ثبت نام خودرو به روش جدید (وکالتی)

0

 حساب وکالتی چیست  مشکلات خرید خودروی وکالتی  معایب وکالت فروش خودرو  وکالت تعویض پلاک خودرو  وکالت خرید خودرو چیست  بورس کالا  شرایط ثبت نام بورس کالا  نحوه ثبت نام در بورس کالا  حساب وکالتی بانک ملت  حساب وکالتی بانک ملی  حساب وکالتی بانک سپه  حساب وکالتی ایران خودرو  حساب وکالتی سایپا  اخبار دانستنی

1- حساب وکالتی، حسابی است که شخصیت حقوقی دیگری از طرف شما وکالت دارد که به حساب شما دسترسی داشته و اقدام به برداشت پول ، دریافت موجودی ، یا مسدود سازی وجه در حساب شما نماید.

2- یک حساب وقتی به حالت وکالتی در بانک تعریف گردد قابل استفاده توسط چندین شخصیت متعدد خواهد بود ، بطور شفاف حسابی که به بورس کالا وکالت داده را می توان به شرکتهای خودرو ساز هم وکالت داد.

3- در برخی از بانک ها به صورت آنلاین یا توسط همراه بانک نیز می توانید حساب وکالتی را برای حساب خود فعال کنید اما به پیشنهاد صفربازار مراجعه به بانک بهترین حالت وکالتی نمودن حسابها می باشد

4- پس از فعالسازی حساب وکالتی، بهتر است نسبت به بروزرسانی اطلاعات و شماره شبا حساب وکالتی خود در سامانه خودروسازی مورد نظر اقدام کنید

5- ممکن است در زمان ویرایش شماره شبای حساب خودتان در سامانه فروش خودرو ساز با مشکل عدم ثبت اطلاعات مواجه شوید ، در این صورت حتما زبان صفحه کلید را به انگلیسی تغییر دهید. در صورت عدم دریافت پیامک تاییدیه ، زمان دیگری اقدام کنید.

6- پس از واریز وجه مشخص شده در زمان مقرر به حساب وکالتی و پس از تایید شدن آن توسط شرکت خودروسازی ، سامانه فروش خودرو اجازه ثبت سفارش را به شما برای خودروی مورد نظر شما خواهد داد. سایپا و ایران خودرو بخشنامه مجزا و قانون های متفاوتی در این خصوص دارند.

7- در زمان ثبت نام برای خرید خودرو در حال حاضر نباید پلاک فعال داشته باشید و در ۴۸ ماه جاری نیز از خودرو سازان خودرویی ثبت نام نکرده یا تحویل نگرفته باشید. خرید و فروش از بازار آزاد ، صفر بازار و تعویض پلاک بلامانع است.

8- لزوما باید طبق شرایط بخشنامه صفربازار فقط در سامانه فروش خودرو ساز ثبت نام کنید و هیچ سامانه دیگری برای ثبت نام مورد تایید نیست . هر سامانه دیگری ممکن است به جهت کلاهبرداری تعبیه شده باشد.

9- صرفا فقط برای پلاک شدن خودرو باید نسبت به سخا اقدام کنید و پس از آن آدرس پستی خود را توسط پست تایید نمایید. لازم به ذکر است تا قبل از خرید خودرو نیاز به انجام اینکار نیست اما در صورتی که پس از خرید آدرس تایید شما در سامانه سخا ثبت و تایید نشده باشد شماره گذاری خودروی خریداری شده انجام نخواهد شد

10- اگر به صورت همزمان در چند ثبت نام شرکت کنید و بصورت همزمان برنده شوید دستورالعمل شفافی برای آن اعلام نشده است ، اما قطعا با مشکل جدی روبرو خواهید شد و امکان لغو کل ثبت نام ها وجود خواهد داشت پس بهتر است ریسک نکنید.

11- در صورتی که هر زمان خواستید حساب وکالتی خود را از حالت وکالتی بودن ابطال کنید باید به شعبه بانکی مراجعه کنید و تا این لحظه بصورت اینترنتی اینکار امکان پذیر نیست.

12- حساب وکالتی فقط مخصوص شرکت کنندگان در طرح های عمومی خودروسازان است و در طرح های جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده صفربازار ، نیازی به وکالتی کردن حساب خود نخواهید داشت. طرح های دیگر طبق بخشنامه خود شرایط متفاوتی خواهند داشت.

13- ثبت سفارش و خرید خودرو در بورس کالا کاملا روندی جداگانه و مجزا از این سیستم ثبت نام خودرو در سامانه خودروساز است و هیچ ارتباطی نیز به هم ندارند.

14- برای مطلع شدن از برنامه های فروش و بخشنامه های فروش خودرو توسط خودروسازی یا بورس کالا می توانید به کانال صفربازار مراجعه و از انواع شرایط فروش خودرو مطلع شوید.

14- بهتر از قبل از باز شدن سایت های ثبت نام جهت سفارش گیری ، حتما همه شرایط مورد نیاز را فراهم کنید و سپس تست و صحت سنجی کنید تا در حین ثبت نام غافلگیر نشده ، فرصت سوزی نکرده و از ثبت نام جا نمانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.