بررسی اختصاصی موتور ۲۰۰۰ (کاربراتور ،دلکو ،پمپ بنزین…)

139

بررسی اختصاصی موتور ۲۰۰۰ (کاربراتور ، دلکو ، پمپ بنزین…)

خب همونطور که از اسمش پیداست این تاپیک جهت اون دسته از دوستانی ساخته شده که در مورد ۴۰۵ ۲۰۰۰سوالاتی دارن،در کل این تاپیک مربوط به تنظیم موتور ۲۰۰۰میشه و دوستان میتونن سوالاتشون در مورد مشکلات و نحوه تنظیم موتور ۲۰۰۰رو اینجا مطرح کنن حالا ۱چیز کلی من در مورد تنظیم میگم بعد میریم سراغ تخصصیش.
بطور کلی هر ماشینی واسه روشن شدن نیاز به برق و بنزین داره(پس اگه ماشین روشن نمیشه حتما یا از برقه یا از بنزین)
حالا خود برق مربوط میشه به قسمتای برقی که از باتری شروع میشه و در مقوله حرکت خودرو به شمع ختم میشه،یعنی باتری،استارت،سیم کشی خودرو و سیستم جرقه زنی و سوئیچ که در تنظیم موتور ما فقط به سیستم جرقه زنی کار داریم که از دلکو شروع میشه و بعد چکش برق،مگنت،پوسته دلکو،کویل،وایرها و شمع رو شامل میشه.
بعد میرسیم به سیستم سوخت رسانی که از باک شروع میشه و بعد به لوله ها و شیلنگ های انتقال میاد تا به پمپ و بعد از اون ۳راهی تعدیل فشار و بعد به کارب میرسه و کارب اونو به داخل سیلندر تزریق میکنه و در اینجا باز تنظیم موتور برمیگرده به تنظیم صحیح و دقیق کاربراتور.

خب واسه شروع کار تنظیم ابتدا باید ۱سری قطعات رو تهیه کرد که مصرفی هستن!وایر شمع هر۷۰هزار کیلومتر باید تعویض بشه و شمع بسته به نوعش از ۳۰هزار تا۱۰۰هزار کیلومتر عمر مفید داره که شمع های معمولی رو نباید اصولا بیشتر از۴۰هزار کیلومتر ازشون استفاده کرد،با هر بار باز و بستن کاربراتور باید واشر وسط و واشرهای زیر کاربراتور رو تعویض کرد،ممکنه دیافراگم های پمپ شتاب مربعی و مثلثی پاره یا خشک شده باشن پس اگه از هر کدوم ۱دونه داشته باشید خوبه!
واسه تنظیم دلکو اول باید کاربراتور رو تنظیم کنید بعد از اون از سالم بودن شمع و وایر اطمینان حاصل کنید و همچنین پوسته دلکو و چکش برق رو چک کنید که پایه های پوسته و قسمت فلزی سر چکش برق سولفاته نکرده باشن و در اینصورت اونا رو ابتدا با ۱چیز نوک تیز مثل کارد یا هر چیز دیگه تمیز کنید و بعد با سمباده صاف و صیقلی و تمیز تمیز کنید بعدم که پوسته رو بستید دورش ۱مقدار چسب آکواریوم یا مزدا بزنید تا دیگه وقت شستشوی موتور آب به داخلش نفوذ نکنه!
حالا واسه تنظیم دلکو پیچ های بالا و زیرشو با آچار رینگی۱۱شل کنید و موتور ماشینو روشن کنید و به ۱نفر بگید کنار اگزوز ماشین بشینه و به صدای ماشین گوش بده بعد قسمت بالای دلکو رو در جهت مخالف بدن خودتون بچرخونید تا جایی که تو اگرزوز صدای پت پت بیاد بعد خیلی خیلی آروم شروع به چرخوندن دلکو در جهت بدنتون کنید تا جایی که دیگه اثری از پت پت نباشه و موتور کاملا صاف کار کنه،۱بار دیگه آروم به سمت مخالف بچرخونید تا به بهترین تنظیم برسید!واسه آروم آروم چرخوندن دلکو میتونید از ۱پیچ گوشتی با تقه زدن بالا و پایین دلکو استفاده کنید!هرچه دلکو رو در جهت مخالف بدن بچرخونید جرقه ادوانس تر و هرچه در جهت بدن بچرخونید ریتارد تر میشه و هرچه ادونس تر بشه زودتر و هرچه ریتاردتر بشه دیرتر جرقه میزنه!اصولا بهترین زمان برای جرقه باید نقطه مرگ بالا باشه ولی عموما ممکنه در ماشینی(مثل مال خودم)باید ۱مقدار جرقه رو ادونس تر گرفت یا در برخی موراد ریتاردتر که البته به آب و هوا و ارتفاع از سطح دریا بستگی داره!

