تعمیر و تعویض روغن خودرو هم قسطی شد

0

هزینه های تعمیرات و خرید قطعات خودرو حتی برای مدل‌های داخلی به حدی بالاست که بسیاری را حتی منصرف می‌کند. حال در فضای مجازی شاهد فروش قطعات و حتی تعمیر خودرو به صورت قسطی هستیم. فروشندگان لوازم یدکی محصولات خود را قسطی می‌فروشند تا شاید وضعیت بهتر شود. برخی نیز در کنار فروش قسطی قطعات تعمیرکار هم به محل می‌فرستند تا جذب مشتری بیشتری انجام شود.

پیش از این مشاور اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ، کارواش و امدادخودروی تهران، از افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی اجرت تعمیرات خودرو در سال‌جاری خبر داد. محسن فقیهی؛ با اشاره به افزایش نرخ اجرت تعمیرات خودرو، عنوان کرد: دستمزد تعمیرکاران و اتوسرویس‌ها در سال‌جاری بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته و اجرت نمایندگی شرکت‌های خودروساز نیز مشخص بوده و از سوی شرکت مادر تعیین می‌شود.

وی در ادامه، به چالش‌های صنف خود اشاره کرد و گفت: متأسفانه با واردات قطعات تقلبی و قاچاق، تأمین قطعات اصل به ویژه برای خودروهای وارداتی به چالشی جدی در کشور تبدیل شده است. مشاور اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ، کارواش و امدادخودروی تهران، درباره افزایش نظارت شرکت‌های خودروساز بر شبکه خدمات پس از فروش و تأثیر آن بر افزایش رضایت مشتریان، بیان کرد: اقدامات کیفی و استفاده از قطعات اصل در شبکه نمایندگی شرکت‌های خودروساز موجب کاهش ۲۰ درصدی شکایات مشتریان شده است.

فقیهی؛ همچنین درباره نحوه عرضه روغن موتور در اتوسرویس و تعویض روغنی‌ها، گفت: عرضه روغن موتور در سال‌جاری هم به لحاظ کمی و هم کیفی بهتر از قبل شده است و مشکلی از این جهت وجود ندارد. علاوه براینها ، افزایش سرسام آور قیمت ها همانطور که باعث رونق بازار لباس فروشی های تاناکورایی شده است ، در بازار قطعه فروشان و تعمیرکاران نیز باعث رواج دوباره قطعات دست دوم گردیده است. یعنی مانند ۲۰-۳۰ سال قبل که قطعات را تعمیر و دوباره استفاده می کردند، هم اینک نیز دوباره اکثر قطعات را تعمیر و دوباره روی ماشین ها سوار می کنند.

به گفته کارشناسان و تعمیرکاران خودرو امروز برای خرید قطعه از بازار مشکل خاصی وجود ندارد و اکثر قطعات نیز یافت می‌شود اما بالاتکلیفی واردکنندگان قطعه و از طرفی نوسان بازار ارز باعث شده تا آن‌ها قطعات را با قیمت‌های بالا به فروش برسانند و این در حالی است که مواد اولیه قطعه سازان داخلی نیز وارداتی است و همین مشکل برای آنها وجود دارد. این شرایط در کنار قطعات تقلبی و بی کیفیت مزید برعلت است و در حالی بخشی از بازار را این نوع قطعات در برگرفته است که تعداد دفعات مراجعه به تعمیرگاه و تعویض قطعات را افزایش داده است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران نیز در مورد وضعیت مراجعه مردم برای تعمیر خودرو گفت: میزان مراجعه مردم برای تعمیر خودرو رو به افزایش است که علت آن بالا رفتن سن خودورها است چرا که در حال حاضر تعداد زیادی خودروهای کارکرده در کشور به‌خصوص در تهران داریم. از طرف دیگر، کیفیت پایین خودروهای داخلی هم بی تقصیر نیست و این باعث می‌شود برای مثال اگر یک خودروی خارجی برای لنت یا دیسک و صفحه و یا کلاچ هر دو سال یک بار مراجعه می‌کند خودروهای داخلی هر سال و حتی کمتر از یک سال باید برای تعمیر و تعویض قطعات مراجعه کنند./ آرمان امروز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.