نشتی خلا در منیفولد باعث افت خلا داخل آن شده و باعث می شود

0

نکته فنی:
نشتی خلا در منیفولد باعث افت خلا داخل آن شده و باعث می شود مپ سنسور اطلاعات اشتباه به ECU بفرستد و میزان بار موتور را بیش از حد نرمال تصور کند.

حذف شرط: ایرادات سنسور دمای آب ایرادات سنسور دمای آبحذف شرط: وظایف سنسور دمای آب وظایف سنسور دمای آبحذف شرط: دلایل افزایش مصرف بنزین دلایل افزایش مصرف بنزینحذف شرط: آموزش عیب یابی خودرو آموزش عیب یابی خودروحذف شرط: علائم خرابی سنسور مپ علائم خرابی سنسور مپحذف شرط: وظایف سنسور مپ و مت وظایف سنسور مپ و متحذف شرط: علائم خرابی سنسور اکسیژن علائم خرابی سنسور اکسیژن

(مثلا اینطور استنباط کند که کم بودن خلا به خاطر باز شدن زیاد دریچه گاز است). در این حالت ECU سعی می کند باغنی کردن سوخت و ریتارد کردن جرقه آن را جبران کند که باعث کاهش قدرت، افزایش مصرف و آلایندگی می شود.

یک مپ سنسور سالم هنگامی که سوییچ باز می شود باید قبل از روشن شدن موتور فشار هوای محیط را نشان دهد. این مقدار باید توسط دستگاه دیاگ خوانده شود و با فشار واقعی جو مقایسه شود.
برای پیدا کردن فشار جو از یک ماشین که درست کار میکند کمک بگیرید. باید از عدم نشتی شیلنگ خلا مپ سنسور مطلع شوید. با پمپ خلا می توان از عدم نشتی خود سنسور اطمینان حاصل کرد.

سنسور باید خلا را حفظ کند و در صورت نشتی باید تعویض شود. در صورت خرابی مپ سنسور چراغ چک روشن شده و کد خطا با عنوان DTC ثبت می شود.

کدهای DTC با حروفی که از P0105 شروع می شود و تا P0109 را شامل می شود نشانه خطا در مدار مپ سنسور هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.