تاکسی‌های برقی وارد خیابان‌های تهران می شود

0

زاکانی، شهردار تهران از انعقاد قرارداد تامین هزار دستگاه خودروی برقی خبر داد.

 پلیس راهور ناجا  اخبار خودرو  اخبار بازار خودرو  اخبار تهران  شهرداری تهران  خودرو برقی  تاکسی برقی  علیرضا زاکانی کیست

علیرضا زاکانی شهردار تهران درحاشیه جلسه امروز شورای شهر در بازدید از خودروهای برقی برای انتخاب به عنوان تاکسی گفت: تامین خودروهای برقی را در مدت مدیدی دنبال می‌کنیم و به سمت برقی سازی می‌رویم و امروز قرارداد تامین هزار دستگاه خودرو منعقد شد.

زاکانی با بیان اینکه درخواست اول ما تامین ۵۰ هزار دستگاه خودرو برای تامین تاکسی برقی بوده است، گفت: ابلاغیه تبصره ۱۲ بررسی شده و با معاون وزیر نفت جلسه‌ای داشتیم و جدول تامین مالی را شهرداری آماده کرده است.

شهردار تهران گفت: ما به ازای توانمندی تولید، نظر خودروسازان و رانندگان تاکسی را دریافت کنیم و میزان تولید، قیمت و جذابیت برای رانندگان تاکسی اهمیت دارد.

زاکانی با بیان اینکه ۷۲ هزار تاکسی در شهر داریم که بخش عمده آن عمر مفید خود را از دست داده و نیازمند نوسازی هستند، گفت: وزیر صمت توجه ویژه‌ای به موضوع دارد و جلسات ثابت هفتگی در این باره برگزار می‌شود که در نهایت نتیجه بر این شد خودروها انتخاب و اختیار به رانندگان در این زمینه داده شود.

شهردار تهران افزود: امروز پنج خودرو و هفته قبل دو خودرو رونمایی شد تا با قابلیت، قیمت و تسهیلات آشنا شویم و بر اساس آن دست به ارائه خدمت بزنیم.

زاکانی با بیان اینکه اساس بر این است که بر مبنای تولید داخلی پیش برویم، تاکید کرد: کارخانه‌های داخلی یک طرف موضوع هستند و خودورها را ارائه می‌دهند تا تصمیم گیری کنیم و در حال حاضر خوردوها وارد و به هم پیوسته می‌شوند و بخشی از آن نیز بومی سازی و داخلی سازی شده اند.

شهردار تهران با بیان اینکه درباره نحوه پرداخت تسهیلات و شرایط بحث شده است، افزود: با وزارت‌خانه‌های نفت، صمت و کشور برای ارائه تسهیلات ویژه به تاکسی‌های برقی جلساتی داشتیم.

منبع:بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.