تقویت موتور ماشین چه معایبی دارد ؟

0

یکی از بخش هایی که در بحث ارتقاء دادن خودرو مطرح است، موتور خودرو است. در واقع برای ارتقاء دادن قسمت فنی خودرو، موتور را تقویت می کنند. در کنار محاسن و مزایای تقویت موتور خوب است، معایب ان را هم بدانیم. در این مقاله به مطالب مهمی درباره تقویت خودرو و معایب تقویت موتور ماشین، می پردازیم. همراه ما باشید.

تقویت موتور خودرو

آموزش تقویت موتور تقویت موتور ef7 تقویت موتور TU5 تقویت موتور XU7 تقویت موتور ام وی ام 315 تقویت موتور پراید تقویت موتور بوگاتی شیرون تقویت موتور پراید انژکتوری تقویت موتور پژو 206 تقویت موتور خودرو تقویت موتور سمند تقویت موتور پژو پارس راه های تقویت موتور ماشین بررسی مشکلات خودرو افزایش قدرت موتور دلایل کاهش قدرت موتور آموزش مکانیک خودرو مجله مکانیک دانستنی های فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش نکات فنی خودرو

تیونینگ خودرو و یا تقویت موتور خودرو یک کار حرفه ای است که از دهه 60 میلادی بر سر زبان ها افتاد و آن را به عنوان یک حرفه مستقل شناختند. تغییرات در توان خودرو و افزایش آن بود که به دست افراد ماهر انجام می شد. در واقع اولین بخش ها در تیونینگ خودرو، قسمت های فنی و مخصوصا موتور خودرو بود.

قطعات جدیدی به دست افراد متخصص ساخته می شد که، دارای قدرت بیشتری از لوازم و قطعات فابریک خودرو بودند. با استفاده از این قطعات، توان فنی و موتور خودرو بیشتر شده و به سطح دلخواه دارندگان خودرو می رسید.

هر خودرویی استانداردهایی مشخص دارد. وقتی خودرو از این استانداردها خارج شود، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. اگر برای تقویت موتور خودرو از افراد باتجربه و حرفه ای استفاده نشود، قطعا مشکلات زیادی ایجاد می شود. در واقع مهم ترین مورد از معایب تقویت موتور ماشین این است که به دست افراد مبتدی انجام گردد و یا از قطعات بی کیفیت و نامرغوب استفاده شود. فردی که کار تیونینگ موتور را انجام می دهد باید، دارای تجربه کافی در این امر باشد.

ایمنی در تقویت موتور خودرو

باز کردن توربوشارژر تعمیر توربوشارژر دنا تعویض توربوشارژر ماشین توربوشارژ چیست توربوشارژر الکتریکی توربوشارژر سیموتا چیست توربوشارژر سمند ef7 کجاست مشخصات ساندرو توربوشارژ مشکلات موتور توربوشارژ معایب موتورهای توربوشارژ تفاوت توربوشارژر و سوپرشارژر زمان تنفس پیستون چیست موتور تنفس طبیعی چیست مقالات آموزشی مقالات آموزشی خودرو مقالات تخصصی خودرو مقالات تخصصی مکانیک مقالات فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو مجله خودرو کارستان مجله مکانیک

از موارد مهمی که توسط کارشناسان و متخصصان درباره معایب تقویت موتور ماشین بحث شده است این است که ایا با جایگذاری قطعات و بخش های جدید در خودرو برا تقویت موتور، ایمنی خودرو و سرنشینان حفظ می شود یا فقط بحث فنی و تقویت آن مطرح است و پرداخته می شود.

اما با پیشرفت در کار تیونینگ به نمای خارجی و بدنه ان هم پرداخته شده و در عین افزایش فنی و سرعت و قدرت، ظاهر و بدنه هم تغییراتی کرد.

تقویت سیستم هوای ورودی به موتور خودرو

مزایای موتور توربو مشکلات موتور توربوشارژ موتور توربو چیست موتور توربو شارژ دنا موتور توربو شارژ چیست اصول نگهداری از موتور توربو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش نکات فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو

از اولین مراحل برای تقویت مواور خودرو پرداختن به سیستم مکش موتور است. وظیفه این بخش، تنفس موتور است. برای تقویت این بخش از موتور خودرو، باید سطح تماس فيلتر هوا با هواي خنك را بیشتر کرد. در موتورهای کاربراتی برای تقویت سیستم مکش از فیلترهای مخصوصی استفاده می شود. فیلترها مخروطی یا از نوع 360 درجه هستند. این فیلترها با توجه به تنوع در جنس و نوع، کارایی های متفاوتی هم از خود نشان می دهند.

