دلایل روشن شدن چراغ ایربگ خودرو پژو پارس و خاموش کردن آن

0

روشن شدن چراغ ایربگ خودرو پژو پارس می تواند برای مالک خودرو آ‌زار دهنده باشد. در این مطلب به موردی می پردازیم که خودرو پژو پارس به تعمیرگاه مراجعه کرده با این ایراد که بعد از بازکردن سوییچ چراغ ایربگ روشن می ماند. برای آموزش رفع ایراد روشن شدن چراغ ایربگ خودرو پژو پارس ویدیو زیر را مشاهده کنید.

 روشن شدن چراغ ایربگ روشن شدن چراغ ایربگ پژو پارس علت روشن شدن چراغ ایربگ علت روشن شدن چراغ ایربگ 206 علت روشن شدن چراغ ایربگ ال 90 اجزای ایربگ تعمیرات تخصصی پژو پارس آموزش تعمیر ایربگ ایربگ چیست ایربگ ماشین ایربگ srp تعمیر کروز کنترل پژو پارس فنر چرخشی ایربگ 207 علت خطای ایربگ سمت شاگرد

دلایل روشن شدن چراغ ایربگ خودرو

همانطور که در ویدیو بالا مشاهده کردید مشکل روشن شدن چراغ ایربگ در صفحه آمپر این خودرو به دلیل معیوب بودن قطعه فنر ساعتی یا کلاک اسپرینگ ایجاد شده بود که با تعویض فنر ساعتی این در این خودرو این مشکل حل می شود. اما روشن شدن چراغ ایربگ خودرو می تواند دلایل زیادی داشته باشد.

در دهه‌های اخیر، فناوری خودرو پیشرفت چشمگیری داشته است و سیستم‌های ایمنی خودرو نیز بهبود یافته‌اند. یکی از این سیستم های حیاتی خودرو، سیستم ایربگ است که نقش اساسی در کاهش صدمات وارده به سرنشینان خودرو در هنگام تصادفات دارد. چراغ ایربگ (کیسه هوا Air bag) در خودرو نشان دهنده فعال شدن این سیستم حیاتی است. در این مقاله به بررسی دلایل روشن شدن چراغ ایربگ خودرو (چراغ srs) و اهمیت این ابزار ایمنی پرداخته ایم.

عملکرد سیستم ایربگ

سیستم ایربگ با تشخیص موقعیت های خاص مانند شدت تصادف، سرعت زیاد یا تغییرات شدید در شیب خودرو به طور خودکار فعال می شود. این سیستم فرکانس باز شدن کیسه های هوا را افزایش می دهد و سطح ایمنی بیشتری ایجاد می کند.

دلایل روشن شدن چراغ ایربگ

تصادفات شدید: وقوع تصادفات شدید یکی از دلایل اصلی روشن شدن چراغ ایربگ است. سیستم تشخیص برخورد متغیر، کیسه هوا را در صورت خطر جدی فعال می کند.

سرعت بالا: سیستم ایربگ بلافاصله در هنگام حرکت خودرو با سرعت بالا و تصادف احتمالی با شدت بالا فعال می شود. این عمل به کاهش نیروی ضربه وارده به سرنشینان کمک می کند.

تغییرات در انحرافات خودرو: در برخی موارد، تغییرات ناگهانی در انحراف خودرو نشان دهنده وضعیت ناپایدار و حادثه خیز است. سیستم ایربگ با تشخیص این تغییرات برای افزایش ایمنی ممکن است فعال شود.

اهمیت روشن شدن چراغ ایربگ

حفاظت از سرنشینان خودرو: روشن شدن چراغ ایربگ خودرو نشانگر فعال‌سازی سیستمی است که زندگی و سلامت سرنشینان خودرو را در مواجهه با تصادفات حفظ می‌کند. سیستم Air bag با کاهش نیروی ضربه به سرنشینان، میزان آسیب وارده را به حداقل می‌رساند.

کاهش مخاطرات جسمی: به موقع روشن شدن چراغ ایربگ خودرو، به کاهش مخاطرات جسمی سرنشینان که ناشی از تصادفات است کمک می‌کند. این اقدام باعث کاهش احتمال آسیب‌های جدی به افراد داخل خودرو می‌شود.

استفاده از سیستم ایربگ در خودروها یکی از مهم ترین اقدامات برای افزایش ایمنی سفر است. روشن شدن چراغ های این سیستم نشان دهنده حساسیت خودرو به شرایط خاص تصادف و بهبود ایمنی سرنشینان است. به طور کلی، سیستم ایربگ خودرو ابزاری حیاتی برای ارتقای ایمنی و کاهش خسارات ناشی از تصادفات جاده ای در نظر گرفته می شود.

ایرادات فنی

از جمله موارد و اشکلاتی که می تواند باعث روشن شدن چراغ ایربگ خودرو شود می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم؛

  • شل شدگی سوکت ایربگ
  • خرابی ماژول (یونیت) Air bag به دلیل مشکلات سخت افزاری
  • خرابی ماژول (یونیت) Air bag به دلیل مشکلات نرم افزاری
  • خرابی ماژول (یونیت) Air bag به دلیل باتری به باتری کردن
  • خرابی چراغ های صفحه آمپر
  • خرابی کمربندهای ایمنی سرنشینان

در این کلیپ با علت روشن شدن چراغ ایربگ خودرو و عیب یابی اون آشنا می شوید

نحوی رفع ایراد روشن شدن چراغ ایربگ پژو پارس و ۲۰۷ و سمند به روش ساده_نکته مهم

اگر تجربه ای درمورد روشن شدن چراغ ایربگ خودرو دارید لطفا در بخش نظرات انتهای همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید؛

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.