانی می شوند زیرا نشان دهنده تلاش فروشنده برای پنهان کردن مشکل هستند.
  • در مرحله بعد، آنه ا هنگام نظارت بر داده های رایانه ای از سوخت، احتراق، موتور، آلاینده ها و سیستم های انتقال، رانندگی خودرو را آزمایش می کنند.

  • یک تکنسین ماهر مانند یک پزشک که یک اسکن CATیا EKG می خواند، می تواند مقادیر حسگر خارج از محدوده را تشخیص دهد که نشان دهنده مشکل جدی تری است.
  • سپس فروشگاه از نظر ساییدگی تسمه، سیستم تعلیق، لاستیک و اجزای فرمان، بررسی های فیزیکی انجام می دهد. در نهایت، آن ها سیستم های شارژ، خنک کننده، HVAC و ترمز را آزمایش می کنند.
  • یک گزارش کامل با نتایج به همراه هزینه تخمینی برای تعمیرات توصیه شده دریافت می کنید.
  • پس از دریافت گزارش، می توانید فرآیند خرید را انجام دهید، قیمت را مجدداً مورد مذاکره قرار دهید یا معامله را لغو کنید.

کاهش هزینه با بررسی ترمز

یک بررسی معمولی ترمز از یک فروشگاه مطمئن، بسته به نرخ خودرو و نیروی کار محلی، هزینه دارد. که شامل لنت ترمز و سخت افزار جدید، نصب و ماشینکاری روتور (در صورت نیاز) می شود.

اما برخی از مغازه ها کارهای «ویژه» مربوط به ترمز را با قیمتی کمتر تبلیغ می کنند. چگونه یک فروشگاه می تواند مبلغ بالاتری از شما بگیرد اما یک فروشگاه دیگر همان کار را با هزینه کمتری انجام می دهد؟ ساده است: قیمت پایین صرفا یک تبلیغ است که شما را از خانه به تعمیرگاه می کشاند تا بتوانند از تاکتیک های فشار بالا برای فروش بیشتر استفاده کنند.

لنت ترمز با کیفیت بالا با قیمتی یکسان در هر مجموعه فروخته می شود و کار ترمز حدود یک ساعت و نیم طول می کشد. با نرخ کار در مغازه که همه جا ثابت است، واقعاً هیچ راهی وجود ندارد که یک مغازه بتواند مبلغی کمتر دریافت کند. آن ها باید خدمات یا قطعات بیشتری را به شما توصیه کنند.

اقدامات اخیر آژانس های حمایت از مصرف کننده علیه مغازه هایی که چنین ترفندهایی را به کار می گیرند نشان می دهد که به سختی کسی با یک هزینه کم از مغازه ها خارج شود. نه تنها مشتریان بیشتر پرداخت می ‌کنند، بلکه صورت ‌حساب ‌های آن ‌ها معمولاً بسیار بالاتر از کار ترمز در اکثر فروشگاه‌ های مستقل است.

از کارهای ترمز ویژه که بیش از حد خوب به نظر می رسند، اجتناب کنید. درعوض، بررسی های آنلاین را بخوانید تا یک فروشگاه یا نمایندگی محلی قابل اعتماد پیدا کنید و برای انجام کارهای مرتبط با ترمز نرخ ادامه کار را بپردازید. در دراز مدت در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد.

