مقایسه رنو ساندرو جدید با رنو ساندرو تولید داخل +عکس
ساندرو در ایران خودرویی پرفروش و پرطرفدار بود. اما بخت و اقبال این خودرو چندان طولی نکشید و معضلات صنعت خودرو ناشی از تحریمها پای این فرانسوی را از بازار کوتاه کرد. البته در آن سوی آبها ساندرو همچنان میتازد و با مدلهای جدیدش بازار خودروهای مقرون به صرفه را توسعه میدهد. با یک مقایسه بین مدل موجود در ایران و نسخه اروپایی به اطلاعات جالبی برمیخوریم.
ساندرو در واقع یکی از تولیدات داچیا به حساب میآید. شرکتی رومانیایی که زیرمجموعه رنو فرانسه است. البته هنوز هم در برخی از بازارها آن را با برند رنو ساندرو شناسایی میکنند.
ساندرو بهعنوان یک خودروی کوچ شهری سال ۲۰۰۷ روی پلتفرم رنو لوگان (نمونه جدید تندر ۹۰) طراحی و عرضه شد. مراسم رونمایی از این خودرو در نمایشگاه ۲۰۰۷ برزیل برگزار شد و به این ترتیب ساندرو اولین محصول رنو بود که در جایی خارج از اروپا پردهبرداری میشد.
نسخه استپوی ویرایش بزرگتر از همین ساندرو و البته با همین مشخصات فنی است.
سال ۲۰۱۲ نسل دوم این خودرو با تغییراتی گسترده در ظاهر و باطن روی کار آمد.
چهره ساندرو جدید در قیاس با نمونه قدیمی موجود در ایران حالا حرف هایی برای گفتن دارد. به خوبی می توان زبان بصری پویایی را در مدل جدید مشاهده کرد.
در طراحی قسمت عقب شاهد یک پیشرفت محسوس از سوی فرانسوی ها بوده این. فرم چراغ های عقب گرایش بیشتری به سمت نسل جدید لوگان دارد که در بازار ایران به اسم سیمبل شناخته می شود.
در نمای جانبی نیز شاهد اعمال خطوطی تند و تیز به منظور افزایش خواص اسپرت گرایی هستیم.
رنو ساندرو ۱۳۹۸ (تولید داخل) |
رنو ساندرو ۲۰۱۹ |
|
موتور |
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
۳ سیلندر ۱۲ سوپاپه |
حجم موتور |
۱۵۹۸ سی سی |
۸۹۸ سی سی |
تنفس موتور |
تنفس طبیعی |
توربوشارژ |
انتقال نیرو |
دیفرانسیل جلو |
دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت |
۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه |
۹۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور |
۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه |
۱۴۰ نیوتن متر در ۲۲۵۰ دور در دقیقه |
جعبه دنده |
۴ دنده خودکار |
۵ دنده خودکار |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ |
۱۱.۵ ثانیه |
۱۰.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت |
۱۷۰ کیلومتر در ساعت |
۱۷۵ کیلومتر در ساعت |
وزن |
۱۱۴۶ کیلوگرم |
۹۸۰ کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) |
۴۰۲۰ طول – ۱۷۴۶ عرض – ۱۵۳۴ ارتفاع |
۴۰۵۹ طول – ۱۷۳۳ عرض – ۱۵۳۰ ارتفاع |
فاصله بین دو محور |
۲۵۸۸ میلیمتر |
۲۵۹۰ میلیمتر |
مصرف سوخت داخل شهر |
۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر |
۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر |
۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر |
۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی |
۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر |
۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک |
۵۰ لیتر |
۵۰ لیتر |
استاندارد آلایندگی |
یورو ۴ |
یورو ۶ |
میزان تولید CO2 |
۱۵۸ گرم در هر کیلومتر |
۱۱۰ گرم در هر کیلومتر |
ترمز و پایداری |
ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ترمز ضدقفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی ترمز |
ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ترمز ضدقفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی ترمز |
کیسه هوا |
۲ ایربگ |
۴ ایربگ |
تجهیزات |
کنترل سیستم صوتی زیر فرمان، سیستم رادیو، سی دی، USB، AUX، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی، چراغ مه شکن جلو، آینه های جانبی همرنگ بدنه |
حرکت در سربالایی، ESP، ایزوفیکس، ترمز اضطراری، کنترل کشش، کنترل پایداری، استارت دکمهای، حالت رانندگی ECO، رینگ ۱۵ اینچی آلیاژی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم رادیو، سی دی، USB، AUX، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک، چراغ مه شکن جلو، آینه های جانبی همرنگ بدنه
|
منبع:خودروتک