اسامی تعدادی از محکومان مفاسد اقتصادی اعلام شد

0

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در یکصد و سی و پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه  گفت: در فاصله زمانی نشست قبلی تا امروز تعدادی از افراد به اتهامات مالی محاکمه و حکم آنها قطعی شده است که اسامی آنها را به این شرح اعلام می‌کنم:

۱. حمیدرضا جان‌قربان فرزند علمدار، پزشک به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور، ۲۰ سال حبس، ۱هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی در دادگاه ویژه اصفهان محکوم شده است.
۲. آزاده سجادیه (همسر حمیدرضا جان‌قربان) فرزند یحیی، پزشک به همین اتهام به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.
۳. شاپور هیبتی فرزند حجت‌الله سردفتر دفترخانه شماره ۷۹ شیراز، به جرم استفاده از سند مجعول و فروش مال غیر به ۱۰ سال حبس و همچنین به جرم جعل سند رسمی به ۴ سال حبس محکوم شده است.
۴. امیر سجادیان فرزند عسگر به جرم جعل سند رسمی به ۳ سال حبس و به جرم استفاده از سند مجعول و فروش مال غیر به ۷ سال حبس محکوم شده است.
۵. محمدجواد خسروی فرزند اسدالله به جرم جعل سند رسمی ۳ سال حبس و استفاده از سند مجعول و فروش مال غیر ۷ سال حبس و رد مال به مبلغ ۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال.
۶. محمدکاظم احمدزاده فرزند محمدجعفر به جرم جعل سند به سه سال حبس و استفاده از سند مجعول و فروش مال غیر ۷ سال حبس
۷. هیبت‌الله علوی‌خواه فرزند لطف‌الله به جرم جعل سند رسمی به سه سال حبس ۸. بهرام رضایی لشتکی فرزند علی به جرم جعل سند رسمی ۳ سال حبس،
۹. محمد حسین نجم‌زاده فرزند ذوالفقار کارمند بانک شهر شیراز به جرم خیانت در امانت به ۲ سال و ۱۱ ماه و ۱۵ روز حبس و به جرم جعل و استفاده از سند مجعول به ۴ سال حبس.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اضافه کرد: از نفر سوم تا نفر قبل مربوط به شیراز بودند و ادامه داد:
۱۰. احمد پاسدار فرزند عبدالرسول به جرم اخلال از طریق گرانفروشی عمده به ۱۲ سال حبس و ۱۳۹ میلیارد و ۴۸۳ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۸۵۶ ریال جزای نقدی و دو سال محرومیت از دریافت ارز دولتی و کارت بازرگانی محکوم شده است.
۱۱. مهران طیاری فرزند اسماعیل به جرم قاچاق سوخت به ۴ سال حبس، ۸۰ میلیون جزای نقدی و به جرم جعل سند به ۴ سال حبس محکوم شده است.
۱۲. ناصر محمدی نژاد فرزند عبدالسلام به جرم قاچاق سوخت به دو سال حبس و ۵۸۳ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۶۲ ریال جزای نقدی محکوم شده است.
۱۳. عبدالستار ملاپور فرزند محمد به جرم قاچاق سوخت به دو سال حبس و به همان میزان جزای نقدی
۱۴. بنیامین گلشن‌زاده فرزند محمد به دو سال حبس و به همان میزان جزای نقدی
۱۵. عبدالرزاق فرقانی فرزند حسین به جرم قاچاق سوخت دو سال حبس و به همان میزان جزای نقدی
۱۶. سهیل آذرپور فرزند علی به جرم قاچاق سوخت به دو سال حبس و به همان میزان جزای نقدی
۱۷. عبدالکریم عبدلی‌پور فرزند منصور به جرم قاچاق سوخت به دو سال حبس و به همان میزان جزای نقدی و علاوه بر این ضبط لنجی که سوخت را با آن حمل می‌کردند.
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه به احکام چند محکوم در استان کهگیلویه و بویر احمد اشاره کرد:
۱۸. اردلان زینل‌زاده فرزند نجف شهردار گچساران به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال انفصال محکوم شده است که به دلیل همکاری‌هایی که داشته از ۵ سال حبس ۴ سال آن تعلیق و از ۷۴ ضربه شلاق نیز ۵۰ ضربه تعلیق شده است.
۱۹. میثم نارکی معاون شهردار به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است که ۴ سال از ۵ سال تعلیق شده است.
۲۰. علیرضا پناه‌پور فرزند غلامحسین معاون شهردار گچساران به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است که ۴ سال از ۵ سال حبس و از ۷۴ ضربه شلاق، ۵۰ ضربه تعلیق شده است.
۲۱. نعمت‌الله متولی امامزاده فرزند نورمحمد کارمند شهرداری به جرم تصرف غیرمجاز به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.
۲۲. جعفر گوهرکانی فرزند علی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری در کهگیلویه و بویراحمد که به جرم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی به صورت مکرر به ۱۱۰ ضربه شلاق محکوم شده است.
۲۳. حمزه سیسختی نژادیان فرزند حسینقلی رئیس امور اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد به جرم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی به ۱۱۰ ضربه شلاق محکوم شده است.
۲۴. الیاس تاج‌الدینی فرزند محمد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به جرم تصرف غیرقانونی به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

منبع:میزان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.