رانندگی با لاستیک های فرسوده

لاستیک ‌ها یک بسته قیمت انواع مختلفی دارند، بنابراین جای تعجب نیست که صاحبان خودرو سعی می‌ کنند پیش از خرید یک مجموعه لاستیک جدید، تا آخرین ذره آج لاستیک را استفاده کنند. اما آج تایرهای خود را تا دو سی و دوم اینچ پایین بیاورید. محدودیت قانونی (آج لاستیک جدید معمولاً ده سی و دوم اینچ تا یازده سی و دوم اینچ عمق است) می تواند در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. عمق پایین آج احتمال تصادف شما را تا حد زیادی افزایش می دهد و این می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

تست‌ های مستقل انجام ‌شده توسط tirerack.com، که یک فروشنده آنلاین بزرگ تایر است، نشان می ‌دهد که با ساییدگی آج تایر کمتر از چهار سی و دوم اینچ، کشش کاهش می یابد که منجر به افزایش فواصل توقف همراه با افزایش هیدروپلنینگ در روسازی مرطوب می شود. تست های توقف نشان می دهد خودرویی که با سرعت 70 مایل در ساعت حرکت می کند به 100 فوت بیشتر برای توقف با دو سی و دوم اینچ تا چهار سی و دوم اینچ آج لاستیک نیاز دارد. آج در سرعت های بالا، این فاصله توقف اضافی می تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد.

اما پیامدهای سرعت پایین نیز وجود دارد. لغزیدن به داخل حاشیه جاده با لاستیک‌ های فرسوده با سرعت 20 مایل در ساعت می ‌تواند بسیار خسارت وارد کند. به علاوه، برای جلوگیری از تصادفات بعدی، همچنان به لاستیک‌ های نو نیاز دارید.

تعویض لاستیک ‌های خود زمانی که به عمق آج چهار سی و دوم اینچ رسیدند، حاشیه ایمنی بیشتری را برای شما و سرنشینان فراهم می ‌کند و احتمال لغزش به پیاده ‌روی خیس را کاهش می ‌دهد.

رانندگی با ماشین در هنگامی که بیش از حد داغ می شود

موتورها ممکن است به دلیل نشت مایع خنک کننده، خرابی فن رادیاتور، خرابی پمپ آب یا دلایل مختلف بیش از حد گرم شوند. با موتورهای چدنی قدیمی ‌تر، گاهی اوقات ممکن است با روشن کردن بخاری خود در حالت انفجار کامل و توقف در طول مسیر تا خنک شدن موتور، به خانه یا نزدیکترین مغازه برگشت. این روش با موتورهای آلومینیومی مدرن به خوبی جواب نمی دهد.

روشن کردن موتور آلومینیومی که بیش از حد گرم شده است به مدت پنج دقیقه می تواند منجر به خرابی کامل واشر سر سیلندر شود. هنگامی که واشر از کار می افتد، می تواند مایع خنک کننده را به داخل میل لنگ نشت دهد، جایی که یاتاقان های موتور را از بین می برد، یا به اگزوز نشت می کند، جایی که مبدل کاتالیزوری را از بین می برد.

هنگامی که در نهایت وسیله نقلیه خود را به مغازه می رسانید، نه تنها باید خرابی سیستم خنک کننده زیرین، بلکه مشکل واشر سر سیلندر و مبدل کاتالیزوری را نیز برطرف کنید. اگر واقعاً بدشانس باشید، به قیمت یک موتور کاملاً جدید برای شما تمام می شود.

یدک کش بسیار ارزان تر از تعمیر واشر سر سیلندر است. ریسک نکنید، با یک کامیون یدک کش تماس بگیرید!

اگر وسیله نقلیه شما بیش از حد گرم شود چه باید کرد:

  • چراغ های خطر خود را روشن کنید.
  • فوراً توقف کنید و موتور خود را خاموش کنید.
  • با یک کامیون یدک کش تماس بگیرید و وسیله نقلیه خود را به تعمیرگاه معتبر ببرید.

نادیده گرفتن لکه های مرطوب روغنی در مسیر خود

لکه ‌های روغنی خیس بزرگ نشان دهنده نشت موتور، فرمان، ترمز یا گیربکس یا واشر سر سیلندر است و احتمالاً سطح مایع کم است. سطح پایین مایعات می تواند باعث داغ شدن و خرابی زودهنگام موتور، گیربکس و فرمان برقی شود و نشت روغن ترمز یک خطر ایمنی جدی است.

