مقایسه قیمت و مشخصات رنو ساندرو با سایپا کوییک اتوماتیک +عکس
معرفی کوییک
مقاله مقایسه رنو ساندرو و کوییک را با معرفی کراس اور سایپا اغاز می کنیم.شرکت سایپا از خودروسازان باسابقه داخلی است و چندین خودرو متنوع را به بازار کشور عرضه کرده است. سیاست کلی این شرکت طراحی و ساخت خودروهای ارزانقیمت است. کوئیک نیز یکی از محصولات این شرکت بوده و در گروه خودروهای هاچ بک قرار میگیرد. درمجموع محصولات شرکت سایپا فروش خوبی در کشور دارند و این خودرو هم با اقبال مناسبی روبرو شده است. سایپا خودرو کوئیک را در سه تیپ پایه، فول و پلاس تولید میکند. در این مقاله کوئیک فول را موردبررسی قرار میدهیم.
اگر در همین لحظه در نظر دارید قیمت خودرو خود را بدانید اپلیکیشن همراه مکانیک بهترین وسیله برای اطلاع از قیمت روز خودرو شما می باشد
معرفی رنو ساندرو
رنو ساندرو نیز یکی از خودروهای زیرمجموعه رنو، خودروساز فرانسوی است. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و شرکت رنو تولید نسل دوم آن را در دستور کار خود قرار داده است. رنو ساندرو بر اساس پلتفرم لوگان طراحیشده و تولید آن در داخل ایران هم صورت میگیرد. شرکت پارسخودرو وظیفه مونتاژ ساندرو را به عهده دارد.
مقایسه طراحی رنو ساندرو و کوییک
طراحی خارجی
مقایسه رنو ساندرو و کوییک را با بررسی طراحی خارجی آغاز می کنیم.
اکثر خودروهای سایپا از طراحی خارجی مناسبی برخوردار نیستند. میتوان گفت که کوئیک هم طراحی چندان جذاب و مشابهت قابلذکری با طراحی خودروهای مدرن و خشن امروزی ندارد؛ و درواقع کوئیک خاطره خودروهای قدیمی را در ذهن تداعی میکند.
در نمای جلو شکل سپر و مهشکنهای تورفته تداعیگر خودروهای کلاسیک هستند. همچنین چراغهای نسبتاً بزرگ و خطوط اندک نشان از عدم توجه خاص مهندسان به طراحی خارجی خودرو است. در نمای جانبی هم همرنگ بودن آینههای جانبی با بدنه تنها نکته قابل اشاره است؛ اما ظاهراً نمای عقب مقداری متفاوت است. چراغهای عقب از طراحی شکیلی برخوردارند و هماهنگی مناسبی با مهشکنها و چراغترمز سوم دارند.
مقایسه رنو ساندرو و کوییک ازنظر طراحی خارجی نشان میدهد که در هر دو خودرو از الگوهای قدیمی و طراحیهای ارزانقیمت استفادهشده است. درواقع طراحی خارجی ساندرو هم عاری از هرگونه جذابیت خاص است. هرچند شکل چراغهای جلو و عقب خودرو تغییر کرده، اما هنوز هم طرح ساده خودرو حفظشده است.
رنو ساندرو
خطوط منحنی و قوسی شکل تااندازهای طراحی خارجی خودرو را زیباتر ساخته، ولی طرح کلی اقتصادی خودروهای شرکت رنو را همچنان مشاهده میکنیم. نکتهای که نباید فراموش کرد این است که تولید رنو ساندرو در ایران با تأخیر زیادی شروع شد. آنچه امروزه در ایران تولید میشود درواقع نسل اول رنو ساندرو است و پارسخودرو هنوز نسل دوم این خودرو را در خط تولید خود قرار نداده است.
طراحی داخلی کوییک
خودرو کوئیک از طراحی داخلی نسبتاً بهتری برخوردار است. البته متریال مورداستفاده همچنان بیکیفیت بوده و از جنس مطلوبی استفادهنشده است. هرچند سنخیت چندانی در بین اجزای مختلف کابین وجود ندارد، اما در این بخش حداقل سعی شده تا کارهای مناسبی انجام شوند.با همراه مکانیک خودرو خود را به بهترین قیمت بفروشید
برای مثال، فرمان حجم مناسبی دارد و کار کردن با آن آسان است. در طراحی فرمان سعی شده تا به سمت طراحیهای اسپرت متمایل شود؛ اما هماهنگی چندانی در بین فرمان و سایر اجزای کابین وجود ندارد. هرچند شکل و مکان صفحهنمایش چندان مناسب نیست، ولی درهرصورت برای محصولات سایپا آپشن قابلتوجهی به شمار میآید. طراحی پشت فرمان هم جذابیت نسبی دارد.
طراحی داخلی ساندرو
مقایسه رنو ساندرو و کوییک ازنظر طراحی داخلی نشاندهنده سنتی بودن هر دو خودرو است. ساندرو نیز از همان طراحی ساده، قدیمی و اقتصادی شرکت رنو بهره برده است. درواقع کابین ساندرو شباهت زیادی با تندر ۹۰ دارد و تغییراتی جزئی در آن مشاهده میشود. دلیل گرایش شرکت رنو بهسادگی در برخی از محصولاتش را باید در مسائل اقتصادی فروش خودروها جستجو کرد.
