آموزش تعویض سیم کلاچ پژو ۲۰۶ تیب ۲ +تصاویر

12

تعویض سیم کلاچ پژو ۲۰۶ تیب ۲ ،رگلاژ سیم کلاچ ۲۰۶ ،سیم کلاچ اتومات ۲۰۶ ،قیمت سیم کلاچ ۲۰۶ ،سفت شدن کلاچ ۲۰۶ ،قیمت سیم کلاچ ۲۰۶ تیپ ۲ ،تعویض سیم کلاچ ۴۰۵ ،خرابی سیم کلاچ ۲۰۶ ،قیمت سیم کلاچ ۲۰۶ تیپ ۵

http://himobil.com/UploadImages/UC/MultiMedia/1347.jpg

تعویض سیم کلاچ ۲۰۶

انواع مختلفی سیم کلاچ ۲۰۶ وجود دارد! یکی از آنها به نام اتوماتیک شناخته می شود چرا که بطور دستی قابل رگلاژ نبوده و هیچ پیچی برای اینکار ندارد درعوض در آن از یک فنر استفاده شده که خلاصی موجود را پر می کند و بطور خودکار رگلاژ را انجام می دهد. در اینجا نیز در مورد تعویض این نوع سیم کلاچ توضیح داده ام چون نوع ماشین من از این نمونه است.

انواع سیم کلاچ ۲۰۶ در مشخصه های دیگر نیز با هم تفاوت دارند از جمله شکل انتهایی که به پدال کلاچ و صل می شود و همچنین طول سیم و نیز نسبت طول بخش های سیم کلاچ. در یک نوع دیگر از وزنه ای استفاده شده که به همین نام شناخته می شود.

http://ir206.persiangig.com/image/TT/IMG_06990.jpg

نقصی که در سیم کلاچ خودرو ام بوجود آمد، سائیدگی لوله خرطومی (فنری) آن بود بطوری که سیم متحرک درون آن به دلیل انحنایی که سیم کلاچ در مسیر خود از زیر پای راننده تا محل صفحه کلاچ طی می کند، باعث خوردگی لوله خرطومی شده و به دلیل اصطکاک در آن گیر می کرد و نیروی فنر قادر نبود پدال را به بالا بازگرداند.

بدین منوال سیم کلاج را تعویض کردم:

محفظه مکش هوا و فیلتر هوا را باز و خارج کردم. در تصویر محل انتهای سیم کلاچ که به اهرم مربوطه در موتور متصل است نشان داده شده.

با کشیدن انتهای سیم، از اهرم آزاد می شود حال باید به محل سر دیگر سیم در زیر پای راننده رفت.

در صورتیکه بتوانید از نفر دیگری برای کمک استفاده کنید کار راحت تر انجام خواهد شد.

واسط سیم کلاچ و پدال قطعه ای پلاستیکی است که شکل آچار دارد. برای آزاد کردن و بیرون آوردن سر سیم که توپی دارد باید سیم با سمت داخل اتاق کشیده و قطعه به پایین آورده شود.

می توانید برای گرفتن و کشیدن سیم از انبر استفاده کنید یا در صورت امکان از فرد کمکی بخواهید سیم را از محفظه موتور به داخل وارد کند.

بعد از آزاد شدن سیم از سمت موتور خارج می گردد.

برای نصب سیم، روال باز کردن را بصورت معکوس انجام دادم.

ابتدا سر سیم را به پدال وصل کردم و بعد در محفظه موتور به اهرم صفحه کلاچ متصل کردم.

جا انداختن سر سیم به قطعه واسط در زیر پدال ممکن است مقداری مشکل باشد. باید بدانید که سیم باید تا وسط قطعه جلو بیاید و بعد در شیار جا بیفتد و سپس کشیده شود.

