موافقت شهردار تهران به پولی شدن تونل های ورودی پایتخت

0

اواخر دی‌ماه بود که خبر تصویب طرح پرداخت عوارض از ۵ تونل شهری رسالت، نیایش، شهدای غزه، توحید و امیرکبیر و اتوبان صدر در شهرداری تهران منتشر شد که قرار است این لایحه برای بحث و بررسی بیشتر به شورای شهر تهران برود.

سوابق پیروز حناچی شهردار تهران کیست شورای شهر تهران عوارض ورودی تونل رسالت عوارض تونل توحید عوارض ورودی تونل نیایش عوارض ورودی تونل امیرکبیر اخبار تهران شهرداری تهران
طبق این لایحه شهروندان برای عبور و مرور از این مسیرها باید ۳ هزار تومان پرداخت می‌کردند. معیارهای تعیین این هزینه داشتن معاینه فنی، معاینه فنی برتر، طول تونل و ساعت تردد در نظر گرفته شده است. در سال ۹۴ نیز طرحی مشابه این طرح در شهرداری تهران تدوین شد و برای بررسی به شورای شهر رفت که در آنجا معاونت حمل و نقل شهرداری به بهانه شرایط اقتصادی نامناسب، این طرح از دستور کار خارج شد.
علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره پولی شدن مسیرهای ذکر شده اظهار داشت: این طرح هنوز به شورای شهر ارسال نشده و اظهارنظر درباره آن منطقی نیست و بعد از بررسی نظر خود را اعلام می‌کنیم. وی ادامه داد: پس از اینکه این لایحه به شورای شهر ارسال شود، شورا با رعایت مصالح عمومی و با در نظر گرفتن تمام جوانب تصمیم خواهد گرفت.
حجت نظری یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران درباره اخذ عوارض برای تردد در تونل‌ها، بیان داشت: این لایحه ایده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بوده و هنوز به شورای شهر ارسال نشده است. وی ادامه داد: مردم دستگاه پول ساز برای جبران کسری بودجه نیستند و با شناختی که از همکارانم در شورای شهر دارم این طرح تصویب نخواهد شد.
پیروز حناچی شهردار تهران در واکنش به انتشار این خبر گفت: موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و نباید تا تصویب نهایی رسانه‌ای شود. وی ادامه داد: این موضوعات کارشناسی تا به لایحه تبدیل نشده و به شورای شهر ارسال نشود و تا تصویب نهایی آن نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.
بعد از گذشت یکماه از انتشار خبر اخذ عوارض برای تردد در تونل‌ها شهردار تهران در جمع خبرنگار از منتفی شدن این لایحه خبر داد و گفت: این طرح در حد ایده بود. البته در بسیاری از کشورها این طرح اجرا شده، اما اجرای آن در شهر سخت است. شاید در آینده پروژه‌هایی که توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود مانند اتوبان کمربندی‌ شهید شوشتری برای تردد عوارض گرفته شود، اما این ایده در داخل شهر اجرایی نخواهد شد.
در چند وقت اخیر مسئولان در پی کمبود بودجه و توقف بسیاری از پروژه‌های شهری، سعی در تامین این هزینه‌ها از طریق مردم دارند و مدیران برای تامین این هزینه‌ها ایده‌های جدید مطرح می‌کنند و می‌توان گفت که موضوع پولی شدن تردد در تونل‌ها در راستای همین موضوع باشد.
منبع: عصر خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.