میل گاردن چیست و چه ایراداتی پیدا می کند؟

0

سوال و جواب های فنی مربوط به میل گاردان اتومبیل ،انواع میل گاردان ،چهار شاخه گاردان ،چهار شاخ گاردان چیست ،میل گاردان چیست

میل گاردان میله ای فولادی، تقریباً قطور، بسیار محکم و کاملاً صاف و راست است که نیروی گیربکس را به دیفرانسیل منتقل می کند.

چون گیربکس با دیفرانسیل فاصله دارد یا به عبارتی یک تکه نیستند و از طرفی در یک سطح مساوی نیز قرار ندارند، با بالا و پایین رفتن چرخ های عقب، دیفرانسیل هم بالا و پایین می رود. بدین منظور و برای اینکه آسیبی به میل گاردان نرسد و برای جلوگیری از بریدن میل گاردان، در دو سر میل گاردان دو عدد چهار شاخه که یک سر آن به شفت گیربکس و سر دیگر آن به دنده پینیون دیفرانسیل وصل شده است؛ قرار داده اند که به این مجموعه، میل گاردان و قفل های گاردان می گویند.

http://khodroha.com/gardan.jpg

دیفرانسیل در دست اندازها به تبعیت از چرخ ها به بالا و پایین حرکت می نماید و این حرکت اضافی سر میل گاردان مربوط به دیفرانسیل، موجب می شود که زاویه بین محور اصلی جعبه دنده و محور میل گاردان و دیفرانسیل دائم متغیر بوده و طول میل گاردان در نوسان باشد؛ در نتیجه باید گردش میل گاردان با دیفرانسیل هماهنگ شود. برای اینکار در میل گاردان کشویی و هزار خار گذاشته اند تا با کوتاه و بلند شدن میل گاردان و ایجاد نرمش بوسیله چهار شاخه و قفل های آن قابلیت ارتجاعی داشته باشد و میل گاردان بریده نشود.

http://www.pic.up2.ir/images/74391050783230612259.jpg

ایجاد صدا در زیر میل گاردان یا تقه زدن، مخصوصاً زمانی که گاز را کم می کنیم و یا اینکه بطور ناگهانی روی پدال گاز فشار می دهیم، دلیل بر این است که از ناحیه چهار شاخه لقی بوجود آمده است. برای کمتر شدن این ایراد و برای اینکه از نیروی گریز از مرکز میل گاردان در موقع گردش، جلوگیری شود سعی شده است که در حد امکان میل گاردان را کوتاه تر بسازند یا اینکه در وسائل نقلیه بزرگ، ۲ یا ۳ قفل به صورت مفصل با عبور از وسط بلبرینگ قرار می دهند.

مزیت دیگر کوتاه بودن میل گاردان این است که از نیروی موتور کاسته نمی شود و عیناً به دیفرانسیل منتقل شده و اتومبیل دارای قدرت بیشتری می شود. به همین علت در بعضی از اتومبیل ها (اکثر اتومبیل های جیپ) دیفرانسیل را جلو قرار می دهند و در بعضی وسائل نقلیه یک دیفرانسیل جلو و یکی در عقب می گذارند که در این صورت این گونه وسائل نقلیه را جفت دیفرانسیل می گویند. البته در اتومبیل های امروزی، میل گاردان حذف شده است.

http://s1.picofile.com/file/8263887776/mil_gardan.gif

قیمت چهار شاخ گاردان پیکان ،چهار شاخ گاردان چیست ،چهار شاخ گاردان پراید ،فروش چهار شاخ گاردان ،چهار شاخه گاردان ،چهار شاخ گاردان به انگلیسی ،چهار شاخه گاردان پیکان ،میل گاردن پیکان

خب تا حدودی با میل گاردان آشنا شدید. الان شما می توانید سوال و جواب های فنی برای رفع عیب میل گاردان اتومبیل را مطالعه نمایید.

http://www.i3s.ir/up/1448693211.png

۱) علت بریدن میل گاردان چیست؟

  • خرابی قفل گاردان
  • گیر کردن کشویی گاردان
  • خوردگی بلبرینگ های چهار شاخه گاردان در اثر روغن کاری نشدن
  • تعویض دنده معکوس در دور زیاد
  • فشار آوردن به ماشین در جایی که بگسواد می کند.

۲) علت لقی گاردان چیست؟
خوردگی بوش ها- یا گشاد شدن جای بلبرینگ ها – خراب شدن ۴شاخ گاردان – تاب برداشتن گاردان – شکستن و ترک برداشتن گاردان –

۳) معایب لقی گاردان چیست؟

  • ایجاد صدا
  • بریدن گاردان

۴) معایب لقی کشویی گاردان چیست؟

http://www.manshur.com/wp-content/uploads/2017/03/Rear-Propeller-Shaft.jpg

  • ایجاد صدا
  • بریدن گاردان
  • لقی گاردان

۵) انتهای میل گاردان با سر میل گاردان چه فرقی دارد؟
سر میل گاردان هزار خار دارد و انتهای آن به صورت دو شاخه می باشد.

۶) بلبرینگ چهار شاخه گاردان برای چیست؟
برای نرمش در گردش می باشد.

۷) چهار شاخه گاردان برای چیست؟
برای خنثی کردن ارتعاشات جانبی می باشد.

http://www.pic.up2.ir/images/95781471526545241426.jpg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.