می توانید بیشتر مایعات را از روی رنگ و حس آن ها تشخیص دهید. روغن موتور، روغنی و قهوه ای است. مایع خنک کننده می تواند سبز، زرد، نارنجی، قرمز یا آبی باشد و بین انگشتان شما بسیار رقیق تر از روغن به نظر می رسد. مایع گیربکس و فرمان برقی قرمز روشن یا تیره است، اگرچه برخی از مایعات فرمان برقی شفاف یا خاکستری هستند. روغن ترمز تازه به رنگ عسلی است، در حالی که روغن ترمز قدیمی معمولا قهوه ای تیره است و مانند روغن موتور، روغنی نیست.

هنگامی که نوع سیال را در مسیر خود شناسایی کردید، میله یا مخزن آن قطعه را پیدا کنید و سطح مایع را بررسی کنید. احتمالاً پایین است. با مایع توصیه شده دوباره مخزن را پر کنید. سپس نشتی را توسط مکانیک خود بررسی کنید. رفع نشتی در حال حاضر، شما را بعداً نجات می دهد.

استفاده از قطعات طبق نظر شخصی

شما نمی توانید ژامبون و تخم مرغ خود را به رستوران بیاورید و انتظار داشته باشید که فقط هزینه کار برای پختن آن ها را بپردازید. با این حال مشتریان اغلب قطعات خودرو را به صورت آنلاین خریداری می کنند و از فروشگاه می خواهند که آن ها را فقط با هزینه کار نصب کند.

تعمیرگاه های خودرو هیچ تفاوتی با سایر مشاغل خدمات خرده فروشی ندارند. آن ها از طریق نیروی کار و قطعات سود می برند. وقتی قطعات خود را می آورید، از مغازه می خواهید که بخشی از سود خود را قربانی کند. چرا مغازه باید این کار را انجام دهد؟

اکثر مغازه ها قطعات ارائه شده توسط مشتری را به هیچ قیمتی نصب نمی کنند. بسیاری از آن ‌ها برای جبران سود از دست رفته، هزینه اضافی دریافت می‌ کنند یا نرخ نیروی کار را افزایش می ‌دهند. بعلاوه، اگر قطعه ارائه شده توسط مشتری در حین گارانتی خراب شود، فروشگاه کار را پوشش نمی دهد. بنابراین آوردن قطعات خودتان ممکن است هزینه ای برای شما صرفه جویی نکند. اما اگر همچنان قصد دارید قطعات خود را به همراه بیاورید، ابتدا با فروشگاه بررسی کنید تا ببینید آیا آن ها را نصب می ‌کنند و به چه قیمتی این کار را انجام می دهند.

برخی از چشم اندازهای سود

ممکن است فکر کنید تعمیرگاه ‌های خودرو از نظر نشانه ‌گذاری قطعات و نرخ کار ساعتی آن‌ ها درآمد دارند، اما اعداد و ارقام این را تایید نمی ‌کنند. بررسی ها نشان می دهد که میانگین حاشیه سود برای تعمیرگاه های خودرو حدود 37 درصد است. این با اکثر کسب و کارهای خرده فروشی دیگر مطابقت دارد و در واقع بسیار کمتر از سایر مشاغل خرده فروشی مانند پوشاک (46 درصد)، رستوران ها (61 درصد)، مبلمان (44 درصد) و اپتیکال (57 درصد) است.

انتظار یک بررسی رایگان

مشتریان اغلب فکر می کنند که تشخیص مشکل خودرو به سادگی وصل کردن یک کد خوان و جایگزینی هر سنسوری است که در کد ذکر شده است. از آنجایی که فروشگاه قطعات خودرو کدهای مشکل را به صورت رایگان می ‌خواند، مشتریان فکر می ‌کنند زمانی که هزینه تشخیصی را پرداخت می کنند، تعمیرگاه هزینه آن را دریافت نمی کند.

