معاوضه ۴۰۰ دستگاه ام جی RX5 با ملک ۱۳۰ میلیاردی در تهران!

0

به تازگی فراخوانی در فضای مجازی منتشر شده است که یک سرمایه دار به دنبال معاوضه ۴۰۰ دستگاه ام جی با یک ملک ۱۳۰ میلیارد تومانی در شهر تهران است.

قیمت ام جی RX5 مشخصات ام جی RX5 مدیرعامل شرکت آذویکو شرکت خودروسازی فردا مجله خودرو اخبار خودرو
به نقل از اسب بخار، با توجه به ممنوعیت واردات خودرو از سال گذشته و از سویی نبود محصولات ام جی در فهرست خودروهای وارداتی موجود در گمرک، می توان به طور قطع گفت که این ۴۰۰ دستگاه ام جی، جز محصولات تولیدی در کشور به حساب می آیند. وجود این اطلاعات در میان مخاطبان خودرو باعث شد تا بسیاری معاوضه این تعداد ام جی با ملکی در تهران را به پای شرکت «آذویکو» بنویسند. اما با یک حساب و کتاب ساده مشخص است که بهای هر خودرو بیش از ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و لذا این خودروها نمی توانند جز محصولات آذویکو و ام جی ۳۶۰ های تولید داخل باشند. بلکه قیمت مدنظر برای هر دستگاه از این خودروها، اشاره به ام جی RX5 دارد که چند وقتی است مونتاژ آن در «خودروسازی فردا» شروع شده است. جالب است که هیچگاه شرکت خودروسازی فردا، شرایط فروشی را برای این کراس اوور جدید اعلام نکرده و با این حال نمونه های پلاک شده RX5 به صورت محدود در خیابان ها دیده می شود.

قیمت ام جی RX5 مشخصات ام جی RX5 مدیرعامل شرکت آذویکو شرکت خودروسازی فردا مجله خودرو اخبار خودرو
نکته قابل تامل اینجاست که نمایشگاه داران قیمت ام جی RX5 را بیش از ۴۸۰ میلیون تومان به مشتریان اعلام می کنند و هیچ وقت مشخص نشده بود که این خودروها چگونه از خط تولید خودروسازی فردا، سر از بازار آزاد و نمایشگاه ها در آورده اند؟
اما با این آگهی منتشر شده در فضای اینستاگرام، مشخص است که یا شرکت مورد نظر، خود به دنبال معاوضه محصولات تولیدی اش با املاک گران قیمت در تهران است و یا به صورت سبدی، RX5ها را در اختیار برخی افراد خاص برای توزیع در بازار می گذارد! با نگاهی به دو احتمال فوق، کاملا واضح است که یک خودروساز بدون در نظر گرفتن حقوق مشتریانش برای رسیده به نقدینگی حاشیه سود حدود ۲۰۰ میلیون تومانی را برای دلالان و واسطه ها در نظر گرفته است و یا با دریافت امتیازهای صنعتی که به خودروسازان و فعالان صنایع اختصاص پیدا می کند، به جای رساندن محصولاتش به مصرف کنندگان واقعی، وارد بازار تبدیل نقدینگی شده و سود حاصل از صنعت را صرف جمع آوری املاک گران قیمت در تهران می کند.
آیا در شرایط فعلی نباید نهادهای نظارتی به این مسئله ورود پیدا کنند؟ چرا باید خودرویی که قیمتی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان دارد، بدون هیچ شرایط فروشی در اختیار واسطه ها قرار بگیرد و حال بهایی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان را در بازار آزاد داشته باشد؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.