از کجا بفهمم دلکو رو درست تنظیم کردم؟
بعد از تنظیم ماشینو ۱بار خاموش روشن کنید اگه تو خاموش شدن دور برعکس زد یا تو روشن شدن با تک استارت روشن نشد درست تنظیمش نکردید
اگه وقتی گاز میدید دور موتور یواش اومد بالا یا تو دور بالا ریپ زد یا بقول خودمون پت پت کرد درست تنظیم نشده
اگه تو شتاب گیری یا موقع برداشتن پا از روی گاز ماشین کله کرد میتونه به دلکو ربط داشته باشه(ولی به چیزای دیگه مثل ژیگلور برقی دور آروم یا پیچ هوا یا پیچ تنظیم میزان باز بودن دریچه دوم یا ژیگلور بندی اشتباه یا تاب کف کارب هم میتونه ربط داشته باشه)
اگه دلکو تنظیم نباشه چه مشکلاتی پیش میاد؟
اگه زیادی ریتارد باشه ماشین جون نداره و موقع گاز دادن خیلی لشه اصطلاحا!در برخی موارد موقع خاموش کردن اصطلاحا دور برعکس میزنه یعنی وقتی موتورو خاموش میکنی انگار خاموش نمیشه و ۱مقدار دیگه کار میکنه،ممکنه دود کنه ماشین و سرامیک شمع ها قهوه ای یا سیاه رنگ میشن و ماشین تو ۱دور موتور وقتی حرکت میکنه هی دور موتور بالا پایین میشه انگار ۱چیزی از پشت ماشینو هی میگیره ول میکنه
اگه زیادی ادونس باشه پت پت میکنه تو دورای بالا این بیشتر مشهوده و قشنگ ماشین زیرپا همراه با پت پت کردن دل میزنه یا اگه با دور پایین گاز بدی کله میزنه و موقع روشن کردن زیاد استارت میخوره و ماشین بازهم دود میکنه
اگه استقبال خوبی از تاپیک بشه آموزش جامع تنظیم کارب رو هم قرار میدم تا دوستان بتونن ا

ممکن است شما دوست داشته باشید
139 نظرات
  1. کلالی می گوید

    سلام ی ۲۰۰۰ مدل ۷۹ دارم . روی بنزین روشن نشد پرسیدم گفتن پمپ بنزین مکانیکیست خراب شده . نو خریدم . یک قطره بنزین رد نمیکنه روشن نمیشه . از سر کاربراتور کمی بنزین ریختم . اندازه چند ثانیه روشن میشه . زیر صندلی عقب دریچه باکو باز کردم شناور اوردم بیرون سرویس کردم چیزی نداشت ی فیلتر توری ک تمیز کردم .موندم چکار کنم . بنظر شما ی پمپ مزدا برقی بزارم واسه بنزین داخل موتور خوبه

    1. رضا می گوید

      ببینید زمانی میل سوپاپتون لاغر شده باشه اون فشار یکه باید به پمپ برسونه رو نمیتونه وگرنه کاری به باک نداره پمپ و میل سوپاپ تماس زیادی ندارن ببر تراشکاری برات میل سوپاپ رو تایم کنه یا کلا عوض کن

      1. سینا می گوید

        سلام من یه دوهزار دارم چند چندتا مشکل داره اولش اینه که چن روزه کلا ماشین دپ شده قبلا یه نیش گاز میدادم تو چهار راحت صدو شصتو پر میکرد اما الان کلا صدتا نمیره میشه یه راهنمایی بکنین بعدم امپر دوهزار تا چه قد بره بالا عادیه امپر ابش تو سربالایی اگه سنگین باشه تا صد و ده میره بالا بعدم صبا که روشنش میکنم نزدیک یه رب چراغ استپش روشنه بعد خاموش میشه ممنون میشم کمکم کنین

  2. سجاد می گوید

    من ماشین مدل ۷۷ خاموش شده دیگه روشن نمیشه رو گاز یا بنزین می ره سری خاموش میشه یکی راهنمایی کنه مرسی