برای جا انداختن سر سیم کلاچ روی پدال با پیچ گوشتی از قسمت زرد رنگ اهرم کرده و یک نفر از  سمت موتور سیم وسطی کلاچرا به داخل فشار دهد و سیم را با یک مقدار دقت جا بزنید حالت یک سوراخ و شیار می باشد

کمک گرفتن از نفر دیگر در این مرحله جهت کشیدن سیم می تواند کار را آسانتر کند.

http://axgig.com/images/82814373773361163810.jpg

اهرم دوشاخ کلاچ در ماشین من بسیار نرم است آنقدر که با دست به راحتی به عقب رانده می شود اما در مدلهای بالا به این نرمی نیست و با دست نمی توان آنرا به عقب راند. در یک مورد که اتفاقا تعویض کردم با اهرم کردن یک میله یک متری آنهم با سختی و دو نفری موفق به جا انداختن انتهای کابل کلاچ (اتوماتیک) به اهرم دوشاخ کلاچ شدم. ماشین مذکور تیپ ۲ با دریچه برقی بود که هواکش آن به راحتی تیپ ۲ های قدیمی بیرون نمی آید و من بدون باز کردن محفظه هواکش از لابلای بوستر ترمز و باطری کابل را جازدم فقط برای جا انداختن انتهای کابل به داخل اهرم دو شاخ ناچار به باز کردن محفظه فیلتر هواکش شدم که سخت نبود و فقط دو خار باید کنار زده شود.

 

برای بیرون آوردن یا جا انداختن سر منتهی به پدال، اگر بدون کمک انجام می دهید، یکی از انواع انبر ها که هر چه باریکتر باشد بهتر است را بکار ببرید. البته من از یک انبر دست استفاده کردم و چون نسبت به فضایی که وجود داشت پهن بود، هربار فقط می توانستم سیم را چند میلیمتر جابجا کنم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
12 نظرات
  1. کوروش می گوید

    سلام با تصاویر شما من در مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۳ اقدام به تعویض کردم جایی باز نبود من هم خودم عوضش کردم .
    روز قبل شب بدون کلاچ ۲۰۰ کیلومتر رانندگی کردم با دندونم بود عوضش می کردم .

  2. س م می گوید

    بنظرم تنها سختی تعویض سیم کلاچ اتوماتیک ۲۰۶ (،اونم به این دلیل که خودم انجام دادم عرض میکنم)نصب یا جاانداختن سرسیم کلاچ داخل اتاقه.بیرون وداخل موتورمثل آب خوردنه.شما باید اول ازهمه انتهای سیم کلاچ روکه روی اهرم دوشاخ کلاچه جابندازین چراکه اصلا نیازی به اهرم کردن نیست وبعدازاون قسمت ثابت سیم کلاچ رو که قبل ازاهرم دوشاخه جابندازین.کمی برام عجیب بودکه دوستمون که زحمت ارائه ی آموزش روکشیدن شیپوروازسرگشادش دمیدن.

  3. جلال می گوید

    بلد نیستی آموزش نگذار اصلا نیاز به اهرم کردن برای جا زدن سمت موتور نیست روکش بدین عقب

  4. حسین می گوید

    منم پایه باتری رو مجبور شدم در بیارم
    اون اچار پلاستیکی زیر پا خیلی جا زدن سیمش سفته مدل ماشینم ۹۳
    ….پاره شد تا جا انداختمش هنوزم باب دلم نشد کلاچم باید با سیم اتوماتم امتحان کنم
    کلاچ هنوز چالی داره هر چی تنظیم میکنم

  5. وحید می گوید

    نمیدونم کجاش عالیه .همه نوشتن عالیه .تصویری بزارین .کل اینترنت گشتم .وجود نداشت اموزش تصویری تعویض سیم کلاچ ۲۰۶.

  6. میثم می گوید

    سلام. مطلب بی نهایت کاربردی بود رفیق. یعنی تو بیابون نجاتم دادی.

  7. سعید می گوید

    سلام عالی بود.فقط خواستم بدونم میتونم برای ۲۰۶تیپ ۲ که سیم آن اتومات هست سیم ریگلاژی .استفاده کنم..درضمن دیسک و صفحه کلاچ که عوض کردم رانایی برام گذاشتن.مشکلی نیست

  8. Mehrdad می گوید

    عالی بود

  9. حسین سلطانی می گوید

    عالی… ممنون

  10. حامد غفاری می گوید

    با سلام و تشکر از این پست آموزنده. بسیار عالی بود.

  11. نجابت می گوید

    سلام
    از لطف شما وتصاویر عالی اموزشی سپاسگزارم

  12. فرشید می گوید

    با سلام، آموزش بسیار خوبی بود و مطلب کاملا عملی نوشته شده ،ممنونم، فقط بنده هنگام باز کردن فیلتر هوا، باتری و جا باتری رو هم مجبور شدم در بیارم، با تشکر ویژه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.