مقایسه فنی
مشخصات کارخانه تولید کننده :فهرست مطالب |
||
کارخانه سازنده | رنو | سایپا |
کشور تولید کننده | ایران | ایران |
نام و مدل خودرو | ساندرو استپ وی دنده ای | کوییک |
نمایندگی فروش در ایران | سایپا | سایپا |
وزن و مشخصات بدنه : |
||
کلاس بدنه | هاچ بک | B Segment |
کلاس اتومبیل | B segment | هاچ بک |
ابعاد(طول*عرض*ارتفاع)میلیمتر | ۳۹۸۹*۱۶۸۸*۱۵۲۴ | |
فاصله دو محور | ۲۴۱۲ | |
وزن | ۱۱۹۳ کیلوگرم | ۱۱۰۵ |
تعداد فضای سرنشینان | ۵ | ۵ |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو | ۱۸۵/۶۵ R 15 | ۱۸۵/۶۵ R 14 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب | ۱۸۵/۶۵ R 15 | ۱۸۵/۶۵ R 14 |
مشخصات فنی موتور : |
||
حجم موتور | ۱۵۹۸ cc | ۱۵۰۳ سی سی |
نوع موتور | بنزین سوز | بنزین سوز |
تعداد سیلندرها | ۴ | ۴ |
تعداد سوپاپ ها | ۱۶ | ۸ |
آرایش قرار گیری سیلندرها | خطی مستقیم | خطی |
محل قرار گیری موتور | موتور جلو | جلو |
سیستم سوخت رسانی | انژکتور چند نقطه ای | انژکتوری پاشش چند نقطه ای |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۴۱ |
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) | ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه | ۸۷ |
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) | ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه | ۱۲۸ |
مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) : |
||
نوع جعبه دنده | دستی | CVT |
تعداد دنده (جلو) | ۵ | ۵ |
محور محرک | دیفرانسیل جلو | جلو |
مشخصات فنی سیستم تعلیق و فرمان : |
||
نوع سیستم تعلیق | ||
تعلیق جلو | مستقل مک فرسون با بازوی جناقی | مک فرسون |
تعلیق عقب | مدل پیچشی با مقطع H و فنر مارپیچ | نیمه مستقل |
کمک فنرهای جلو | هیدرولیکی | |
کمک فنرهای عقب | هیدرولیکی | |
نوع سیستم فرمان | دنده شانه ای ، تقویت کننده هیدرولیکی | برقی |
مشخصات فنی سیستم ترمز ها : |
||
نوع سیستم ترمز | سیستم ترمز ABS + EBD | |
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو | دیسکی خنک شونده | دیسکی |
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب | کاسه ای | کاسه ی |
عملکرد فنی خودرو : |
||
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر در ساعت | |
شتاب ۰ الی ۱۰۰ (برحسب ثانیه) | ۱۱.۵ ثانیه | |
مصرف سوخت شهری | ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر | |
مصرف سوخت جاده ایی | ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر | |
سیکل ترکیبی مصرف سوخت | ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر | ۷.۲ |
استاندارد آلایندگی | یورو۴ | یورو ۴ |
استاندارد ایمنی | ||
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP | ||
امکانات ایمنی،رفاهی و آپشن ها : |
||
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) | کیسه هوای راننده – کیسه هوای سرنشین جلو بهمراه سوئیچ غیرفعال نمودن | ۲ عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
سیستم های پایداری و کمک راننده | ترمز ضدقفل ABS بهمراه توزیع الکترونیکی ترمز | سیستم ضد سرقت (Immoblizer)، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)، سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS)، طراحی شده بر مبنای محافظت از عابر پیاده، سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ، سیستم استارت دکمه ای |
سیستم های امنیتی و حفاظتی | سیستم ضد سرقت (Immobilizer) – کمربند ایمنی سه نقطه ای برای سرنشین های ردیف عقب | سیستم ضد سرقت (Immoblizer)، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)، سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS)، طراحی شده بر مبنای محافظت از عابر پیاده، سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ، سیستم استارت دکمه ای |
سیستم فرمان و هدایت پذیری | برقی | |
نوع غربیلک | ۳ شاخه، دارای کلید های کنترل سیستم صوتی | |
سیستمهای تهویه مطبوع | کنترل دستی | سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک |
سیستم صوتی و تصویری | کنترل سیستم صوتی زیر فرمان – سیستم صوتی (رادیو + سی دی (پخش فشرده)+USB+4 بلندگو) | مجهز به رادیو + CD Player + USB، مجهز به ۴ بلندگو در جلو و عقب، |