  3. شهرام می گوید

    درود،دوستان،وقتی گازمیدم ماشینم رو،خفه میکنه،خاموش میشه،کاربرات هم سرویس کردم،اماهواخیلی میکشه،کمکم کنیدعلت گازدادن ودرجاخفه کردن ماشین،چیست؟

  4. شهرام می گوید

    درود،مدیرعزیز،استادگرامی،کمکم کن،بسکی دیگه پول دادم،تعمیرگاه،نزدیک دعوای زنوشوهری بوجودبیاد،کاربرات پژو،روبردم جداگانه،سرویس کرد،تعمیرکرد،گفت ببرببندش روماشین،تک استارت شده،آوردم بستم،ماشین بدکارمیکنه،دیگه خودم الان بارهفتم هست بازش میکنم،اول اینکه،این دوتاژیگلورهای پیچی وسط کاربرات میخوره،یکیش باریک،یکیش قطور،تره،سوراخ هم بیشترداره،ایناروقاطی کردم،کودوم سمت چپی،کدوم راستی بسته میشن،وحالادلیل اصلی،ماشین روشن میکنم،تاپام روفشارمیدم روی،پدال گاز،ماشین،ریپ،ریپ،بعدخاموش میشه،دیگه تافرداروشن نمیشه،دلیلش،روبهم کمک کنید،واینکه،خودم حدص میزنم،این ژیگلوربرقی هاهستن،یکیش مال هواست،وبخاربنزین،نمیدونم فکرکنم،اینوبازکردم،شستشودادم،داخلش رو،اماواشروفنرواین لوازمش،ریخته بهم،،هواراحت عبورمیکنه توکاربرات،ممکنه،این دلیلش باشه،آخه دستم میگیرم روکاربرات،ماشین همینطورگازمیخوره،دورموتوربیشترمیشه،فقط میدونم خیلی هوامیکشه،صداش میاد،اماازکجا؟سپاسگذارم،راهنمایی کنید،اساتیدعزیز

  5. حمید2000 می گوید

    سلام پمپ داخل باک۲۰۰۰ چقدر توان داره وآیا سوییچ باز باشه باید کار کنه؟یه پمپ برقی گرفتنپم بستم جای پمپ مکانیکی چون ارتفاعش از باک بالا تره میگن فشار بهش میاد باید پمپ پرکن از تو باک تامینش کنه

    1. شهرام می گوید

      درود،دوستان،وقتی گازمیدم ماشینم رو،خفه میکنه،خاموش میشه،کاربرات هم سرویس کردم،اماهواخیلی میکشه،کمکم کنیدعلت گازدادن ودرجاخفه کردن ماشین،چیست؟

    2. قاسمی می گوید

      ازکنیسترخواهدبود.

    3. فرزاد می گوید

      سلام عزیزم وایر سمت چپ سمت شاگرد رو در بیار یه شمع دیگه بزن بهش حالا ته شمع رو بزار روشمع که وایر و ازش جدا کردن فقط جای که روکش داره رو بگیر چون برقش خیلی قوی هستش خدا نکرده آسیب نبینی حالا یه نفرو بفرست استارت بزن روشن شد یه دقیقه نگه دار موتور کارکنه بعد موتور خاموش کن شمع یدکی رو دربیار وایر و بزار سرجاش ﷲ☆

  6. حامد می گوید

    سلام یه ۲۰۰۰ دارم سالاره فقط یه مشگل کوچیک داره وقتی که گاز میدم پامو از رو گاز برمیدارم تو حرکت
    بوی بخار بنزین میاد تو اتاق عیب از کجاشه

  7. علی می گوید

    سلام من یه پژو ۲۰۰۰دارم جرقه نامیده مگنت با کویل نو گذاشتم بازم جرقه نامیده از کویل سیم‌کشی هم تست کردم سالم بود ممنون میشم راهنماییم کنید

  8. احسان می گوید

    سلام من یه پژو ۲۰۰۰ دارم تازه سرسیلندر تعویض کردم بعد وقتی گاز میدم بعضی وقتا یه صدایی خسه میده که فک کنم از داخل دلکو میاد ولی هیچ تاثیری در حرکت ماشین نداره و ریپ نمیزنه.ولی انگار داخل دلکو یه چیزی درگیره

