خودرو خودران چینی ژیپنگ P5 مدل ۲۰۲۴ +عکس

0

سدان ژیپنگ P5 از معماری و پلتفرم مشابه شاسی‌بلند G3i استفاده می‌کند. طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۸۰۸/۱۸۴۰/۱۵۲۰ میلی‌متر است و فاصله بین محورها نیز به ۲۷۶۸ میلی‌متر می‌رسد. همان‌طور که گفته شد سنسورهای لیدار از P5 حذف ‌شده‌اند و سپر جلو نیز حالتی ساده‌تر به خود گرفته است.

سدان ژیپنگ P5 از معماری و پلتفرم مشابه شاسی‌بلند G3i استفاده می‌کند. طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۸۰۸/۱۸۴۰/۱۵۲۰ میلی‌متر است و فاصله بین محورها نیز به ۲۷۶۸ میلی‌متر می‌رسد. همان‌طور که گفته شد سنسورهای لیدار از P5 حذف ‌شده‌اند و سپر جلو نیز حالتی ساده‌تر به خود گرفته است.

شرکت چینی ژیپنگ از خودروی P5 مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. به خاطر جنگ قیمتی شدیدی که در بازار چین وجود دارد، قیمت این خودرو با کاهش ۱۰ درصدی به حدود ۲۱ هزار دلار رسیده است.

ژیپنگ اخیرا از سدان برقی P5 مدل ۲۰۲۴ پرده برداری کرده است. به لطف حذف سنسورهای لیدار قیمت پایه این خودرو ۱۰ درصد نسبت به قبل کاهش یافته و هم‌اکنون می‌توان آن را با قیمت ۲۱۵۰۰ دلار خریداری کرد. ژیپنگ همچنان به جنگ قیمتی با رقبا جهت افزایش فروش P5 ادامه می‌دهد. باید گفت خودروی یاد شده اولین بار در سال ۲۰۲۱ و با قیمت ۲۱۶۰۰ دلار عرضه شد که دلیل چنین قیمت پایینی ارائه مشوق‌های دولتی بود اما پس از حذف مشوق‌ها قیمت خودرو افزایش و میزان فروش آن کاهش یافت به گونه‌ای که در آگوست امسال تنها ۱۲۶۸ دستگاه از P5 به فروش رفته است. همین کاهش میزان فروش دلیل اصلی عرضه نسخه ارزان‌تر P5 محسوب می‌شود.

سدان ژیپنگ P5 از معماری و پلتفرم مشابه شاسی‌بلند G3i استفاده می‌کند. طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۸۰۸/۱۸۴۰/۱۵۲۰ میلی‌متر است و فاصله بین محورها نیز به ۲۷۶۸ میلی‌متر می‌رسد. همان‌طور که گفته شد سنسورهای لیدار از P5 حذف ‌شده‌اند و سپر جلو نیز حالتی ساده‌تر به خود گرفته است. تغییرات رخ داده در بخش جلوی خود سبب دستیابی به ضریب درگ ۰.۲۱۸ شده که نسبت به قبل بهبود محسوسی را نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های ظاهری P5 می‌توان به دستگیره‌های درب متمایز، خط سقف خمیده و چراغ‌های عقب تکی اشاره کرد.

سدان موردبحث به‌صورت استاندارد با دو رنگ خاکستری و مشکی عرضه خواهد شد اما با پرداخت ۴۱۰ دلار می‌توان رنگ‌های سبز و سقف شکی، نقره‌ای و سقف مشکی و سفید و سقف مشکی را سفارش داد. همچنین رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی نیز در دسترس خریداران خواهند بود. داخل کابین ژیپنگ P5 مدل ۲۰۲۴ شاهد غربیلک فرمان و دسته‌دنده پشت آن خواهید بود. همچنین یک نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی نیز در این بخش وجود دارد. البته ابعاد نمایشگر اصلی خودرو به ۱۵.۶ اینچ می‌رسد. فضای بار ۴۵۰ لیتری نیز پاسخگوی نیازهای خانواده‌ها خواهد بود.

یک پیشرانه برقی در دل این خودرو قرار دارد که ۲۱۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و سبب ثبت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۵ ثانیه‌ای می‌شود. حداکثر سرعت P5 هم ۱۷۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. باید گفت باتری ۵۵.۵ کیلووات ساعتی بکار رفته در سدان موردبحث مسافت قابل پیمایش ۴۵۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد و امکان رساندن شارژ آن از ۳۰ به ۸۰ درصد در نیم ساعت وجود خواهد داشت.

شایان ذکر است نسخه پایه این خودرو فاقد سنسورهای لیدار و سخت‌افزار سیستم خودران است و تنها با حسگرهای پارک، دوربین عقب و ۴ رادار اولتراسونیک عرضه می‌شود. ژیپنگ P5 مدل ۲۰۲۴ در دو تریم عرضه خواهد شد. تریم ۵۰۰ پلاس با قیمت ۲۱۵۰۰ دلار در دسترس است هرچند برای مدل ۵۰۰ پرو باید حدود ۲۴ هزار دلار هزینه کرد. احتمالاً کاهش قیمت این سدان برقی به افزایش فروش آن در بازار رقابتی چین کمک خواهد کرد.

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.