بررسی برخی معایب و مشکلات خودروها (بخش ۲ )

0

بررسی علل کوپ کردن در انواع خودرو

در انواع ماشین های ۲۰۶، پراید، پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و تندر ۹۰

معمولاً موتور ۲۰۶ تیپ ۲ ،کوپ می کند، این اتفاق برای سایر خودرو های مذکور کمتر اتفاق می افتد.

آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر ecu مشکلات ECU خودرو مشکلات کامپیوتر ماشین علت کپ کردن 206 علت سکته زدن ماشین دلایل کاهش شتاب خودرو علت کپ کردن پراید علت کپ کردن پژو پارس علت کپ کردن ال 90 بهترین سایت مکانیکی آموزش تعمیر خودرو کوپ کردن خودرو کوپ کردن پژو 206 تیپ 2 معایب سنسور فشار هوای ورودی

در ۲۰۶ تیپ ۲، اگر ECU ، ساژم S2000 و موتور TU3 باشد، معمولا کپ کردن به دلیل خرابی سنسور اکسیژن است و غالباً علائم آن خام سوزی بنزین، بوی بد اگزوز، روشن شدن چراغ چک خواهد بود.

در ۲۰۶ تیپ ۲، اگر ECU از نوع Valeo باشد، و سایر موارد مشکلی نداشته باشند، علت کوپ کردن ایراد نرم افزاری ECU است که در حال حاضر راه حلی برای آن پیدا نشده است.

یکی دیگر از دلایل کپ کردن موتور، خرابی، کثیف یا چرب بودن سنسور فشار هوای ورودی است.

ممکن است کپ کردن به دلیل تمیز نبودن سنسور دور موتور (دور در دقیقه) باشد.

ممکن است کپ کردن به دلیل افت فشار بنزین ورودی باشد. (افت فشار بنزین ورودی می تواند ناشی از ضعیف شدن پمپ بنزین، کیپ شدن فیلتر بنزین، تنبل شدن انژکتورها و … باشد).

استفاده از شمع های نامناسب که یکی از بیشترین دلیل کوپ در خودروی ۲۰۶ میباشد, حتی ممکن است در سیستم برق هم اختلال ایجاد کند.

در سایر خودروها بیشترین دلیل کوپ از صافی و پمپ بنزین میباشد, مخصوصا موقع استفاده از کولر خودرو

مشکلات سیستم ترمز

ترمز در اکثر مواقع درست عمل می کند اما در برخی مواقع، ترمز زیر پا خالی می شود و پدال بیش از حد پایین می رود:

شایع ترین علل بروز آن:
– در صورتیکه خودرو شما سیستم ABS داشته باشد، علت یا خرابی بلوک ABS است و یا خرابی پمپ اصلی ترمز.
– در صورتیکه خودرو شما سیستم ABS نداشته باشد، علت آن خرابی پمپ اصلی ترمز است.
در هنگام ترمز کردن، پدال بیش از حد پایین می رود.
شایع ترین علل بروز آن:
– پمپ ترمز خراب شده،
– سیستم ترمز هوا گرفته،
– روغن ترمز رطوبت گرفته،
– کاسه چرخها رگلاژ نیستند،
ترمز زیر پا سفت است، راحت پایین می رود، ولی عملکرد خوبی ندارد.
شایع ترین علل بروز آن:
– خرابی بوستر،
– چرب شدن دیسک ها،

هنگام حرکت، از چرخها صدای سوت شنیده می شود.
شایع ترین علل بروز آن:
۱-صدای سوت از چرخهای جلو در سرعت های پایین، احتمالا به دلیل کیفیت پایین لنت ها است.
۲-در اتومبیل پراید، صدای سوت از چرخهای جلو می تواند به دلیل تمام شدن لنتها باشد.
هنگام ترمز گرفتن، خودرو به یک طرف کشیده می شود.
شایع ترین علل بروز آن:
اگر بالاتر از ۲۰ کیلوتر بر ساعت، با گرفتن ترمز، خودرو به یک طرف کشیده می شود (به راست یا به چپ) , و تا رها کردن پدال ترمز ادامه پیدا می کند، معمولترین دلیل آن عدم توازن در اعمال نیروی ترمز به چرخهای راست و چپ است، که در اثر:
– خراب شدن پمپ اصلی ترمز،
– درست کار نکردن سیلندر ترمز چرخها،
– نشط روغن از سیلندر ترمز چرخها،
– و یا چرب شدن یکی از دیسکها با روغن و گریس یا … است.
پدال ترمز بسیار سفت است، سخت پایین می رود و قدرت و گیرایی ترمز ضعیف است، (که به آن چوب شدن ترمز می گویند)،
شایع ترین علل بروز آن:
-احتمال خراب شدن بوستر ترمز وجود دارد،
-اشکال از شیلنگ خلاء بوستر است (این شیلنگ از یک طرف به بوستر و از طرف دیگر به مانی فولد هوا متصل است، وظیفه آن ایجاد خلاء در داخل بوستر است).

دلایل ساییدگی تایر ها:

۱- اولین علت:ساییدگی دو کناره سطح تماس تایر در اثر کمی فشار باد (تنظیم فشارباد تایرها).
۲- دومین علت:ساییدگی وسط سطح تماس در اثر زیادی فشار باد (تایرها را تا فشار صحیح باد کنید)

۳- سومین علت:ساییدگی یکی از کناره های سطح تماس در اثر زیاد بودن بیش از حد کمبر(زاویه کمبر را تنظیم کنید)

۴-چهارمین علت:ساییدگی لبه دار ناشی از تواین یا تواوت بیش از حد در سر پیچها(تواین یا تواوت را در سر پیچها تنظیم کنید – پیچها را با سرعت کمتری دور بزنید

۵-پنجمین علت:ساییدگی گوشه ناشی از سرعت زیاد در سر پیچها(ترمزها را میزان کنید – زوایای چرخ را میزان کنید)

۶-ششمین علت:ساییدگی غیر یکنواخت یا موضعی ناشی از علل مکانیکی(چرخها را میزان کنید اهرمها را تنظیم کنید)

۷-هفتمین علت:ساییدگی سریع ناشی از سرعت زیاد(برای ازدیاد عمر تایر با سرعت کمتر برانید)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.