  9. سعید می گوید

    سلام دوستان من یه پژو۲۰۰۰ مدل ۷۷ دارم چند روزه وقتی درجا آروم کاز میدم میگیره ول میگنه وهم تو سرعت دور موتور میاد رو ۴ بازم اونطوری میشه هم تو گاز وهم تو بنزین فرقی نمیکنه ممنون میشم راهنمائیم کنین درضمن مگنت هم عوض کردم بازم درست نشد شماره تماس ۰۹۱۴۹۱۷۴۰۰۹

  10. سعید می گوید

    سلام دوستان من یه پژو۲۰۰۰ مدل ۷۷ دارم چند روزه وقتی درجا آروم کاز میدم میگیره ول میگنه وهم تو سرعت دور موتور میاد رو ۴ بازم اونطوری میشه هم تو گاز وهم تو بنزین فرقی نمیکنه ممنون میشم راهنمائیم کنین درضمن مگنت هم عوض کردم بازم درست نشد

  11. مجتبی می گوید

    سلام.
    ماشین من با هر مگنتی روشن نمیشه.
    آیا مگنتها باهم فرق میکننن

    1. عباس می گوید

      سلام با این حالت شما مشکل مگنت نداری شما باید از ابتدا چک کنی برق کویل میاد .از کویل به مگنت سیم کشی اتصالی نداره.برق مگنت میاد بعد اگه اوکی بود تماس بگیر راهنماییت کنم شماره بالا هست

    2. Behzad می گوید

      خیر عزیز

  12. مجتبی می گوید

    با سلام.
    من یه پژو ۲۰۰۰ دارم با هر مگنتی روشن نمیشه.
    مگنتی که پژوی دیگه ای رو روشن میکنه ماشین من نمیتونه روشن کنه.
    آیا مگنتها با هم فرق دارن.
    چه بایید کرد

  13. پویا می گوید

    با سلام و عرض خسته نباشین،سوییچ را که باز می کنم،چراغ باتری روشن میشه ولی آمپر بنزینم بالا نمیاد و استارت هم می خوره،ولی روشن نمیشه‌ برق مستقیم که از باتری به سیستم بنزین میرسونم روشن میشه.چه باید کرد؟

  14. حجت می گوید

    سلام استادمیشه سیم کشی یاعکس کویل به دلکو روبگذاریدهمه چی روعوض کردم اما کویل برق نمیدهد ماشین پژو۲۰۰۰ است خواهش میکنم جواب بدهید متشکرم

    1. عباس می گوید

      سلام دوست عزیز پایه ۱کویل میره به ۱ مگنت پایه ۲ کویل میره برای دور موتور پایه ۳ و۴ هم برق از سویچ وپایه ۲ مگنت بدنه است اصل سیم کشی کویل و مگنت

    2. عباس می گوید

      سلام دوستان کسی مشکل موتوری پژو ۲۰۰۰ داره به این شماره پیام بدید ۰۹۳۵۵۱۹۶۰۲۵ در خدمت هستم.

  15. حجت می گوید

    سلام استادمیشه سیم کشی یاعکس کویل به دلکو روبگذاریدهمه چی روعوض کردم اما کویل برق نمیدهد ماشین پژو۲۰۰۰ است

    1. Behzad می گوید

      از کجا میدونی کوئل برق نمیده؟ اگر کوئل برق نمیده مطمئن هستی کوئل عوض کن در غیر این صورت به مگنت هم شک کن

  16. فرزاد می گوید

    سلام استاد میشه نقشه سیم کشی یاعکس کویل به دلکو روبذارید.همه چی روعوض کردم اما کویل برق نمیده

  17. فرزاد می گوید

    سلام.استادمیشه نقشه سیم کشی کویل ومگنت رو بذارید.همه چی رو عوض کردم اماروشن نمیشه.بنزین میاد.اماکویل برق نداره

  18. فرزاد می گوید

    سلام.پژو۲۰۰۰ دارم.سرکویل جرقه زنی نداره.مگنت وکویل عوض کردم.ممکنه از رله دوبل باشه؟؟

  19. امین می گوید

    با سلام خدمت دوستان
    من یه ۲۰۰۰ خریدم مدل ۷۷ موقعی که موتور سرده اصلا روشن نمیشه تازه دادم کاربراتورشو سرویس کردن ودیگه اینکه ماشین اصلا شتاب نداره تو سربالایی با دنده دو میره شتابش بدجور ضعیفه لطفاراهنمایی کنید با تشکر

