دانستنی های لازم برای یک راننده ماشین

0

‌نتیجه گیری کلی نکات فنی و کاربردی

سیاه شدن روغن به معنای عدمE کیفیت آن و معیار تعویض روغن نیست.

گریس روی قطب های باتری مانع سولفاته شدن سر کابل باتری نمی شود.
درجا کار کردن موتور خودرو در فصل سرما روش مناسبی برای گرم کردن خودرو نیست .خودرو را در حال حرکت گرم کنید.

از ساسات فقط برای روشن کردن خودرو در هوای سرد استفاده کنید.

ترموستات خودرو را هرگز باز نکنید.

برای توقف بیش از ۲ دقیقه خودرو را خاموش کنید.

سرعت زیاد و ترمزهای ناگهانی , مصرف سوخت را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد .

با افزایش سرعت , مصرف سوخت را به طور تصاعدی بالا می برد.

در سرعت ۱۲۵ کیلومتر مصرف سوخت تقریبا دو برابر می شود .اگر با ۱۲۵ کیلومتر برانید دوبرابر وقتی که ۸۰ می رانید هزینه سوخت دارید .

برای روشن کردن خودرو از فشار دادن مستمر پدال گاز خودداری نمائید.

در شروع باران لغزندگی سطح معابر چند برابر می شود.

در برابر هر ۱۰ کیلومتر سرعت در ساعت , در شب و تاریکی معادل ۶ متر از عمق بینایی کاسته می شود.

در شب ۱۶ کیلومتر کمتر از سرعت خود در روز حرکت کنید.

ضدیخ فقط برای زمستان و فصل سرما نیست چراکه ضدیخ دارای خاصیت ضدجوش و ضد خورندگی نیز هست .

وجود کپسول آتش نشانی با حجم مناسب در خودرو ۱۰۰ درصد الزامی است.

اگر تایر خودرودر سرعت ۸۰ کیلومت در ساعت ۱۰۰ درصد کارکرد داشته باشد در سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت ۴۰ درصد سایش زودرس خواهد داشت.

۷۰ درصد تلفات جانی در تصادفات رانندگی در اثر ضربه مغزی رخ می دهد .با بستن کمربند از آن جلوگیری کنیم.

.
خطرناک ترین زمان رانندگی در روز بین ساعت ۲ تا ۴ بعد از ظهر و ۶ تا ۸ صبح است.در این زمان بدن انسان به طور طبیعی دچار کاهش انرژی می شود.

استفاده از کمربند ایمنی , صدمات وارده به ناحیه سر را در بزرگسالان بیش از ۵۰ درصد و در کودکان تا ۲۵ درصد کاهش می دهد.

هنگام روشن نمودن کولر حتما توقف نموده و در سربالایی ها طولانی و توقف زیاد کولر را خاموش کنید.

سوراخ کردن فیلتر هوای نو هنگام تعویض سبب وارد شدن ذرات گرد و غبار به موتور شده و صدمات جبران ناپذیری دارد .

سنسور_دور_موتور:
۱- روشن نشدن خودرو به دلیل ارسال نشدن سیگنال ها به ECU برای پاشش سوخت
۲- نمایش ناصحیح دور موتور خودرو در زمان روشن بودن ماشین.
۳- ایجاد حالت CUT OFF قبل از رسیدن دور موتور به رد لاین.
۴- ثابت ماندن یا حرکت نکردن دور سنج از یک دور موتور مشخص.

#سنسور_فشار_هوای_ورودی:
در خودرو های انژکتوری که مجهز به سنسور اکسیژن نمیباشند با از کار افتادن این سنسور بد کار کردن موتور خودرو به وضوح قابل مشاهده و حس میباشد. اما در خودرو های مجهز به سنسور اکسیژن باعث میشود که کار این سنسور رو تصحیح کند. در مواردی که سنسور خراب شود ECU اطلاعات مربوط به فشار داخل منیفولد رو از روی سنسور دریچه گاز محاسبه میکند.

تشخیص خرابی سنسورخودرو بدون دیاگ

برخی از راهکارهای کاهش مصرف سوخت

۱_ سرعت مجاز

۲_ تنظیم بودن باد لاستیک‌ها

۳_ تعویض روغن

۴_ وزن خودرو

۵_ بالا نگه داشتن شیشه‌ها

۶_ دنده دستی مناسب‌تر

راه کارهایی که برای پیشگیری از خرابی دینام توصیه میشود

از باطری‌هایی که دارای ظرفیت بیشتر (آمپرساعت حداقل ۶۵ آمپر) است استفاده گردد.

در صورتی ‌که مدت زمان توقف طولانی است، بافشار دادان پدال گاز، دور موتور را تا حدود ۲۰۰۰ دور در دقیقه به صورت متناوب بالا ببرید.

دور فن کولر را حتی‌الامکان در پایین‌ترین درجه آن قرار دهید.

وضعیت شل یا سفت بودن تسمه دینام,,کانال آموزش و عیب یابی خودرو,,بایستی مرتبا بازدید گردد.

از روشن کردن چراغ‌ها در زمان‌های غیر ضرور خوداری نمایید.

روشن کردن چراغها در زمان خاموش بودن موتور با عث خالی شدن باطری و در نتیجه برای شارژ مجدد آن, فشار مضاعف بر دینام وارد میشود,,

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.