قیمت و مشخصات فنی چری آریزو ۶ (ARRIZO 6) در ایران + عکس

0

این روزها در بازار خودرویی کشورمان برندهای چینی زیادی به چشم می خورد. یکی از این برندها، برند خودروسازی چری است که نمایندگی آن به همراه برند ام وی ام به مدیران خودرو سپرده شده و اکثر محصولات این خودروسازی از جمله خودروهای تیگو و آریزو توسط مدیران خودرو فروخته می شود.

ARRIZO 6 قیمت آریزو 6 مشخصات آریزو 6 نمایندگی چری در ایران اخبار مدیران خودرو محصولات جدید مدیران خودرو محصولات جدید ام وی ام مجله خودرو معرفی خودرو تازه های خودرو در ایران

سدان خانوادگی سایز متوسط و لوکس به نام چری آریزو GX است که در ایران با نام آریزو ۶ عرضه خواهد شد و  از نظر کلاس بدنه جایی بین هیوندای اکسنت و هیوندای النترا قرار می گیرد و در شرایط فعلی رقیب چینی مستقیمی در بازار کشور ندارد.

در واقع اگر قرار باشد این سدان را از نظر قوای محرکه مورد بررسی قرار بدیم، با توجه به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو این خودرو که پیش از این در چری تیگو ۷ نیز دیده شده و در حدود ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

خودروهایی همچون مزدا ۳، کیا سراتو و هیوندای النترا را می توان رقبای این خودرو نامید.

صدرایی در خصوص مشخصات فنی آریزو ۶ گفت:پلت فرم این خودرو از پلت فرم های موفق چری محسوب می گردد که با همکاری شرکت لندروور جگوار توسعه و ارتقا داده شده است. همچنین شاسی یان خودرو بسیار مستحکم بوده توسط شرکت آلمانی بنام بنتله طراحی و تولید شده است.

ARRIZO 6 قیمت آریزو 6 مشخصات آریزو 6 نمایندگی چری در ایران اخبار مدیران خودرو محصولات جدید مدیران خودرو محصولات جدید ام وی ام مجله خودرو معرفی خودرو تازه های خودرو در ایران

وی ادامه داد پیشرانه این خودرو، موتور ۱.۵ لیتری توربو است که قدرتی برابر با ۱۴۸ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۰ نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد. این پیشرانه قبلا از این در چری آریزو ۵ توربو و چری تیگو ۷ مورد استفاده قرار گرفته بود اما جعبه دنده مورد استفاده در آریزو ۶ باید یگویم این جبعه دنده از نسل جدید جعبه دنده های های CVT شرکت چری می باشد که قابلیت تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته را دارد . همچنین تغییرات ایجاد شده باعث گردیده که عملکرد تعویض دنده بسیار نرم تر صورت بگیرد. همچنین این نسل از جبعه دنده های CVT چری از صدای به مراتب کمتری و موجب راندامان بهتر در مصرف سوخت می گردد. ایشان در خصوص شتاب و میزان مصرف سوخت این خودرو گفت:بر اساس تست های انجام شده در چین ،آریزو ۶ ظرف مدت زمان ۹ ثانیه توانست سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند ،همچنین مصرف سوخت این سدان چری در سیکل ترکیبی برابر با ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

با توجه همراهی یک گیربکس اتوماتیک CVT که امکان تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته فراهم شده است و با این مشخصات شتاب صفر تا صدی در حدود ۱۰.۵ ثانیه برای این خودرو مهیا شده است.

آپشن ها و امکانات رفاهی چری آریزو ۶

از امکانات و آپشن های این خودرو که از تریم داخلی چرم برخوردار است می توان به رینگ های ۱۷ اینچی، چراغ روشنایی در روز، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، حالت های رانندگی اسپرت و عادی، کامپیوتر سفر، صفحه آمپر آنالوگ و دیجیتال، روکش چرمی صندلی ها و غربیلک فرمان، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS ، استارت دکمه ای، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم رهیاب ماهواره ای، سیستم تهویه دیجیتال دستی، دریچه تهویه عقب، نمایشگر ۹ اینچی، سنسور پارک برقی و نور، و سانروف اشاره کرد.

ARRIZO 6 قیمت آریزو 6 مشخصات آریزو 6 نمایندگی چری در ایران اخبار مدیران خودرو محصولات جدید مدیران خودرو محصولات جدید ام وی ام مجله خودرو معرفی خودرو تازه های خودرو در ایران

لازم به ذکر است که آریزو ۶ به خصوص در نمای روبرو از زبان طراحی ای مشابه با برادر کوچکتر خود یعنی آریزو ۵ بهره برده اما این خودرو از گیربکس بهتر و امکاناتی لوکس تر برخوردار است و از این رو با قیمتی در حدود ۲۹۰ میلیون تومان نقش محصول پرچمدار چری در رده خودروهای سدان را بازی می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.