  20. محمدرضا می گوید

    سلام.من ۴۰۵ ۲۰۰۰ دارم.وقتی دنده ۳ مخصوصا ۴ دور موتور و میخوام بیارم بالا برسه به ۵ یا ۶ ماشین ریپ ریپ میزنه تا دنده بعدی میزنم ریپش خوب میشه و دنده پنج دور موتور اصلا به ۶ نمیرسه.اینم بگم وقتی چراغ بنزین روشن میشه یه صدای وینگ دائم هم پمپ بنزین میده.ایا از پمپه بنزینه یا کاربراتوره؟

  21. masoud می گوید

    سلام
    دوستان سوزن ژیگلورهای کاربراتور ۲۰۰۰ چه شماره ای درسته؟

  22. حسین عبادی می گوید

    سلام خسته نباشین
    میخواستم ترتیب چیدن وایر هارو لطف کنین بهم بگین وایرهرو میخواستم تعویض کنم همشونو کندم الان موندم چیکار بکنم

  23. حسین عبادی می گوید

    سلام خسته نباشید
    میخواستم ترتیب چیدن وایر هارو بهم لطف کنین بگین وایرهارو میخواستم تعویض کنم اشتباه کردم همشونو کندم الان موندم چیکار کنم

    1. Behzad می گوید

      وسط که هیچ مال کوئل .. روبروی ماشین که باشی سمت چپ پشت میشه وایر کوتا شماره ۱ شماره ۲ دقیقا سمت چپ جلو شماره ۳ سمت راست عقب بقل یک چهار هم سما راست جلو بقل ۲

  24. منصور کلالی می گوید

    سلام تسمه تایم پاره شده ( ۲۰۰۰ ) میتونم تا تعمیرگاه بکسل کنم

  25. علیرضا بناب می گوید

    این بلا سر من اومده بود سعی کن یه دلکو اصل فرانسه بگیری تا یه عمر کار کنه

  26. ارمان می گوید

    سلام ی پژو ۲۰۰۰دارم دلکوش ترکید بردم یکی دیگه انداختم الان کار نمیکنه کسی هم بلد نیست درستش کنم چکارش کنم ممنون

    1. مهدی می گوید

      سیم پیچ مکنت داخل دلکو سوخته

    2. Behzad می گوید

      بیار من درستش میکنم09190750867

  27. احسان می گوید

    سلام

  28. احسان می گوید

    سلام.بنده وقتی پژو ۲۰۰۰ خودم رو شب خاموش میکنم و زمانی که صبح میخوام روشنش کنم ۳ الی ۴ استارت اول ماشین میره واس روشن شدن ولی دور موتور بالای ۱۰ نمیره بعد از ۳ الی ۴ استارت دور موتور بالای ۱۰ میره و روشن میشه.میخواستم بدونم مشکل در دلکو هستش یا کاربرات؟

    1. مدیر می گوید

      سلام
      کاربراتور سرویس کنید

  29. شهرام کوچ می گوید

    سلام استاد ماشین من شکر خدا خیلی سالمه فقط تنها ایرادش اینه که تو سربالای ها کم میاره مصرف سوخت شم خیلی عالیه نمیدونم چرا اینجوریه بیزحمت اگه امکان داره یه مکانیک حرفه ای بهم معرفی کنید ممنون از سایت خوبه تون

  30. رضا می گوید

    سلام میشه کاربراتورپژو۲۰۰۰برداری جاش انژکتورگذاشا؟

    1. مدیر می گوید

      سلام
      شدن میشه ولی خیلی چیزهارو باید عوض کنی

  31. طاها منصوری می گوید

    استاد یه سوال دگه هم دارم اگه کاربراتور ماشینو عوش کنم نیسانی بزارم روش خوبه یا نمیکشه لطفان راهنمایی کنید ممنون میشم ۰۹۱۴۷۴۲۶۵۰۰

  32. طاها منصوری می گوید

    سلام خسته نباشی استاد بزرگوارمن چند تا سوال دارم درباره پژو ۲۰۰۰ یه مدل ۷۸ دارم تازه کاز مایه انداختم روش ماشینه من تو سربالایی خیلی کم میاره یه طوری میشه که با دنده ۲ حدود ۵۰ تا میره تو کف هم ۱۴۰ تا بیشتر نمیره ماشین شروع به لرزش میکنه صبح هاهم وقتی هوا سرده با بنزین روشن نمیشه باید شیر قطع کن بنزینو گازو ببندم تافقط بنزین باشه بعد سیفون شروع شروع میکنه هوا گیری میشه بنزین میاد توش بعد ۱دقیقه کامل استارد زدن ماشین روشن میشه هیچ کس هم نمیتونه درستش کنه یعنی بلد نیستن مشکلش چیه لطفن بفرمایید ۰۹۱۴۷۴۲۶۵۰۰

