عیب یابی جلوبندی خودرو (تعمیر پلوس)

0

محور اکسل و پلوس معمولا به عنوان ‘cv axle’ یا ‘half shaft’ شناخته می شود. پلوس یک محور باریک و دوقطبی است که لاستیک را به چرخ دنده های دیفرانسیل متصل می کند. پلوس جزئی از یک سیستم است که باعث چرخش لاستیک های خودرو می شود. یک سر اکسل به چرخ دنده های دیفرانسیل و طرف دیگر آن به لاستیک متصل است. دیفرانسیل پلوس را چرخانده و آن نیز سبب چرخش لاستیک ها می شود. بدون پلوس تایر ها نمی چرخند و ماشین نیز حرکت نمی کند

 پلوس چیست  آموزش تعمیر جلوبندی پراید  تعمیر جلوبندی ماشین  بهترین جلوبندی ساز تهران  هزینه تعمیر جلوبندی سمند  آموزش عیب یابی خودرو
محور پلوس متشکل از ۴ قسمت است : محور اصلی, مفصل ها, گریس و محفظه نگهدارنده آن.
رایج ترین دلیل عدم کارایی اکسل شکستگی محفظه نگهدارنده گریس است که به معنای نشتی گریس از آن است. بدون گریس مفصل ها روغن کاری نشده و گرد و خاک وارد آن ها شده و در آخر باعث خرابی کل پلوس می شود.
به یاد داشته باشید که 

  • خودروی شما متشکل از چند پلوس بوده که معمولا یکی از آن ها نیاز به تعویض پیدا می کند.
  • حتی اگر محفظه نگهدارنده گریس تنها قسمت آسیب دیده پلوس باشد بهتر است که کل محور پلوس تعویض شود.

 پلوس چیست  آموزش تعمیر جلوبندی پراید  تعمیر جلوبندی ماشین  بهترین جلوبندی ساز تهران  هزینه تعمیر جلوبندی سمند  آموزش عیب یابی خودرو

چگونگی تعویض محور پلوس
نیاز به تعویض پلوس توسط مکانیک تایید می شود

چرخ را باز کرده و پلوس خراب تعویض می شود

چرخ ها و اتصالات با توجه به مشخصات کارخانه وصل شده و محکم می شوند

فشار تایرها اندازه گیری می شود و در جاده تست نهایی صورت می گیرد

پیشنهاد ما 
هر زمان که سرویس کلی خودرو خود را انجام می دهید مکانیک باید بازبینی های اولیه را که شامل چک کردن ظاهری پلوس و محفظه نگهدارنده آن است انجام دهد. اگر نشانه هایی از گریس به روی تایر وجود داشته باشد به معنی نشتی محفظه نگهدارنده آن است و اگر به هنگام دور زدن صدایی بلند مانند صدای کلیک کردن شنیدید به معنی عملکرد بد پلوس و نیاز به تعویض آن است.
علائم رایجی که نشان می دهد پلوس نیاز به تعویض دارد چیست ؟

  • شنیدن صدای بلند از جلو یا عقب خودرو به هنگام دور زدن
  • روی لبه های داخلی تایرها متوجه نشتی گریس شوید
  • لرزش به هنگام رانندگی

انجام این سرویس تا چه اندازه اهمیت دارد ؟
پلوس دیفرانسیل را به تایر متصل می کند. وقتی شما روی پدال گاز فشار می آورید چرخ دنده های دیفرانسیل پلوس را می چرخانند که این باعث چرخش تایرها می شود. محور پلوس شکسته نمی چرخد و اتصالی میان دیفرانسیل و چرخ شما برقرار نخواهد بود و در نتیجه چرخ ها نمی چرخند و ماشین حرکت نمی کند. با مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر به راحتی این مشکل را حل کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.