روش جایگزین برای شستشوی موتور ماشین

0

همه مالکین خودروعاشق اینن که همیشه موتور تمیز باشه.

ولی متاسفانه شستن موتور غیر از ضرر هیچ خاصیتی نداره و تا الان خیلی ها ضرر شستن موتور رو دادند. آب هم که چه سرد و چه گرم و چه با مواد شوینده یا بدون اون برای موتور مضر هست و در وهله اول قطعات چرخنده و بلبرینگ ها رو هدف قرار میده و باعث از بین رفتن گریس اونها میشه و در وهله دوم قسمتهای الکتریکی رو و باعث ایجاد رسوب در کانکتورها میشه و سایر مسایل. گازوییل و سایر شوینده ها هم اثر سو دارند و در نهایت باید با آب شسته بشن که همون نتایج بالا رو داره.

روش جایگزین برای شستشوی موتور

در واقع هدف از شستن موتور فقط حظ بصری است و در کارکرد موتور تاثیری نداره. پس چرا با شوینده های قوی و آب به قسمتهای مختلف مکانیکی و الکتریکی موتور صدمه بزنیم و تسمه ها و بلبرینگ ها رو خشک و کانکتورها رو زنگ زده و قسمتهای مختلف رو تخریب کنیم.
راه آسونتری هست. ابتدا با یه دستمال نمدار تمام جاهایی که سطوح بزرگتر دارند و در دسترس بود رو خاک گیری و تمیز کنید. مثلا روی باتری و محفظه هواکش و پوشش پلاستیکی موتور و درب جعبه فیوز و سایر قسمتهای اطراف محفظه موتور.

تعمیر و نگهداری خودرو شستشوی موتور خودرو اسپری تمیز کننده موتور شستشوی موتور ماشین شستشوی داخل موتور ماشین آموزش شستن موتور خودرو

حالا نیاز به یک اسپری براق کننده لاستیک ماشین داریم. البته از نوع بدون کف. تاکید میکنم بدون کف یعنی عبارت No Wiping حتما روی اون نوشته شده باشه. حالا تمام سطوح موتور و ملحقات و تمام محفظه موتور رو اسپری میکنیم از فاصله نزدیک و سعی میکنیم تمام منافذی که دیده میشه هم اسپری بشن. ممکنه اول کار اکثر قسمتها براق بشن. اصلا مهم نیست به مرور و ظرف یکی دو روز براقی از بین میره وظاهر موتور بسیار دلخواه و زیبا میشه.
توضیح اینکه این اسپری ها مواد خورنده ندارند و فقط پوشش دهنده هستند. چرب هم نیستند پس جاذب گرد و غبار هم نیستند. اثرشون رو هم ماهها حفظ میکنند. هر چند ماه یکبار اگر خواستید میتونید تجدید کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.