  33. saeed می گوید

    سلام خسته نباشید من یه پژو ۲۰۰۰ دارم روی گاز خیلی خوبه ولی روی بنزین همش پرت پرت میکنه بعد پامو میزارم روی کلاژ چندتا گاز هرز میدم خوب میشه بعد دوباره همون حالتو میگیره انگار مثلا صافی بنزینش اشغال گیر میکنه سوخت بهش نمیرسه اگه گاز ندم چند بار خاموش میشه .میخواستم ببینم راهی داره ماشین روی بنزین خوب کار کنه یا همه ۲۰۰۰ ها اینجورین

  34. صادق می گوید

    با سلام پژوی ۲۰۰۰ من زمانی که موتور سرده همش کپ میکنه و کله میکنه ولی زمانی که ماشین کاملا گرم میشه ویکی دو بار فن میکنه خوب میشه،ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  35. دانیال امینی می گوید

    سلام خسته نباشید.من یه پژو دو هزار دارم.امروز سرویسش کروم.پمپ شتاب و واشر کفه و همه چیز رو تعویض کردم.ولی الان دور موتور ماشین خیلی بالاس.امکان داره ک کفه ی کاربراتور تاب داشته باسه.ژیگلور های دور ارام رو هم همه تعویض کردم

    1. مدیر می گوید

      سلام
      مشکل ازکاربراتور هست

  36. فهیمی می گوید

    سلام استاد عزیز.. پژو ۲۰۰۰ دارم موتورش ترکید بعد رفتم موتور دیگه خریدم دادم مکانیک برام عوض کنه. حالا هرکار میکنیم روشن نمیشه. تایم موتور رو چک کرد گفت تایم نیستش از اول اونو تایم کرد بازم جواب نداد. بعد در آخر گفت که میلنگ موتور یه خورده تاب برداشته و سرجای اصلی خودش تایم نمیشه.. آیا همچین چیزی ممکنه اتفاق بیفته؟؟ بعدشم وقتی که استارت میزنیم کاربراتور مکش نداره و برعکس عمل میکنه. یعنی فشار هوا رو به بیرون منتقل میکنه.. لطفا راهنمایی کنید مشکلش چیه. ممنونم

    1. مدیر می گوید

      سلام
      بله ممکن هست اگر تایم اشتباه گرفته باشید سوپاپ کج می کند

      1. حمید شیرازی می گوید

        سلام.پژو ۲۰۰۰ تایمم رد کنه یا تسمه پاره کنه سوپاپ کج نمیکنه فقط روشن نمیشه

      2. مهدی می گوید

        تایمشو دقیق نمیتونه بگیره.سوپاپ

      3. حامد می گوید

        سلام من یه پژو ۲۰۰۰ مدل ۷۷ دارم که کاربراتورش رو امروز درست کردم ولی گویا بنزین نمیرسونه و اینکه ماشین نفس نداره با دنده ۱ خوب راه میره ولی وقتی میرم دنده ۲ گاز میدم ماشین ریب میزنه خفه میکنه دیگه روشن نمیشه این مشکلش چیه

  37. hosein می گوید

    سلام دوستان عزیزم یه ۲۰۰۰ مدل ۷۸ دارم رو گاز خوبه اما رو بنزین موتور سرد باشه که اصلا روشن نمیشه وقتی هم با گاز روشن میکنم هی میخواد خاموش بشه و رو بنزین هم مثل دوستم اقا امید پام می زارم رو گاز ماشین می کشه و پت پت میکنه.
    چیکار میتونم بکنم خیلی ممنون میشم بهم بگین هیچی سر در نمیارم ازش؛خیلی ممنونم اگه تلفنی هم پی ام بدین ممنونم۰۹۳۰۲۶۵۲۰۰۵

  38. امید می گوید

    سلام دوستان به پژو ۷۷ دارم جدیدا روی گاز و بنزین بد کار میکنه جوری که وقتی استارت میزنم سخت روشن میشه بعد از روسن شدن توی دور ارام خوبه به محض اینکه‌اشاره به گاز میکنم میخواد خاموش بشه این ایراد چی میتونه باشه

