کاهش ۲ تا ۸ میلیون تومانی قیمت خودرو

0

در مقایسه با ۱۰ روز گذشته روند کاهشی داشته است. کارشناسان این کاهش قیمت‌ها را امید به بهبود روابط سیاسی و امید مصرف‌کنندگان و مشتریان به آینده بیان می کنند. آنها معتقدند کاهش نرخ دلار در روزهای گذشته بر قیمت خودرو بویژه خودروهای مونتاژی تاثیر داشته است. برای تاثیر تغییر مدیریت‌ها در قیمت‌ها بخصوص تعیین فرشاد مقیمی به عنوان مدیرعامل جدید ایران‌خودرو، باید در انتظار روزهای آتی بود.

قیمت خودرو کاهش قیمت خودرو اخبار قیمت خودرو قیمت محصولات ایران خودرو قیمت محصولات سایپا قیمت محصولات پارس خودرو قیمت سمند قیمت پراید قیمت پژو قیمت پژو پارس
قیمت انواع محصولات سایپا روند کاهشی داشته است. قیمت پراید ۱۱۱ از ۵۱ میلیون به ۴۸ میلیون، پراید ۱۳۱ از ۴۵ میلیون به ۴۳،۵ میلیون تومان، ساینا از ۵۸ میلیون به ۵۶ میلیون تومان، تیبا صندوق دار از ۵۳.۵ به ۵۱.۵ میلیون تومان و تیبا هاچ‌بک از ۵۹ میلیون به ۵۶.۵ میلیون تومان رسید.
در گروه خودروسازی ایران خودرو نیز قیمت پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس از ۸۹ میلیون به ۸۳ میلیون تومان، پژو جی‌ال‌ایکس از ۷۸ میلیون به ۷۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۸۴ میلیون به ۸۱ میلیون، سمند ال‌ایکس از ۸۲ میلیون ۷۷ میلیون تومان خرید و فروش شد. قیمت دنا ساده از ۱۱۳ میلیون به ۱۰۷ میلیون تومان، دنا پلاس بدون سقف از ۱۳۵ میلیون به ۱۲۸ میلیون تومان و ال ۹۰ اتوماتیک از ۱۷۰ میلیون به ۱۶۲ میلیون تومان قیمت خورد.
قیمت خودروهای مونتاژی نیز شاهد کاهش قیمت بود. قیمت پژو ۲۰۰۸ در هفته گذشته ۳۲۰ میلیون تومان بود ۳۱۲ میلیون تومان معامله شد. قیمت سراتو با کاهش ۱۰ میلیونی ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خورد.
سیتروئن سی ۳ نیز با ۱۰ میلیون تومان کاهش به ۳۵۵ میلیون تومان رسید.
قیمت خودروهای چینی نیز در ۱۰ روز گذشته افت قیمت داشت. هایما اس ۷ سفید از ۲۸۰ میلیون به ۲۷۲ میلیون، هایما اس ۵ از ۲۵۵ میلیون به ۲۴۵ میلیون، جک اس ۵ از ۲۸۰ میلیون به ۲۷۲ میلیون و جک اس ۳ از ۱۹۵ میلیون به ۱۹۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.
کاهش ۸۰ درصدی خرید و فروش در بازار خودرو
فعالان بازار و نمایشگاه داران از افت ۸۰ درصدی خرید و فروش‌ها در مقایسه با دو ماه گذشته می‌گویند. آنها معتقدند که عرضه مناسب دو خودروساز بزرگ بر کاهش قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است.
بازار خودروهای خارجی در رکود سنگین
فعالان نمایشگاه‌های خودروهای خارجی از رکود سنگین در بازار وارداتی‌ها می‌گویند. آنها عنوان می‌کنند که عمده خرید و فروش خودروها تا مرز ۳۰۰ میلیون تومان است که البته اندک است. پس از آن رکود سنگین‌تری در بازار خودروهای با محدوده ۳۵۰ میلیون به بالا وجود دارد و خرید و فروش خودروهای لوکس نیز بسیار اندک و انگشت شمار است.
کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با توجه به ایام محرم و صفر این رکود تداوم داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.