برای تقویت سیستم مکش، توربو شارژرها و سوپر شارژرها ( سيستمهاي پر خوران ) با متراكم كردن هواي ورودي باعث می شوند حجم بيشتري از هوا وارد سیلندر شود، که وقتی سوخت اضافه می شود، در ان صورت مي توان انفجار با قدرت بیشتری را درون سيلندر صورت داد .  در واقع با فرستارن هوای فشرده به محفظه احتراق این اتفاق می افتد. با این کار توان موتور افزایش پیدا می کند و بیشتر خواهد شد.

اضافه کردن توربوشارژر به موتور

باز کردن توربوشارژر تعمیر توربوشارژر دنا تعویض توربوشارژر ماشین توربوشارژ چیست توربوشارژر الکتریکی توربوشارژر سیموتا چیست توربوشارژر سمند ef7 کجاست مشخصات ساندرو توربوشارژ مشکلات موتور توربوشارژ معایب موتورهای توربوشارژ تفاوت توربوشارژر و سوپرشارژر زمان تنفس پیستون چیست موتور تنفس طبیعی چیست مقالات آموزشی مقالات آموزشی خودرو مقالات تخصصی خودرو مقالات تخصصی مکانیک مقالات فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو مجله خودرو کارستان مجله مکانیک

برای تقویت موتور خودرو می توان از راه اضافه کردن توربوشارژر به موتور استفاده کرد. البته این روش پرهزینه و خرج تراش است اما از بهترین و موثرترین راه ها است. توربوشارژر و سوپر شارژر در تنوع بالا وجود دارند و مزیت های متفاوتی هم دارند. برای جلوگیری از معایب تقویت موتور ماشین می توان از این روش کارامد استفاده کرد.

تقویت سیستم تخلیه موتور خودرو

با این کار، مواد زائد از داخل سیلندها خارج می شوند و از قطعاتی چون، مونيفولد، لوله ها٬ منبع هاي صدا خفه كن و كاتاليزور استفاده می شود. با صیقلی بودن سطح داخلی این قطعات، تخلیه مواد زائد بهتر انجام می شود. قطعات نباید دارای خم شدگی و یا پیچیدگی باشند تا عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

تقویت در سیستم جرقه خودرو

این قسمت وظیفه ای جز سوزاندن سوخت خودرو ندارد. برای تقویت این بخش راه های زیادی وجود دارد. از شمع و وایر شمع با مقاومت کم تر و عایق بندی بهتر در جهت تقویت موتور خودرو و جلوگیری از معایب تقویت موتور ماشین می توان استفاده نمود. می توان با کم ترین هزینه، وایرهای باکیفیتی را تهیه نمود و با چسب های عایق پلاستیکی هم عایق بندی کرد. می توان از شمع های چند الکترود هم استفاده کرد. جرقه بیشتری می توان با این شمع ها ایجاد کرد.
تقویت موتور خودرو با عوض کردن سرسیلندر

تقویت موتور خودرو با عوض کردن سرسیلندر را می توان به این صورت انجام داد که، از سرسیلندرهایی استفاده شود که به ازای هر سیلندر، دارای 8 سوپاپ و ی بیشتر هم هستند. با این روش می توان عملکرد فوق العاده ای از موتور را شاهد بود. البته انجام این کار برای جلوگیری از ایجاد معایب تقویت موتور ماشین بهتر است به دست افراد باتجربه و کارشناس انجام شود.

در نهایت اینکه

در این مطلب روش های تقویت موتور خودرو و معایب تقویت موتور ماشین را شرح دادیم. شاید از مهم ترین مورد و نکته از این مطلب بتوان اشاره داشت به انجام کار توسط افراد کاربلد و باتجربه که نه تنها تقویت موتور خودرو را داشته باشید بلکه ایمنی خودرو و سرنشینان هم در نظر گرفته شود و تغییرات لازم در بدنه و ظاهر خودرو هم انجام گردد.

سوالات متداول معایب تقویت موتور ماشین

چگونه با تعویض شمع ها می توان تقویت موتور خودرو را شاهد بود؟

می توان شمع های معمولی را با شمع‌های سوزنی و ایردیوم عوض کرد تا احتراق درون سیلندر بهتر صورت گیرد. در واقع مقاومت در برابر جرقه کم تر خواهد شد.

چه سرسیلندرهایی برای تقویت موتور استفاده شود؟

بهترین سرسیلندرهایی برای تقویت موتور، ان هایی هستند که برای هر سیلندر، 8 سوپاپ وجود دارد.

از موثرترین راه ها برای تقویت موتور خودرو چیست؟

تقویت موتور خودرو می توان از طریق اضافه کردن توربوشارژر به موتور باشد. این راه هزینه بر است اما بسیار موثر می باشد. با تغییر وزن خودرو و کاهش وزن ان هم می توان این کار را انجام داد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.