    1. مدیر می گوید

      سلام
      پمپ شتاب کاربراتور مشکل داره

  39. رامین می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید،استاد عزیز ما یه ۲۰۰۰هزار دارم که داخل موتورش یه سوکت سفید دو فیشه و یه سوکت سه فیشه داره اینا مال چی هستن،و بعد من یه دور موتور پیکان کاربراتوری گرفتم که میخوام تو کیلومتر فابریک خودش جاش بدم،بعد این دور موتور پیکان سه تا سیم داره که هر کدوم از سیم ها یکی به مثبت و یکی به منفی و اون سیم سومی به کجا وصل کنم آیا به کوئل وصل میشه یا مگنت،البته همین دور موتور پیکان رو پاترول نصب کردم اون سیم سومی به کوئل نصب کردم که مرتب کار میکنه،ولی مال پژو نمیدونم کجا وصل کنم،ممنون میشم راهنماییم کنید،با تشکر

  40. اصغر می گوید

    سلام .پژومن روی بنزین عالیه ولی روی گاز پت پت میکنه وصدای تاقه میده وتوی سرعت مثل اینه که یکی میگیرتش .چه دلیلی میتونه داشته باشه ؟

    1. مدیر می گوید

      سلام نیاز به تنظیم گاز داری/ برق سر شمع نیز چک شود

  41. اصغر می گوید

    ازاینکه وقت برای پاسخگویی میذارید بسیار ممنون

  42. اصغر می گوید

    آیا سفت بودن تسمه کولر میتونه ماشین رو از تایم خارج کنه؟

    1. مدیر می گوید

      سلام نه ولی نباید انقدر سفت کنی که تسمه پاره بشه وقتی پاره بشه احتمال اینکه زیر فولی تایم گیر کنه و تایم ردکنه هستش

      1. محمد می گوید

        سلام دوستای دوهزار سوار
        دوستان من ی دوهزار ٧٨ دارم بردم دادم پلوسشو واسم تعمیر کنن ،تعمیر کردن پلوس همان و شروع شدن مشکل من با ماشینم همان
        بعد این قضیه ماشینم رو دور موتور ٢۵٠٠ عین ویبره پدال ها و ترمز دستی گز میزنه دستع موتورای بالا و پایین رو چن بار عوض کردم دسته گیربکسم همینجور
        بخاطر این گز و لرزش خیلی هزینه کردم ولی جواب نگرفتم دوستان اگه کسی میدونه راهنمایی کنه🙏🏻

    2. فرزاد می گوید

      سلام داداش وایر ها جابجا بسته شده

  43. مجتبی می گوید

    ۰۹۱۲-۶۲۶۱۴۵۴
    سلام دوست عزیز،لطفا به شماره ی من یه پیام بدید،شدیدا به یک نفر که درست از پژو دو هزار سر در بیاره نیازمندم..مرسی

    1. مجتبی می گوید

      سلام ببخشید به پژو۲۰۰۰ دارم هرچی استارت میزنم روشن نمیشه کابراتورش سرویس کردم شمع و وایر شمع نو گذاشتم ولی استارت میزنم فقط عطسه میکنه از سمت کابراتور هوا نمیکشه هوا میده بیرون

  44. اصغر می گوید

    سلام یه ۲۰۰۰دارم مدل ۷۸ یه مدته توی سربلایی وسرعت ۱۰۰شروع میکنه ریپ زدن ولرزش داشتن .وایرا عوض کردم شمع ومگنت هم عوض کردم کاربرات هم تمیز کردم .وقتی سرده خیلی استارت باید بزنم تا روشن شه البته همراه پدال گاز فشار میدم .وقتی گرمه زود روشن میشه .مشکلش چیه

    1. مدیر می گوید

      سلام سوزن ژیگلور کاربراتور مشکل داره ببر پیش کاربراتور ساز

      1. اصغر می گوید

        بسیار ممنون از راهنماییتون .درست شد .اگه تسمه کولر یه کم سفت باشه میتونه ماشین رو از تایم خارج کنه

    2. محمد می گوید

      سلام اقا ماشینت مشکلش کجا بود؟چطوری حلش کردی

  45. علی حسین پور می گوید

    با سلام اقا من یه دو هزار دارم که جای کیلومترش ساعته میخواستمببینم میتونم دور موتور کنم یا اصلا کیلومتر اردی کاربرات بهش میخوره

    1. مدیر می گوید

      سلام
      دوست عزیز شما باید یه کیلومتر دور موتور دار بگیری و ساعت و قاب جلو داشبورد رو،ببر پیش کیلومترساز درست کنه برات