اما خواندن کد مشکل تنها اولین (و ساده ‌ترین) بخش تشخیص مشکل است.

فقط یک تکنسین بسیار ماهر می تواند قطعه ذکر شده در کد مشکل را بدون انجام تست های بیشتر جایگزین کند. این مثل این است که پزشک پیوند قلب را توصیه کند زیرا فشار خون شما بالا بوده است.

تکنسین های حرفه ای بسیار فراتر از خواندن کد مشکل عمل می کنند.

ابتدا آن ها به یک پایگاه داده از بولتن های خدمات فنی مراجعه می کنند تا ببینند آیا خودرو ساز یک «نقص الگو» مرتبط با کد مشکل را شناسایی کرده است یا خیر. آن ها را بررسی می کنند که آیا سازنده برای اصلاح مشکل، اصلاحیه ای صادر کرده یا قطعه به روز شده ای را منتشر کرده است.

تست ‌های ولتاژ را انجام می ‌دهند و دسته سیم‌ ها را بررسی می ‌کنند تا مشکل احتمالی برطرف کرده، قطعه را باز کرده یا خوردگی را بررسی کنند. بعد از آن تست های فردی را در مغازه و در جاده انجام می دهند تا مشکل را ببینند.

تشخیص دقیق توسط یک تکنسین بسیار ماهر می تواند به راحتی یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. این زمان دیگر رایگان نیست و از آنجایی که تکنسین‌ های تشخیص معمولاً پردرآمدترین فن ها هستند، مغازه‌ ها اغلب برای پوشش تجهیزات تخصصی و آموزش مداوم هزینه بیشتری برای این خدمات دریافت می‌ کنند.

یک بررسی تشخیصی رایگان از یک فروشگاه قطعات خودرو دقیقاً ارزشی را دارد که برای آن پرداخت کرده اید. اما یک بررسی تشخیصی کامل از یک تکنسین ماهر ارزش هر ریال را دارد.

گفتن اینکه تعمیرکار چه چیزی را تعمیر کند

برخی از مشتریان بر اساس تشخیص خودشان به تعمیرکار می گویند چه قطعه ای را تعویض کنند یا چه خدماتی را انجام دهند. مغازه ها از این کار متنفرند زیرا آن ها را در موقعیتی بد قرار می دهد.

اگر تعمیرکار کار تعمیر را رد کند، در رسانه ‌های اجتماعی و سایت‌ ها به‌ خاطر «طمع ‌ورزی به این دلیل که نمی ‌توانستند هزینه تشخیصی دریافت کنند» سرزنش می ‌شوند. اما اگر آن ها تعمیر را انجام دهند و مشکل را حل نکند، به دلیل اینکه «برای چیزی که مشکل را برطرف نکرده است از من هزینه می ‌گیرند» کم ارزش می ‌شوند.

شکایت از هزینه های عرضه فروشگاه

در طول تعمیر، مکانیک شما از الیاف پارچه ای، پاک کننده های تخصصی و ساینده ها و مجموعه ای از لوازم دیگر استفاده می کند. برخی از آن ها پرهزینه هستند و مشاغل واقعاً سخت به محصول بیشتری نیاز دارند. اما ردیابی قیمت دقیق لوازم برای هر تعمیر بسیار بیشتر از هزینه متوسط بر اساس تعداد ساعات کار مورد نیاز است.

برخی از مغازه ها این هزینه متوسط را در نرخ کار ساعتی خود محاسبه می کنند. اما اگر مغازه‌ های اطراف این کار را انجام ندهند، این می ‌تواند نرخ را غیر رقابتی جلوه دهد. برای جلوگیری از دریافت نرخ کار بالاتر، بسیاری از مغازه‌ ها به طور جداگانه برای لوازم فروشگاه صورت‌ حساب می ‌گیرند و این باعث شکایت مشتریان می ‌شود.

