راهنمای عیب یابی سیستم گازسوز CNG (میکسری) پراید

0

عیب یابی سیستم گاز سوز خودرو ،فیلتر گاز cng پراید ،علت روشن نشدن چراغ cng ،نقشه سیم کشی گاز cng دستی ،نقشه کلید گاز cng ،سیستم cng ،ریل سوخت cng ،میکسر گاز

امروزه با توجه به الزام در رعایت استانداردهای آلایندگی و رعایت نمودن پارامترهای کاهش آلودگی نظیر NOX ،CO توجه ویژه‌ای به سمت خودروهای برقی و گازسوز در جهان شکل گرفته است. کشور ایران نیز به دلیل دارا بودن دومین ذخایر گازی و ارزانی سوخت گاز CNG، تمایل به تولید خودروی گازسوز افزایش یافته است. گاز طبیعی CNG انتخاب جدیدی برای جایگزینی سوخت‌های رایج فعلی همانند سوخت‌های مایع: از قبیل بنزین، گازوئیل و همچنین گاز مایع (LPG) می‌باشد.

 فیلتر گاز cng پراید علت روشن نشدن چراغ cng نقشه کلید گاز cng عیب یابی cng عیب یابی پراید دوگانه سوز آموزش عیب یابی ماشین عیب یابی خودروی گاز سوز خاموش شدن خودرو روی گاز

CNG چیست: گاز طبیعی فشرده است که در درجه حرارت معمولی و فشار ۲۵۰-۲۰۰ اتمسفر نگهداری می‌شود

 میکسر: گاز خروجی از موتور پله‌ای توسط میکسر با حجم مناسبی از هوا مخلوط گردیده و ترکیب آماده‌ای برای احتراق در موتور خودرو فراهم می‌نماید. از آنجا که نسبت هوا به سوخت مورد نیاز موتور در عملکرد موتور از لحاظ قدرت و شتاب نقش به سزایی دارد، طراحی میکسر از اهمیت بالایی برخوردار است.

 اندازه‌گیر و سنسور فشار گاز:

این قطعه در ورودی گاز رگولاتور و بر روی آن بسته می‌شود و توسط آن فشار گاز موجود در مخزن نمایش داده می‌شود. همچنین بر روی این قطعه یک عدد سنسور نصب می‌گردد تا فشار گاز موجود در مخزن را تبدیل به یک سیگنال مناسب الکترونیکی کرده و به وسیله سیستم الکترونیکی بر‌روی کلید سوخت نمایش دهد.

 ECU گاز: در این سیستم یونیت گاز با دریافت اطلاعات از برخی سنسورها فعالیت انجام می‌دهد، در هنگام فعال بودن سیستم گاز برق انژکتورهای بنزین قطع می‌شود و مقاومت این انژکتورها برای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ECU بنزین شبیه سازی می‌شود. مفهوم آن این است که کنترل کلی موتور برعهده ECU بنزین می‌باشد و ECU گاز فقط پیام‌هایی که زمان و مقدار پاشش مناسب انژکتورهای بنزین را تعیین می‌کند، به فرامین مناسب برای کنترل انژکتورهای گاز تبدیل می‌کند.

 دانلود راهنمای عیب یابی سیستم گاز Pride-CNG-Diagnosis

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.