۴ نکته مهم که باید رانندگان مبتدی بدانند!

0

اگر شما در حال یادگیری رانندگی خودرو هستید، باید توجه داشته باشید که در صورت عدم آموزش مناسب احتمال بروز حادثه برای شما وجود خواهد داشت.بنابراین قبل از رنندگی در جاده ها باید اصول و نکات مهم رانندگی را تمرین کنید به همین منظور در زیر به برخی از این نکات اشاره شده است.

۱.تنظیم آینه ها و صندلی ها
قبل از اینکه حتی خودرو را روشن کنید، لازم است مطمئن شوید که در موقعیت رانندگی مناسبی قرار دارید. بنابراین شما باید صندلی خود را به راحتی برای رانندگی تنظیم کنید. سپس شما باید آینه های جانبی و آینه دید عقب را تنظیم کنید تا بتوانید به وضوح پشت سرتان را ببیند.

۲.استفاده از چراغ های راهنما
هر بار که شما نیاز به تغییر خطوط دارید، باید همیشه راهنمای خود را فعال کنید تا رانندگان دیگر در جاده بدانند کجا می روید. اگر شما بدون راهنما تغییر مسیر بدهید، رانندگان پشت سرتان دست پاچه خواهند شد و این امر می تواند منجر به تصادف شود.

۳.رانندگی با سرعت مطمئنه
شما به عنوان یک راننده مبتدی، باید همیشه حد مجاز سرعت را رعایت کنید. در حقیقت، شما نباید به سرعت سایر رانندگان توجهی کنید.ممکن است خودرویی که پشت سر شما قرار داد باعث استرس و فشار روانی شما شود باید با اعتماد بنفس در کمال خونسردی و با سرعت مجاز به رانندگی خود ادامه دهید.

۴.رانندگی بدون مزاحمت ابزارهای الکترونیکی
علاوه بر رانندگان مبتدی ،سایر رانندگان نیز در هنگام رانندگی نباید از موبایل یا ابزارهای الکتونیک استفاده کنند زیرا در حین رانندگی شما در هر لحظه در معرض خطر تصادف قرار دارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.