اما نکته اصلی اینجاست: خرید لوازم یک هزینه جدی است و مستقیماً با تعمیر وسیله نقلیه شما مرتبط است. بنابراین باید به هر طریقی هزینه آن ها را پرداخت کنید. به ما اعتماد کنید، صاحبان مغازه از هزینه لوازم فروشگاه در صورت ‌حساب شما پولدار نمی ‌شوند.

آوردن ماشین کثیف

ممکن است مکانیک ها مجبور شوند در میان صندوق عقب درهم ریخته شما یک یدکی بیابند یا در اطراف زباله های درون ماشین کار کنند. ماشین خود را تمیز نگه دارید مکانیک ها به اندازه کافی کثیف می شوند. این دقت در جزئیات باعث می شود دیدگاه ها را نسبت به شما و ماشین شما مثبت کند چرا که آن را تمیز کرده اید.

نگهداری اطلاعات

مکانیک ها در تلاش هستند تا مشکلات را پیدا کنند. اگر آن ها تمام اطلاعات را دریافت نکنند، تعمیر ماشین شما بیشتر طول می کشد. بنابراین به علائم مشکل توجه کنید و سعی کنید اطلاعات مربوط به مشکل احتمالی را یادداشت کنید.

جابجایی از حالت درایو به دنده عقب یا برعکس

جابجایی از حالت درایو به دنده عقب یا برعکس، در حالی که ماشین شما در حال حرکت است می تواند به وسیله نقلیه شما آسیب برساند. بسیاری از وسایل نقلیه با گیربکس اتوماتیک دارای یک کلید انتخابگر گیربکس الکترونیکی هستند که به کامپیوتر (ECM) سیگنال می دهد. سپس ECM به سنسورها و اجزای دیگر سیگنال می دهد که در نهایت دنده عقب را درگیر می کنند.

در خودروهای گیربکس دستی، اتصال تعویض دنده نادرست و کابل‌ های تعویض دنده آسیب دیده یا کشیده شده می‌ تواند از قفل شدن دنده عقب هنگام حرکت شیفتر جلوگیری کند.

چانه زنی بر سر قیمت های تعمیر

فرقی نمی ‌کند خودروی خود را برای تعمیر به نمایندگی یا یک مکانیکی کوچک ببرید، هر کاری که انجام می ‌دهند به دلایلی به همین میزان هزینه دارد. کار تعمیر خودرو به زمان و تجربه یا دانش زیادی برای تعمیرات اساسی نیاز دارد. مکانیک ها نمی خواهند در مورد هزینه کار خود چانه بزنند.

تماس مکرر برای به ‌روز رسانی

همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید، صبر یک فضیلت است. اغلب اوقات، مکانیک شما چیزی را از شما پنهان نمی کند. آن ها به سادگی مشغول کار روی وسیله نقلیه شما یا شخص دیگری هستند. تماس ‌های مکرر می ‌تواند سرعت آن‌ ها را کاهش دهد و در نهایت زمان بیشتری طول می‌ کشد تا ماشین خود را پس بگیرید.

اصلاً ماشین خود را نمی ‌رانید

وسیله نقلیه شما برای استفاده طراحی شده است، نه اینکه به آن نگاه کنید. وقتی وسیله نقلیه شما برای یک هفته یا بیشتر پارک شده باشد، ممکن است مشکلاتی ظاهر شوند. رانندگی با ماشین شما حتی چند مایل هر چند روز یکبار می تواند هزینه را کم کند. اگر می دانید که ماشین را برای مدت طولانی پارک خواهید کرد، یک شارژر هوشمند خریداری کنید.

قرار دادن مایعات در مکان های اشتباه

این کار بیشتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد. مهم است که مراقب باشید که مایعات را در کجای وسیله نقلیه خود قرار می دهید، زیرا اگر مایع نامناسبی در نقطه اشتباهی قرار گیرد، ممکن است به قیمت خودرو تمام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.