      1. فرزاد می گوید

        سلام ببخشید مدیر جان چندتا سوال دوستان دوهزار سوار رو جواب دادم

    2. امید می گوید

      سلام من هم همین کار رو انجام دادم کیلومتر اردی مدل ۸۱بگیر براش خیلی عالی هست فقط کیلومتر شمارش برقی نباشه سیمی باشه مثل مال خودت به باطری سازی نیازی نداری چون همه پژو۲۰۰۰ها سو کت دور موتور دارن باز کن و عوض کن من هم همین کار رو انجام دادم خیلی هم راضی هستم دور موتور هیچ خطایی نداره

  46. سعید می گوید

    سلام ممنونم از این که جواب سوالمو دادید خودم میتونم سوزن و ژیگلورها رو عوض کنم یا اینکه کار تخصصیه

    1. مدیر می گوید

      سلام نه کار خودتان نیست ببرید مکانیک برایتان عوض کند و کاربراتور را تنظیم کند

  47. سعید می گوید

    سلام من یه پژو ۲۰۰۰ دارم از کجا بدونم کاربراتورش تنظیمه در ضمن مصرف سوختش بالاست راهی هست برا کم کردن سوختش

    1. مدیر می گوید

      سلام تنظیم بودن کاربراتور به درست کار کردن موتور بستگی دارد موتور تک کار نکند لرزش نداشته باشد خوب گاز بخورد ،بله باید سوزن و ژیگلورها عوض شود

      1. امیرحسین می گوید

        سلام.من همین الان گیر کردم جایی.اگه کسی میتونه وایر چینی دلکو ۲۰۰۰رو برام توضیح بده

  48. سعید می گوید

    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من یه پژو ۲۰۰۰ مدل ۷۷ دارم مصرفش خیلی بالاست چه کار کنم در ضمن از کجا بدونم که کاربراتورم تنظیمه و در آخر چطوری کاربراتورمو تنظیم کنم

  49. بابک ندافی می گوید

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    من یک ۲۰۰۰ مدل ۷۷ دارم همچیش عالیه فقط مصرف سوختم بالاست که باعث سیاه شدن روغنم میشه سوزنای کاربراتورم نادرست تعویض شدست لطفا شماره سوزنهای فابریک رو اگه دارین برام بفرستین ممنون

    1. مدیر می گوید

      سلام:
      مقدار ژیگلورها:۲عدد بیشتر نیست :ونتوری اول ۱۱۰یا۱۰۰و ونتوری دوم ۱۱۵تا۱۲۵.
      پیچ تنظیم دور آرام درست تنظیم شود.
      چک کنید در هنگام کار در دور آرام از ونتوری دوم هوا نکشد.
      سوزن فلوت برای نشتی تست شود.
      اگر در دور آرام مشکل دارد،ژیگلور برقی دور آرام بررسی شود.
      اگر در هنگام فشردن پدال ،شروع به ریپ زدن کند و بعد صاف شود،مدار پمپ شتاب و دیافراگم پمپ شتاب و احرم این پمپ بررسی شود.
      موفق باشید.

  50. مهدی می گوید

    سلام من یه ۲۰۰۰ مدل دارم زیاد مگنت میسوزونه به نظرت ایرادش چیه

    1. مدیر می گوید

      سلام ببر باطری سازی سیم کشی ماشین چک کنه ببینه اتصالی /برق دزدی نداره با تشکر

      1. رسول می گوید

        سلام
        ببخشید من پژو۲۰۰۰دارم امروز یه هو خاموش شد هر چی استارت زدم روشن نشد تا حالا هیچ ایرادی نداشته پشت امپر هم برق میاد اما یکسره ک میخوام روشنش کنم برق از پشت امپر میره بردم مکانیک مقنت باز کرد ک اصلا برق نمیده واسه سر شمعا ایراد از چی میتونی باشه ینی !با مقنت حل میشه؟؟

    2. حسین می گوید

      سوختن مگنت از ادوانس بودن بیش از دلکو میتونه باشه

    3. ایمان می گوید

      سلام مهدی جان. یکی از دلیل های سوختن زود به زود مگنت ، ضعیف شدن بوبین دلکو هست. اونو عوض کن انشااله دیگه نمیسوزه. من همه لوازمشو عوض کردم از کویل بگیر تاااااا… . این جواب داد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.