سیستمهای مولتی مدیا | کامپیوتر اطلاعات سفر | نمایشگر لمسی ۷ اینچی+رادیو+USB، مجهز به مسیریاب (Navigation)، مجهز به Bluetooth و دوربین دید عقب |
سیستم صندلیهای جلو | پشت سری بالشتی ردیف جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع | تنظیم دستی، کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع |
سیستم صندلیهای عقب | صندلی های عقب با قابلیت تاشو | |
سیستم آیینه ها | آینه های جانبی برقی مجهز بهمراه گرمکن | آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی |
سیستم شیشه ها | شیشه بالابر برقی جلو و عقب – برف پاک کن و شیشه شور عقب به همراه مه زدا | شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، شیشه های دودی عقب، دارای برف پاک کن عقب |
سیستم های سقف | فلزی | |
سیستم روشنایی جلو | چراغ مه شکن جلو | چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ مه شکن جلو، چراغهای روشنایی در روز (DRL)، چراغ های همراهی تا درب منزل |
سیستم روشنایی عقب | دارای مه شکن | |
سنسورهای پیش فعال | بازکردن قفل صندوق عقب با ریموت کنترل | |
سیستم های کمک رانندگی | کامپیوتر سفری، نمایش دمای محیط بیرون | |
سایر تجهیزات | ||
محدوده گارانتی : |
||
محدوده گارانتی | ۲ سال یا ۴۰۰۰۰ کیلومتر | ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر |
قیمت بازار |
|
۱۴۰-۱۳۰ میلیون تومان | ۱۰۰-۸۰ میلیون تومان |
مقایسه ایمنی
ایمنی رنو ساندرو
مقایسه رنو ساندرو و کوییک ازنظر ایمنی نشان میدهد که با خودروهای ایمنی سروکار نداریم. ساندرو موفق شده تنها ۳ ستاره ایمنی بزرگسال و فقط ۱ ستاره ایمنی کودکان را کسب کند (که عملکرد ضعیفی بهویژه برای حفظ جان کودکان محسوب میشود). درحالیکه کوئیک فقط دارای سیستم ترمز و کیسه هواهای معدودی است و مورد هیچگونه آزمایش جدی قرار نگرفته است.
تجهیزات ایمنی و حفاظتی | کوئیک | ساندرو |
کیسه هوا | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو | کیسه هواهای راننده و سرنشین جلو |
سیستم ترمز | سیستم ترمز ABS+EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، ترمزهای جلو دیسکی، ترمزهای عقب کاسهای | ترمز ABS، EBD و EBA |
تجربه رانندگی در کوئیک و ساندرو
نباید انتظار تجربه رانندگی چندان هیجانانگیزی را از هیچکدام از خودروهای کوئیک و ساندرو داشته باشید. این خودروها نه از شتاب گیری قابلتوجهی برخوردارند و نه حداکثر سرعت جلبتوجهی را به ارمغان میآورند. در هر حالت این خودروها برای انجام امور روزمره طراحیشدهاند و میتوانید رفتوآمدهای روزانه خود در داخل شهرها را با آنها انجام دهید.
تحلیل شرایط بازار کوئیک و ساندرو
در مقایسه رنو ساندرو و کوییک باید توجه کنیم که بازار خودرو کشور در حال حاضر بسیار آشفته است و قیمتها نجومی و لحظهای هستند. بالا رفتن ناگهانی قیمت دلار و ارزهای خارجی تأثیرات منفی گستردهای بر بازار خودرو گذاشته و آن را با التهابات گوناگونی مواجه کرده است.
آیا می دانید همراه مکانیک به عنوان بزرگترین نمایشگاه خودرو آنلاین کشور تا کنون به بیش از ۵۰ هزار معامله بی دغدغه خودرو کمک کرده است
میخوام خودرو کارشناسی شده رو با بهترین قیمت بازار بخرم
میخوام بی دغدغه و بدون اتلاف وقت خودرو لوکس مد نظرم رو بخرم
به صورتی که شاید خودروهای کوئیک و ساندرو هم دیگر در فهرست خودروهای باصرفه اقتصادی قرار نگیرند. برای خرید هر یک از خودرو مزبور امروزه به بودجهای بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیاز دارید. به صورتی که شاید خرید آنها ارزش صرف چنین هزینهای را نداشته باشد.
جمعبندی
در پایان مقاله مقایسه رنو ساندرو و کوییک باید بدانید که خرید خودرو باسلیقه فردی اشخاص ارتباط مستقیمی دارد. اگر میخواهید یک خودرو هاچ بک برای انجام امور روزمره خود تهیه کنید، صرفنظر از قیمت آنها، کوئیک و ساندرو خودروهای بدی نیستند.
اگر میخواهید خودرو شما از طراحی خارجی نسبتاً معقولتری برخوردار باشد، ما ساندرو را پیشنهاد میدهیم. قیافه و شخصیت این خودرو بهتر از کوئیک است؛ اما اگر میخواهید از امکانات رفاهی نسبتاً معقولتری باشید، کوئیک گزینه بهتری است. ولی درهرصورت اگر میخواهید تجربه رانندگی و احساس ایمنی و آرامش بهتری داشته باشید، به دنبال گزینههای بهتر موجود در بازار بگردید.