ساختار باطری ماشین چیست ؟

0

ساختار باطری ماشین

مناسب ترین باتری پراید باتری مناسب پراید باتری مناسب پراید 111 باتری مناسب پراید 131 قیمت انواع باتری بهترین باتری برای پراید مشخصات باتری خودرو مشخصات باتری اتمی مشخصات باتری اسیدی آموزش نکات فنی خودرو تعویض باطری پراید باتری فابریک پراید باتری پراید چند آمپر است قیمت باطری پراید قیمت باتری واریان

تو مقالاتی که روزهای قبل نوشته بودم از همه نوع باتری، باطری ماشین، … نوشتم ولی دیدم بهتر است یه مقاله ای تنظیم کنم که بخواهم در آن کلا از آناتومی و ساختار یک باطری ماشین با اجزای داخلی آن صحبت کنم.

سپراتور چیست آموزش باتری سازی اجرت خدمات باتری 206 اجزای داخلی باتری اجزای تشکیل دهنده باتری اطلاعات فنی باطری خودرو قطب مثبت و منفی باطری ماشین اعداد روی باتری علت روشن شدن چراغ باتری پراید خالی شدن باتری پراید آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش برق خودرو

اجزای اصلی تشکیل دهنده یک باطری ماشین شامل : جعبه، ترمینال باتری، صفحه منفی باتری ، جداکننده باطری ماشین، صفحه مثبت باتری، اسید باتری، درپوش باتری، خمیر باتری و صفحات باطری ماشین هستند که در ذیل هر بخش را به صورت مجزا و مختصر توضیح میدهم:

جعبه باتری : جعبه باتری حاوی صمغ پلی پروپیلن است که صفحات باتری صفحات و الکترولیت را نگه می دارد، که برای به حداقل رساندن ضربه ارتعاش و طولانی تر کردن عمر باتری طراحی شده است.

ترمینال باتری : ترمینال ها به سر کابل مثبت و سر کابل منفی سلول های انتهایی متصل می شوند و نقطه واسط بین باتری و سیستم الکتریکی وسیله نقلیه هستند.

صفحه منفی باتری: صفحه منفی باتری شامل یک شبکه فلزی با مواد فعال سرب اسفنجی است.

جداکننده باطری ماشین : جداکننده یک ماده پلی اتیلن است، که صفحات مثبت را از صفحات منفی جدا می کند تا جریان موثر الکتریکی را ایجاد کند.

ساختار باطری ماشین

صفحه مثبت باتری : صفحه مثبت حاوی یک شبکه فلزی با مواد فعال دی اکسید سرب است.

اسید باتری: اسید یک محلول در باتری می باشد که ترکیب قوی ای از سولفوریک اسید و آب است.

درپوش روی باتری : در سرپوش از صمغ پلی پروپیلن استفاده شده است که در باتری مهر و موم شده است.

صفحات باتری: این صفحات از صفحات مثبت و منفی تشکیل شده است. صفحات با یک قطعه به بالای جعبه متصل شده اند، که در سلول های اختصاصی هر باتری جای می گیرند.

خمیر باتری : خمیر یک مخلوط اکسید سرب است که هم دی اکسید سرب و هم سرب اسفنجی را ایجاد می کند. این ماده به شبکه های  مثبت و منفی باتری میچسبد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.